şükela:  tümü | bugün
  • bana gelen bir e-postaya göre alkole bağlı siroz değildir.
    e-postayı gönderen kişinin adı, arel güngör. yazının aslı m. morgül(?) isimli şahısa aitmiş. ve işte o e-posta.

    '' atatürk'ün gerçek ölüm nedeni

    hafta sonu ceyhan mumcu'yu dinledim. konu ab'nin kemalizm'e bakışıydı. konuşmasına attila ilhan'ı anarak başladı. onun aydınlanma etkinliklerine editörlük yaptığından söz etti. 'parola vatan, işareti namus' sözünü yeniden gündeme getirişini anlattı. bu söz izmir'de şehitlik anıtının taşında arapça harflerle yazılmış bir sözdü. attila ilhan o yazının tozlarını parmaklarıyla silmiş, yeniden gündeme taşımıştı. konuşmasının sonunda sorular - yanıtlar bölümüne geçildi. ceyhan mumcu'ya attila ilhan'ın bir dergide yayınlanan kendisiyle yapılan röportajda 'atatürk'ün nasıl öldüğü araştırılmalıdır' dediğini anımsattım. 'bu sözünü o'nun vasiyeti kabul etmek gerekir. sizin bu konuda bir bilginiz var mi?' diye sordum.
    aldığım yanıtı okurlarımla paylaşmak istiyorum: bir deniz tabip albayın bu konuda yaptığı doktora tezi vardır. orada atatürk'e yanlış tedavi uygulandığı anlatılmaktadır. atatürk sanıldığı gibi siroz hastası değildi. atatürk'e sıtma tedavisi yapılmış, aşırı 'kinin' yüklenmiş ve karaciğeri bu yüzden iflas etmiş, siroza dönüşmüştü. tedaviyi yapan doktor mason locası üstadı azamlarından doktor mim kemal'dir. durumu iyice fenalaştıktan sonra celâl bayar'ın ısrarı ile dışarıdan bir doktor getirilir. yanlış tedavi yapıldığını, karaciğerinin bu yüzden iflas ettiğini rapor eden bu yabancı doktordur. istirahat için 2 ay kadar kaldığı savarona'da nemli sıcaktan durumu daha da kötüleşmiş, son günlerinde dolmabahçe sarayı'na götürülmüştü. peki, nasıl oldu da sirozdan öldüğü açıklandı ve bütün yazılı kaynaklara da böyle girdi?
    büyük millet meclisinde ölüm raporu gündeme getirildi. mason locaları 1935'de kapatılmasına rağmen mecliste hala mason milletvekilleri vardı. 'efendim, gençlerimize terbiye olur, o'nun alkol ve sigaradan öldüğünü duyuralım' denir ve kabul edilir. arkasından yeşilay icat edilir, tarih kitaplarına da böyle girer. ceyhan mumcu'dan bunları duyduktan sonra ne yapmam gerekir diye düşündüm. ilk işim bu bilgiyi okurlarımla paylaşmak. şimdi bu bilgiler elimizde ve biz çocuklarımızı terbiye edeceğiz diye, yüce önderimiz hakkındaki bu yalanla o'nu halkımızın gözünde küçültmeye devam edecek miyiz? okul kitaplarından atatürk'ü çıkartmak için elinden geleni yapan ab, bu düzeltmeyi yapmamıza izin verir mi?
    demek ki kendi kitaplarımızı kendimiz yazmak zorundayız. en çok satılmakta olan 'şu çılgın türkler' kitabi belli ki bir boşluğu dolduruyor. demek ki; halkımız şiddetle kendi tarihiyle ilgili doğru bilgilere ulaşma ihtiyacı duyuyor.

    neyse ki türk ulusu atatürk' ünü hâlâ çok seviyor, hiçbir yalan o' nu gözden düşüremiyor! ''
  • youtube'da şöyle bir videosu da mevcuttur:

    http://www.youtube.com/watch?v=kjda5cgpmrm *
  • atatürk ileri görüşlü adamdı geleceği gördü ya da ne biliyim sezdi ve kederlendi bu mu lan demokrasi diye kederlendi ve kederden öldü.

    (bkz: keder)
    (bkz: efkar)
    (bkz: alkol)
  • habertürk'te 12 mayıs tarihinde öteki gündem programında 'muammer kayatekin' tarafından incelenmiş nedenlerdir.
    izlemek için bu linkten 10.dk'sından sonrasına bakabilirsiniz: http://tv.haberturk.com/…dem-12-mayis-sali-4/140586

    peşin not: burada söylenenlerin bir kısmının ciddi belgelere dayandığını sanmıyorum ve tamamen atatürk'ü itibarsızlaştırmaya yönelik bir yayın amacıyla hazırlandığını düşünüyorum.

    programın içeriğinden alıntılar şöyle:
    -akşam yemeklerini çok yediği için sabah kahvaltıda kahve, çay, ayran şeklinde dengesiz beslenmektedir.
    -akşamları yarım ila bir litre arasında rakısı var.
    -günde 10-15 fincan kahvesi var.
    -günde 40-50 sigarası var.
    -gençlik yıllarında bel soğukluğu geçirmiş.
    -sıtma nöbetleri oluyor.
    -bir gözünde ciddi derecede görme kaybı var.
    -siroz var.

    --- spoiler ---
    bir de programda bonus trolleme bulunuyor. "1932 yılında berberi mehmet tanrıkut mete'ye kasık bağı aldırıyor neden olabilir?" sorusunu canlı yayında okuyunca, hastalığın ne olduğunu anlamaya çalışıyorlar.
    --- spoiler ---
  • rüyasında türkiye'nin bugünkü halini görmesidir.
  • geçen gün salaş bir tavuk dürümcüde rolantiye gelişen bir sohbetle tanıştığım önce "abi/dayı" diye hitap edip sohbetin ilerleyen dönemlerinde "hocam"'a geçiş yaptığım ve sonrasında preffessör olduğunu öğrendiğim hocanın masonluk üzerine uzmanlık yaptığı aşikardı ve çok fazla bilgi arasında atatürk'ün ölümünde de bir masonun parmağı olduğu ve o döneme ait vekillerin yüzde80'nin mason olduğunu ve atatürk'ün hepsini alenen uyardığını ve bu sebeple o dönemler sanırım bulgaristan'da bulunan (isimde verdi ama hatırlayamıyorum) mason başlarından birinin atatürk'ün doktoru (bilinen bir mason imiş) vasıtasıyla zehirlendiği yönünde söyledikleridir.
  • (bkz: yalan bilgi nasıl anlaşılır)

    deniz albay'ın tezi? yok

    deniz albayın adı? yok.

    kininle ilgili raporu yazan yabancı doktorun adı? yok.

    deniz albay bu bilgiye nasıl ulaşmış? yok.

    uyduruktan teyyare?
    var:

    - yeşilay atatürk'ün ölümünden sonra değil 1920'de kurulmuş

    o değil de hani ismet zehirlemişti, o noldu?
  • http://www.ulkucudunya.com/…age=haber-detay&kod=171
    den alıntıdır.
    "araştırmacı yazar ogün deli, atatürk’ün ölümüyle ilgili olarak yaptığı araştırmaları ve bunları destekleyen belgeleri topladığı kitabında büyük önderin ölümünün herkesin bildiği gibi siroz’dan olmadığını iddia ediyor.
    emekli subaylar derneği’nin (tesud) 1999 yılında çıkarmış olduğu ‘birlik’ dergisinde deniz kuvvetleri komutanlığı sağlık dairesi eski başkanlarından emekli deniz kıdemli albay aytekin ertuğrul’un, atatürk’ün ölüm nedeninin, ‘alkolik siroz’ değil, sıtma olduğunu açıklamasının ardından o günlerde kamuoyunda ses getiren bu açıklama kısa zamanda unutulup hafızalardan silinmişti. aradan geçen yıllar boyunca araştırmalar yapan ogün deli, ‘agoni’ isimli kitabıyla kamuoyuna yeni bilgiler sunuyor."
  • http://www.milliyet.com.tr/…11/13/son/sontur08.html
    atatürk sıtmadan mı öldü..?

    bir grup tıp doktoru, atatürk'ün tarih kitaplarında yazıldığı gibi "alkolün neden olduğu karaciğer sirozu"ndan değil, geçirdiği sıtma ve soğuk algınlığı hastalıklarının tedavisi için kullandığı ilaçların bir komplikasyonu olan banti sendromu'ndan öldüğünü ileri sürdü.
    daha önce gülhane askeri tıp akademesi'nde görev yapan doktor aytekin ertuğrul, doktor şakir coşkuner, prof. dr.sait kapıcıoğlu ve arkadaşları, 10 kasım'da 64'üncü ölüm yıldönümünde andığımız mustafa kemal atatürk'ün yıllardır yansıtıldığı gibi alkolün neden olduğu karaciğer sirozundan değil, sıtma dalağı denilen ve sıtmanın bir komplikasyonu olan hastalıktan öldüğünü ileri sürdü.
    doktorlar, emekli subaylar tarafından yayınlanan birlik dergisi ve "kuva-yi milliye'de yeni ufuklar dergisi"nde atatürk'ün ölümüne neden olan hastalık konusunda önemli iddialarda bulundu.
    genel cerrah aytekin ertuğrul, paris'ten getirtilen prof. dr. n. fissinger ile prof. dr. neşet ömer irdelp'in atatürk'e "alkolün neden olduğu karaciğer sirozu" teşhisi koyduğunu belirtirken, "atatürk'ün sağlık hayatındaki gerçek olaylar ve değerlendirmeler, bunun doğru olmadığını ve doğru olmayacağını kanıtlamaktadır" dedi.
    ertuğrul, alkolün siroza neden olmasının çok nadir bir olay olduğunu, alkol alan kimselerde alkolik siroz oluşabilmesi için alkol ile birlikte beslenme bozukluğu, düzensiz gece hayatının eklenmesi gerektiğini kaydetti. ertuğrul, atatürk'ün hayatında iki defa geçirdiği sıtma, bir kaç kez yüksek ateşle seyreden akciğer iltihabı(pnomöni), sayısız soğuk algınlıkları, bunların tedavisi için kullandığı ilaçların bir komplikasyonu olan banti sendromu'ndan öldüğünü ileri sürdü.
    aytekin ertuğrul, "atatürk'ümüz alkolün neden olduğu sirozdan ölmemiştir. atamız türk milletini kurtarmak ve çağdaş uygarlığa götürmek için cepheden cepheye koşarken iki defa yakalandığı sıtma hastalığının ve tedavisi için kullanılan ilaçların bir komplikasyonu olan banti sendromu'ndan ölmüştür. yoksa düşmanlarımızın sözde doktorları tarafından uydurulan alkolik sirozdan ölmemiştir" dedi.
    prof. dr. sait kapıcıoğlu, güncel gastroenteroloji dergisi'nde yayınlanan yazısında, "türk halkı, cumhuriyetin kurucusu ulu önder atatürk'ün alkole bağlı siroz hastalığından öldüğünü bilir. çünkü sirozun alkolden olduğuna inanır. oysa bunun doğru olmadığı bugünkü bilgilerimize göre ortaya çıkmıştır. alkol içmeye bağlı siroz olması riski en az 10-15 yıl günde rakı biriminde 3 bardak ve her gün içilmesi koşulu ile olabilir. oysa atatürk bu sıklıkla ve sürede içmiyordu. ülkemizde çok daha fazla alkol tüketilmekle birlikte alkole bağlı siroz hemen hemen sıfıra yakındır" dedi.
    kapıcıoğlu, atatürk'ün iki defa sıtmaya yakalandığını, geçirdiği siroz hastalığının sıtmaya bağlı bir komplikasyon olduğunu ileri sürdü.
    doktor şakir coşkuner ise atatürk'e hepatite sclero- congestive ethylique alkole bağlı karaciğer sirozu" teşhisinin, o dönem elde bakteriyolojik ve biyoşimik olarak yeterli virolojik, otopsi ve histopatolojik olarak hiçbir kanıtın olmadığı ve yapılmadan konulduğunu kaydetti.
    coşkuner, sirozda sıtmanın etkili olduğu, sirozun nedenleri arasında ilaçlar, kimyasal maddeler ve toksinlerin bulunduğunu kaydetti.