şükela:  tümü | bugün
  • inkilap tarihi kitabı kafasında troll zilleri çaldıran bir gerçeklik. nsdap'ın tarihsel olarak lehlerin bulunduğu doğu almanya'dan -bugünki almanyanın doğusu değil, bahsettiğim kısım savaş sonrası almanlarca tahliye edilip polonyaya verildi- çılgınlar gibi oy alması da aynı trendin bir sonucu sanırım.
  • kızıl güneşin üzerinden doğması umut edilen fatsa'da, 80 evveli patlak veren her hadisede aşırı sağcıların, milliyetçilerin gürcü olması buna verilecek harikulade bir örnektir.

    ekleme; çok iyi başka bir örnek de çerkezlerdir, lakin onlar milliyetçiden çok dinci olurlar. kültürlerinin onca güzel erdemli taraflarını unutup çeçen sempatizanı takılırlar.
  • çerkezlerin, kürtlerin yaşamasına izin verdik işte; daha ne bıngıldıyollar yau şeklinde derin bir karşı argümanla karşılaşmış bir olgu.

    oysa, maalesef adamın doğduğu toprakta ana dilinde eğitim almasına izin vermediğin, asimilasyon kampanyasına giriştiğin gibi; bal gibi de öldürüyorsun, sonra da leş o pis terörist deyip aklıyorsun kendini bir güzel. bir de üstüne asimilasyon kampanyasının başarılı örneklerini gurur tablosu gibi sunup; şecaat arzederken sirkatin söylüyor, yaptığın kültür katliamıyla övünüyorsun.

    bir toprağı idari olarak kontrol etmek, orada yaşayan insanlara nasıl yaşayacağını dikte ettirme hakkı oluyorsa, o zaman o toprağı üstünde yaşayanlar kontrol etmiyordur, bunun da en basit tabiri zorbalık, sömürücülüktür. bu kadar şiddetin yanında bastırılmış kesimlerin kendini şiddetten koruyabilmek için geliştiriş olduğu bir refleks olarak algılıyorum ben bunu.
  • gavurluktandır. asimile olmadığını iddia edenlerde de milliyetçiliğe rastlanır (bkz: kürt milliyetçisi)
  • cumhuriyetin ilanı ile birlikte kurulan yeni devlet, ağır sanayi ve kalkınmadan çok, kültür ve kültürel kimlik konularında kapsamlı projeler geliştirmeye başladı. türkiye cumhuriyetinin ilanından sonra azınlıklar kuvvetli bir türkleştirme politikasına maruz bırakıldı. temel amaç her yönü ile homojen bir türk ulusu oluşturmaktı. etnik olarak heterojen nüfus arasında ulusal şuur oluşturma ve herkese türk kimliğini giydirme resmi hükümet politikası oldu.

    türkiye'de kuzey kafkasya kültürünün en büyük düşmanı ve yok edicisi yine farklı ırkların siyasi ideolojilerini kendi kimliklerinden üstün tutan ve ''çerkes'' kimliğini sadece lakap olarak taşıyan insanların yine kendinden olanları var olan kimliklerinden vazgeçirmek için gösterdikleri çabadır. özellikle kendilerine ülkücü diyen sözde çerkesler bu ülkede çerkes toplumunun geleceğine telafisi imkansız zararlar vermişlerdir ve vermeye de devam etmektedirler.
  • anadolu kültürü içinde asimile olmamış, asimilasyona karşı radikal şekilde direnen, boşnak, çerkes, gürcü dahil etrafını da uyandırmaya çalışan ve türk milliyetçiliğini benimsemiş bir kırım tatarı olarak pek de katılmadığım önermedir, eğer bu çağda geniş bir bölgede süper güç olmak istiyorsak bu topla, tüfekle, askerle olmaz, kültür dairemizin geniş olması ve bütün çevre ülkelerle ortak paydalarımızın bulunması gerekir

    anladığım kadarıyla bu başlıkta sosyolojide "dönme refleksi" adı verilen şeye atıf yapılmış ama biraz zayıf kalmış, içini doldurmak isteyen milliyetçilik tanımıyla neyi kastettiğini de anlatırsa daha açıklayıcı olur, çünkü bu ülkede milliyetçilik ve türklük tanımları birden fazladır, kemalistin de, türk-islamcının da, damardan turancının da binbir çeşidi vardır ve bir genellemenin hepsini kapsaması imkansızdır

    ayrıca:
    bu tanımda kürtleri nerede düşündüğüm konusunda (bkz: #17080678)