şükela:  tümü | bugün
  • cüneyt arkın baba parası yiyen şımarık zeki geçinen(ki biz sonradan hiçte öyle olmadığını görüyoruz) romancı pileyboydur*, bir gün tavernanın birinde playboy bunnysi kılığındaki türkan şoray ile kaderin bir oyunu sayesinde tanışırlar (evet evet ilk görüşte aşk vardır kız tersler adam kovalar vs..) beraber geçirdikleri gün sayısı 4 ü geçmez ama tutkulu bir aşkla bağlıdırlar.. her nezih türk filminde olduğu gibi ayrılacaklardır cüneyt arkın kör olacaktır türkan şoray büyük bir şarkıcı olacaktır sonunda da kavuşacaklardır.. kim nerde nasıl ını anlatmayacağımama sensiz bensiz şarkısını mırıldanabilirim.. ama bu filmde beni en çok etkileyen şey, aradan geçen yıllar, yaşanan felaketler, araya giren yollara rağmen birbirlerine saplantılı olmaları akıllarından çıkartamamalarıdır, bu kendimi türkan şorayla özleştirmeme mahmutta bir şekilde normal hissetmeme neden oluyor..
    "allah kahretsin galiba senden hoşlanıyorum" filmin özlü sözüdür..
  • türkan şoray ın carmen kılığında ispanyol dansı yaptığı sahnesi ile yaran film
  • suzan avcı'nın iyilerin tarafında olduğu nadir türk filmlerinden biridir.
    diğerleri için (bkz: tatlı meleğim) (bkz: hasret)
  • sessiz sinema oynarken sorulursa ağlatan filmdir bu film.
  • türkan şorayın resmen dombili derecede kilolu olduğu film.
  • nejat saydam’in yonetmenligini yaptigi 1969 yapimi melodram. siddetli bi dram oldugundan temkinli izlenmeli.

    --- spoiler ---
    filmin en kritik sahnelerinden biri soyle gelisir:

    lale*: yalniz ikimiz icin yazilmis bir sarkinin icinde yasamak istiyorum. kizma bana, bu kadar cok sey istemek belki de delilik
    ekrem*: gencligimden beri ilk kez siir yazdim, senin icin… (ekrem usulca sen bensiz ben sensiz siirini okur bu noktada)
    l: oh cok tesekkur ederim ekrem. hicbir sey beni bu derece sevindiremezdi.
    e: cocukca yazilmis basit bi siir
    l: dunyalar benim oldu. bu bizim siirimiz olsun ekrem. bagliligimizin siiri. bir gun aramiza bi kara kedi girer ayrilirsak ask dolu gunlerimizi birbirimize haykirarak hatirlatalim, ha?
    e: sen bensiz
    l: ben sensiz
    e: bu misralari seni kaybetmekten korktugum anlarda yazdim. tekrar edelim*: asla ayrilmiciiz
    l: asla ayrilmiciiz
    e: ask mabudemsin benim. ask mabudem…

    sen bensiz ben sensiz’in yanisira damarimda kanimsin parcasi da duyulabilir filmde.

    --- spoiler ---
  • sessiz sinema oynarken, hiç kimse tarafından anlatılamadığı için garanti 1-0 önde başlatan film adı.

    süre bittikten sonra hep aynı diyalog yaşanır;

    mabude ne yaa? abi mabude ne yaa? saymayız bunu!
  • çok acayip bi filmmiş bu ya hu. o kadar çok atraksiyon var ki filmde, mesela inception'a yüzlerce entri girilsin buna şuncacık yazık.
    film aslında romantik-dram gibi gözüküyor olsa da, insan travmalardan travma beğendiği için izlerken, psikolojik gerilim tadı almadım değil. filmle dalga geçecek oluyorum kimi sahneler güldürüyor zira sonra ver ediyor dramı. manyak oldum yeminle.

    filmden bir diyalog aktarmak istiyorum şindi izninizle..

    cüneyt arkın trafik kazasında kör olup, sevdiği kadının (türkan şoray) hayatından çıkar. yıllaar geçtikten sonra hanfendinin evleneceği haberini alınca malı mülkü kızılaya bağışlar (cidden) ve sefil olur. söz konusu diyalog bir meyhanede dejenere sosyetik gençlerin arasına düşen kör romancımız cüniyt ile mevzu bahis gençler arasında geçer:

    (piyanoyla sen bensiz ben sensiz çalıyor cüneyt arkın)

    şımarık zengin kız- fakat gözleriniz görmeden nasıl piyano çalıyorsunuz
    c. arkın- gözlerimle değil ellerimle çalıyorum küçük hanım.
    ş.z.k.- (şuh kahkaha) ah hah ha ha! aman pek komik.
    (dan! piyano susar)
    ş.z.k.- niçin durdunuz kuzum?
    c. arkın- komikliği sevmediğimden!
    kızın nişanısı- al bu parayı ahbap ve devam et! nişanlım çalmanı istiyor.. (piç gülüş) nıhahahaha
    c. arkın- nnyeteer.
    (dışk! adama yumruk)

    heheh
  • yapımcılığını türker inanoğlu' nun üstlendiği, 1969 yılında çekilmiş, bir cüneyt arkın-türkan şoray ikilisi yeşilçam filmi.

    http://www.youtube.com/watch?v=z_j8yxghzpu
  • tadından yenmeyen yeşilçam klasiklerindendir.
    http://www.vidivodo.com/…soray-ask-mabudesi-/455133