şükela:  tümü | bugün
  • 1977 yapimi zeki alasya nin ilk yonetmenlik denemesi olan muhtesem bir film.
  • aralarinda asla bacanak ili$kisi bulunmayan iki zatin ba$indan gecenlerin anlatildigi film. alla$kina, birinin kizkarde$iyle evlenen adam, o kişiye bacanak olur mu? filmin adi niye bu?*
  • bugün* trt'nin kesip biçip piç ederek yayınladığı film. hesaplayın artık 1 saat falan sürdü film.
  • bu filmde cok ilginc insanlar arasi iliskiler vardir. fakat benim deginmek istedigim, kahvehanedeki yasli amca ile metin akpinar (halim) arasindaki iliskidir.
    yasli amca metin akpinari bir takim tutar gibi tutmaktadir. onu desteklemekte sevmektedir. hatta metinin dayak yedigine dair bir dedikodu basgosterdiginde ilk olarak o "oyle sey olmaz, halim bu adamdan dayak yiyecek kisi degildir" gibisinden bir aciklama yapmistir. gizli bir escinsel bunyenin sinyalleri verilirken ote yanda, kasimpasa canavarinin ortaya cikmasiyla bu ikilinin arasi acilir. metin "kedidir kedi" derken, yasli amca sinirlenir "kedi olur mu hic" der, metinle aralari acilir birazcik. cunku kasimpasa canavari yasli amcanin karisina saldirmistir ve yasli amca karisi soz konusu oldugunda bir aslan kesilmektedir. burada filme ismini veren aslan da iste bu yasli amcadir.
    bu filmi bir de zeki ve metin arasindaki iliski cevresinde degil de, metin ve yasli amca arasinda iliski cercevesinde incelemekte fayda vardir.
    ayrica diger bir ilginc iliskiler zinciri filmdeki berberler arasindadir ki tahminimce filmdeki bacanaklar iste bu iki berberdir, malum zeki ve metin bacanak degildirler.
    unutulmamalidir ki bu film yesilcamdan cikan filmler arasinda lynchsel sinematografiye en yakin durandir.

    annem bana kiz bul evlen dedi'ye tesekkurlerimle...
  • berberdeki aynaları toplama sahnesi muhteşemdir.
  • m.a: bekar mısın sen?
    z.a: evet abi
    m.a: evlen, bu zamanda bekar yaşanmaz... serseriliğin sonu yok

    not: metin akpınar'ın kendisi de bekardır bu arada.
  • bu filmdeki tombalacı karakterinin metin akpınardan dayak yedikten sonra avustralyaya kaçması insanın yarılmasına sebep olur.
  • (bkz: #7982843)
  • metin sandalyeye oturur ve sandalye kırılır,
    yaşlı amca: kızma be halimim, sandalye çürümüş.
    za: sandalye mandalye çürük ama arkadaşta ayı gibi maşallah.
    ma: huleaynnn..
  • zeki alasyanın korkudan altına işediği ve klasikler arasına giren bayılma numarasını sürekli tekrarladığı film. abinin süzülen ürik asit moleküllerini bacaktan aşağıya bir silkeleyişi vardır ki unutulmayacak film sahneleri içerisindeki yerini almıştır.