şükela:  tümü | bugün
  • --- spoiler ---

    film bence basit bi "sehre geldim, cok garibandim, sarkici oldum, voleyi vurdum" filmi degildir. pek cok yerinde toplumun o donemki sorunlularini, rezilliklerini ortaya serer. misal minibus duraklari, fiyatlarin keyfiligi, mantar gibi turemis pop/arabesk kasetler, pornolar, gazinolardaki kucuk yasta fahiseler, dayak yiyen kadinlar, sokak cocuklari vs.

    bi de hepsinin icinde en iyi arkadasi evdeki kus olan, 'eve is getirmem' prensipli part time konsomatris, part time fahise. vesikasini iptal etmek icin dilekce verdi ama oy birligiyle reddedildi, hem de 'islah-i ev sahibinin ispat edilmemesi, evlilik gerekcesi gosterilmemesi' gerekceli. cok acidim valla. orhan abimizin dedigi gibi, kadinlar satilmamali.

    edit: bu filmde orhan gencebay beyaz peynirle ekmek calisyor budefen, sonra sokak cocuklariyla yiyorlar. cok garipsedim. yapmaz orhan abi oyle ayip seyler

    --- spoiler ---
  • bu filmin adı, korkusuz korkak'ta mülayim'in "hatasız kul olmaz, insan sevince, derbeder..." diye başlayan repliğinde de geçer. iki filmin de senaristi erdoğan tünaş'tır.
  • (bkz: şerif gören)
  • "konsomatrislik, irisbilik, vesika, helal para/haram para" kavramları odağında müjde ar'ın üzerine "kötü yola düşen kadın" profilini o kadar yoğun döşemişler ki insan bugünün kimi anlayışlarının o yıllardaki kimi filmlerde yattığının sonucuna varıyor.

    he bir de necdet yakın'ın bir yandan futbol oynayıp bir yandan bira götürdüğü kareler var ki, gülümsetmiştir.
  • müjde ar rakı ve sana yağ almak için porno kıvamında bakkala götünü ve memesini elletiyor, bunu anlayan manitası orhan baba ortalığı devirip yıkıyor. müjde ar orospu olmak kolay mı diye ağlıyor sonra barışıyorlar. çok değişik film çok değişik kafalar.

    bu arada 1979 yapımı filmdeki müstehcenlik, içki, sigara, küfür kafurun %10 unu günümüz paralı platformlarındaki yapımlarda göremezsiniz. buna rağmen filmde orhan babanın şöyle bir repliği vardır; trt şarkılarımı onaylamadı.
  • bu film muhtemelen plak şirketi tarafından orhan gencebay'ın reklamı için çekildi.
    o dönemler modaydı böyle şeyler lakin bir reklam filmine göre de fazla toplumcu gerçekçilik öğeleri taşımakta.

    istanbul'un garibanlığı, adaletsizliği, toplum yargılarının insan hayatına etkileri...

    film pek çok alt mesaj içermekte ancak izleyici için farkedilen temel mesaj - garip şekilde- hayat kadınlığıdır.

    müjde ar yine her zamanki gibi. bir pavyonda çalışıyor ama ek iş olarak da vesikalı hayat kadınlığı yapıyor. yaşadığı hayattan da toplumu sorumlu tutuyor. orhan gencebay'dan tokatı yediğinde diyor ki " seni göklere çıkartan bu halk beni de orospu yaptı". ama aynı karakter daha yarım saat önce şöyle demekteydi "bir lokma bir hırkayla yaşabilir mi insan?"... yani namuslu fakir olmak ile namussuz ve zengin olmak arasındaki gerilimli zihin yapısını açıkça veriyor izleyiciye.

    sonunda doğru yolu bulsa da sevdiği adam için kurşunun önüne atlıyor ve ölüyor falan.. buralar boş senaryo.. asıl hikaye bu kadını kimin kötü yola düşürdüğü. toplum mu bu insanı orospu yaptı yoksa kendi tercihleri mi...

    sorunun cevabını da vermiyor film. izleyiciye düşün ve bul diyor.