şükela:  tümü | bugün
  • mujde ar'ın bi filmidir ama kadının suçu yoktur bu filmde, bütün suç kocası olacak o pezevenktedir değil mi abiler ?

    müjde ar, körpe, aklı havada, bilgisiz bi kadındır, bi de ismet ay diye kocası vardır... ismet ay, bu kadını emrinde hizmetçiyken beğenmiş, evlenmiştir fakat iktidarsızdır... karısı da çürüyüp gitmektedir, hem buna dayanamaz, hem de izlemekten keyif alıyordur sana ne ? karısını yalçın dümer'in önüne sürer ve izleye izleye geçirir günleri, sonra kadınla-genç sevişken bir olur ihtiyar herifi öldürürler, tam burada olaylar bi garipleşir...

    zavallı bi görüntü çizen ismet ay görülmeye değerdir, gerçekten...
  • başar sabuncu beyin yönettiği filmin sponsoru da bittabii danıştay olmuştur.. film, "türk genel ahlakına, örf ve adetlerine ve milli kültüre uygun olmamak" konulu fizik yasasına göre incelenmiş, ve fakat v=m/d oranındaki harflerin "vatan, millet, sakarya" demek olduğu gerçeğinden yola çıkılarak derhal derdest edilmiştir..

    pınar kür hanımın, "genç kızların pembe patiklerinin gerdek gecesindeki rolü ve önemi" konulu çalışmalarından sonra böylesi bir çeliğe su verme girişimi de ayrı bir husustur hani..

    filmde iktidarsız koca hüsrev rolündeki ismet ay'dan ise her eve bir adet lazımdır kuşkusuz..
  • müzikleri atilla özdemiroğlu tarafından yapılan*, görüntü yönetmeni ertunç şenkay olan film.
  • sırf isimden kaybeden film. ilk duyduğumda bir vivid prodüksüyonu olduğunu düşündüğüm yapım.
    (bkz: asılmak)
  • pınar kür'ün yasaklandıktan sonra davalar vs.ler ile tekrar yayınlanan kitabı.
    hatta son baskısının sonunda pınar kür'ün yazdığı dava savunması da bulunur.
    üç farklı ağız anlatır hikayeyi ve işin ilginci öykü yazarın gençliğinde gazeteden okuduğu gerçek bir haberi anlatır.
    kesinlikle çok etkileyici ve başarılı bir kısa romandır.
  • pınar kür'ün üç bölümden oluşan, iki bölümü bilinç akımı tekniği ile yazılmış kült romanı. başar sabuncu tarafından sinemaya aktarılmıştır. müjde ar oynamamış olsa pek bir şeye benzemez. çünkü bu roman, sinemaya aktarılmya uygun bir metin değildir.
  • yargıçların mahkeme kararı öncesindeki son diyaloğunun dumur yaşattığı eser:

    --- spoiler ---
    kadın yargıcın diğer yargıçlara, melek'e, öldürdüğü kocası hüsrev'in işkence ettiğini, onu başka erkeklerle ilişkiye zorlamasının ağır tahrik sayılabileceğini söylemesine karşılık erkek yargıçlar "karısı onun gözleri önünde başka adamlarla sevişti, asıl adam kadını öldürseydi bu yaptığı ağır tahriğe girerdi" derler. ve nasıl olursa konuyu 'kadından yargıç olmaz'a bağlarlar.
    --- spoiler ---
  • (bkz: pınar kür)
  • pinar kur'un kor gozum parmagina kitabi. okuyucuyu aptal yerine koymanin son noktasi kanimca. bilinc akimi teknigi ile uc kisinin (yani hakimin, kadinin ve ona yardim eden genc adamin) aklindan gecenleri yazmaya calisir pinar kur de ipin ucunu oyle boyle kacirmaz. kotu asiri kotu, aptal asiri aptal ve iyi niyetli de asiri iyi niyetlidir.

    bir romanda karakterlerin nasil kurulmamasi gerektigi ile ilgili olarak ibret olsun diye okunabilir.
  • bence filmde en enteresan sahne müjde ar'ın adamın şeyine doğru çomeldiği anda ismet ay'ın "hadi! ananın memesini emer gibi..." demesidir. evet, biraz yüzeyselim...