şükela:  tümü | bugün
  • ateistlerin bu müthiş kainat sisteminin hepsine bir "tesadüf eseri" olduğunu düşünmelerinden dolayı kör olmalarıdır.

    buna kısa kısa birkaç misal vermek gerekir.

    1. kainat koskoca bir eczanedir. insanoğlununa faydalı gelebilecek her şey ama her şey kainatta mevcuttur. maydanozun şifası ayrı, sarımsağınki ayrı, çörek otununki ayrı, elmanınki ayrı, ... vs.
    bütün o olması gereken bileşenlerin hepsinin "tesadüfen" birleşmesi akla uygun gelmiyor. misal bildiğimiz eczanelerdeki ilaçların içerisinde yer alan maddeler bir fırtına sonrası yer dökülerek kendi kendine bir araya gelmeleri ne kadar akla uygun değilse, kainatta yer alan şifalı bitkilerin içerisinde yer alan maddelerinde aynen öyle tesadüf eseri olamayacağını da anlamak lazımdır. nasıl eczanede olan bir ilacı bir insan, gerekli bileşenleri bir araya getirerek bir "ilaç" olarak icat etmişse, aynen öylede kainatta yer alan ilaçların içerisindeki bileşenleri bir araya getiren birisi vardır.

    2. bütün varlıklar kendine has bir özellikle ve olması gerektiği gibi yaratılmıştır. misal devenin ayaklarının şekli, kumda batmadan koşabilmesi için tasarlanmıştır, göz kapaklarındaki kirpikleri ağ gibi, kum fırtınaları karşısında etkilenmemektedir. dolayısıyla bir atın ayakları devede olsaydı kumda koşamazdı yada başka bir binek hayvanın gözleri olsaydı kum fırtınalarında sıkıntı yaşayabilirdi. oysa deve, tam da coğrafyasına uygun bir şekilde yaratılmıştır/dizayn edilmiştir.
    başka bir örnekte sinek. sineğin kanatları ince ve zayıf değil de kuşunki gibi tüylü olsaydı, sinek o cüssesine rağmen uçamazdı. sineğim kanatları da tam da kendi bünyesine göre yaratılmıştır/dizayn edilmiştir. bunu gibi bilmediğim birçok örnek var. peki bunların hepsi de kendi kendine mi teşkil etmiştir? böyle sistematik uzuvlara sahip canlılara tabiat mı bunları vermiştir?

    3. insanoğlunun vücudu, hayatta kalmaya çalışması için beynin, kalbin ve böbrek gibi organlar bu görevleri kendi kendine mi yapmaktadır? misal kalp, vücuda kan pompalamayı nerden görev edinmiş? insan doğuyor ve kalp hemen başlıyor çalışmaya. bu organlara önceden görev yükleyen, tabiri caizse kodlarını yazan bir tasarımcı, bir yaratıcı yokmudur?

    bunun gib daha nice nice örnekler verebilir.
    sorun aslında şu, ateistler resmin tümüne bakmıyorlar. resmin bir noktasında takılıp, enzimler şöyle şöyle yapmaktadır, atomlar şunu yaparak şöyle yapmaktadır diyerek sadece onun üzerinde tefekkür ediyorlar. kaldı ki biz bilimsel söylemlere de karşı değiliz zaten. biz sadece şuursuz akılsız maddeler (atom veya moleküller) bunu kendi kendine yapamaz bunları yönlendiren bir yöneticinin olduğuna inanıyor, dolayısıyla resmin tümüne bakıyoruz. atesitler resmin tümüne bakmıyorlar.

    edit: bakar körlerdir kelimesi bir hakaret değildir ve hakaret olsun diye söylemedim.

    edit 2: kimisi yazdıklarımı okumadan direkt başlığa cevap yazmış, kimisi sövmüş. kimisi açıklama yapmış.
    herkes kendine yakışanı yapmış yani
  • (bkz: okuyamadım kardeş durumumuz yoktu)

    lan bu bakınızı verenleri hep kıskanırdım bana da nasip oldu.
    not: müslümanım
  • cümledeki kelimeleri biraz değiştirsek bizim ülkeye daha mı uygun olur acaba?

    (bkz: bakanların kör ateist olmaları)

    malum hicbir dine sığmayan örnekler bolca mevcut.
  • (bkz: tldr)
  • daha önce yüzbinlerce defa denenmiş klişelerle dine adam döndürebileceğini zanneden bakar kör tespiti..

    lan olm "hiçbirşey yoktan var olamaz" ifadesini kullanmaması gereken adam sensin, biraz düşün amk. ateistlerin öldükten sonra cennete gidileceğine inanmayı istemediklerini mi sanıyorsun? o soruları hiç sormadan, çat diye ölünüp herşeyin bittiğine inanmak kolay mı sanıyorsun?

    biraz yapıcı/yaratıcı olmayı denesen belki faydan olacakken taşak konusu olmayı seçiyorsun..

    edit; bakan/bakar düzeltmesi vs..
  • doğru tespittir, maydanozun faydalarının bir tanrının varlığını ıspatladığını göremeyen insan kördür. gören ise zaten aşırı salaktır.

    (bkz: maydanozun faydaları)
  • gözlerin bir adım öteye görmüyorken körleri neyle yola getirme sevdasındasın. a.geylani.
  • bu tip argumanlardaki en büyük manyaklik sanki once canlılar vardi da üstüne doğa çıktı gibi bir algının olması. olm biz boyleyiz diye doğa bize uymaya calismiyor, doğanın milyarlarca yıllık gelişimi esnasında canlılar ona uyum sağlayarak gelisiyor. yani deve diye bi hayvan yapayim, hmm bunun ayaklari boyle olsu çöle koyayım mantığı yok. veya sineğin kanadı tam da vücuduna gore beraber gelişiyor. burada da mutasyon soz konusu. belki de dedigin gibi kuşun kanadına benzer bir kanada sahip bir sinek türü zamaninda mutasyon sonucu olustu ama o sekilde dogada yasayamadigi icin neslini devam ettiremedi ve öldü kayboldu. dogaya uyum sağlayan bildiğin sinek ise üreme ve çoğalma sansini yakaladi.
  • dinciler gibi olup da önlerinde tecavüz, hırsızlık, cinayet vs gerçekleştirilirken bu görüntülere kafalarını bilinçli olarak çevirmeleri, bilinçli olarak gözlerini yummalarından çok daha iyi olan durumdur.

    siz gözünüzü yummaya devam edin sıkı sıkı kardeşim, yum açma sakın.