*

şükela:  tümü | bugün
  • ece ayhan'ın mor külhani şiirinden bir dizedir, yürek söken.
  • karşılıksız aşkı, askın dışında bırakan hatırlatma, yürek söken.
  • şiirimiz karadır abiler

    kendi kendine çalan bir davul zurna
    sesini duyunca kendi kendine güreşmeye başlayan
    taşınır mal helalarında kara kamunun
    şeye dar pantolonlu kostak delikanlıların şiiridir

    aşk örgütlenmektir bir düşünün abiler
  • bir söyleşisinde haylaz haylaz tebessüm ederek o dizeyle doğrudan cinsel ilişkiyi kast ettiğini söylemişliği vardır. edip cansever'in "masa"sını başına bela sayması gibi, bu dizeyi de "mor külhani"ye beladan görür gibi hayıflanmıştır da.

    cihat burak üzerinden yazıldığını sandığım (ama sadece sandığım) bu şiirdeki cinsellik vurgulu "örgütlenmek", ayhan'ın zihninde bu vurguyla doğsa, kendisi de bunu ifade etse bile bir göndermeden ibaret değil bana kalırsa.

    cinsellik göndermesini tahayyül ederken metonim/metafor alışımı bu ilişkiyi kurması, ece ayhan'ı ve mor külhani'yi bir bütün olarak düşündüğümüzde, kendisi aksini iddia etse bile mümkün değil, ki yine bana kalırsa.

    üzerine herkesin kendi öznelliğinde methiyeler düzdüğü "aşk"ın bireyselleşmesi ve şirinselleşmesine karşın, onu iki kişi arasındaki bir öznellik olmaktan ibaret görmediğini, aşk'ında bir bağlamı olduğunu ifade edebilen türkçe'deki en yetkin cümledir.

    'meseleyi' bu dize üzerinden düşünenler, aşk üzerine yazılan çöp yığını spot laflara, istese dahi, itibar edemeyecek bir bilince sahip olur. belki pek tumuturaklı, iddialı oldu ama, bana öyle geliyor.
  • bu sözün tek bir sonucu vardır: gerçek örgütler iki kişiliktir.
  • aylak adam'in iki kisilik toplumlarini hatirlatan dize.

    (bkz: yusuf atilgan)