şükela:  tümü | bugün
  • kisiye dogdugu andan itibaren ogretilen herseyin tanri ve din referansli olmasi, bu tanriya veya dininin kurallarina karsi gelinirse sonsuz yanma ve iskence gibi cezalarla karsi karsiya kalinacak olmasi zaten bi cocugun bilincaltina degistirilmesi neredeyse imkansiz kavramlar yerlestirmek icin yeterlidir.
    ergenlikte ve ileriki yaslarda karsilasilacak tanri-din ile ilgili soru ve supheler icin yine bilincalti, toplum, korkular yerlerini almis beklemektedir.
    kisiye ailesinin verdigi dusunce yapisi ve ozguven onemlidir kendi kisiligini bulmasinda. ve eger bu noktada kisi yeterli cesareti bulamazsa ve dogru bilgiye ulasamazsa inancinda bir degisiklik olmaz.
  • (bkz: allahın hikmeti)
    (bkz: yersen)
  • ateist olma nedenlerinden, veya herhangi bir şey olma nedenlerinden farklı değildir. genetik malzeme olan vücudumuz ve yaşadıklarımızdan başka bir şey olmadığımıza göre haydi diyelim ki biz hamuruz ve hayat bizi yoğurur ve bazılarımız ateist hamurlar oluruz. ha ateist olmak ne kadar mantıklıdır dersiniz o çok başka bir konudur kısaca çok mantıklıdır der geçerim çünkü ben böyle bir hamurum.
  • tercih sebebi. hangisi aklınıza daha çok yatarsa onu seçersiniz. isterseniz dindar, ister ateist. cem yılmazın dediği gibi isteyen krem peynire tapsın abi bize ne?
  • (bkz: elalem ne der)
  • "şimdi bakın artık bilimsel kısmına geçelim olayın; bi kere allah kesin olarak var." - oktar babuna*
  • (bkz: korku)
  • tanrıyı görebilmek, duyabilmek, hissedebilmek.
  • herhangi bir dine mensup insanın listeleyebileceği şeyler. sanırım en çok korku. dünyayı cennete çevirebilecekken öbür taraftaki cenneti çok ipleyen çıkmaz belki ama sırf bir cehennemin varlığı inancı bile bir sürü insanı dinde tutuyordur.

    bir sürü çocuğa dinin, veya allah inancının doğrudan cehennem korkusu ile anlatılmaya başlanmasının da epey etkisi var sanırım bunda.