*

şükela:  tümü | bugün soru sor
  • yakın çevremde de çokça bulunan kişilerin bu hareketlerinin kaynağını öğrenmek isteme sebebimdir. herkes değil elbette belki de bana öyle geliyordur bilemiyorum. bir dine inanmak, kısaca yok olunca ölmeme temennisidir bunu arzulayan insanlara neden tepeden bakılıyor? aksini kanıtlama ihtiyacı niye duyuluyor?

    hayır yani kişi sanki ateist olduğu anda büyük bir aydınlanma yaşayıp fizikte yeni bir teori buluyor. sen yine aynı sensin bu kadar abartmayın dini görüşün insanları değiştirdiğine. islam dünyasında bir sürü mucit, bilim insanı geldiği gibi hristiyan dünyasında da bir çok bilim insanı yaşadı. carl marx bile evrim teorisi, inandığı dine ters düşüyor diye darwin ile kavga eden birisi.
  • inananların ateistleri yolundan döndürmek için çok fazla saçma sapan delil getirmesinden de kaynaklanabilecek durum.

    ateist dediğin adam bir şeyleri sorgulamış, bir şeyler okumuş ve bir sonuca varmış(hepsi için geçerli değil). sen tutup adama mandalinayı kim dilimleyip kabuğuna yerleştirdi diye sorarsan adam da sana eeehh bi siktir git gözüyle bakar. facebook ta karşınıza çıkan ve çoğu yalan olan şeyleri aklı başında bir müslümana bile gösterseniz götüyle güler. onlar da sürekli böyle şeylerle karşı karşıya kaldıklarından dolayı böyle bir ön yargı oluşmuş olabilir.
  • inanışlarından-inanmayışlarından dolayı yargılanmalarıdır.
    müslümanım diyen birine karşıt argümanlarla ateistliği övdüğünüzde de göreceğiniz benzer tavırdır.
  • biri mantıkla hareket eder, öbürü imanla, ve mantıklı olan birey, diğerinin mantığa olan o cesaret isteyen adımı atamamasından ötürü kendini bir adım önde görebilir. ancak yetiştiği aile ve çevre gibi etmenlerden dolayı kendisi de o özgürlüğe biraz çevresel faktörlerden ulaşıyor. bu yüzden kendisini üstün görmesi kusurlu bir olay, çünkü o da tutucu bir ailenin, erken yaşta çalışmaya başlayan çocuğu olsaydı, büyük ihtimal her cuma camideydi.
  • bilinçli bir ateist ise, haklı sebeptir.

    önce kuran'ı okumak gerekir. ardından sırasıyla incil ve tevrat'ı okumak gerekir. peşinden budizm öğretilerini, japon shinto öğretilerini, kuzey mitolojisini ve son olarak da yunan mitolojisini okumak gerekir. bu kadar kutsal + enformatik kitabı okuduktan sonra, aradaki benzerlikleri bi gözden geçirmek gerekir. basit bir örnek vereyim, islamiyetteki melekler ile kuzey mitolojisindeki yarı tanrılar aynı kişiler. bizde sur'a üfleyen israfil, onlarda sur'a üfleyen heimdall. (marvel'a bakmayın onlar filme uysun diye değiştirmişler karakteri)

    tüm bunları yaptıktan sonra, kendi inandığı dinin kitabını bile okumayıp dümdüz inanan birine bi zahmet tepeden bakılsın artık.

    ha bunları yapmamış tatlı su ateisti birinin kimseye tepeden bakma hakkı yoktur.

    not: panteizmspor
  • (bkz: the din)
  • her alanda incelenmesi gereken tepeden kapma yada aşşağılık kompleksi türkiyenin soysal problemi ateistlerin kendi kendilerini rahatlatmak için yaptıkları eylem yanlış olduğunu iddaa edecekki kendisini mutlu hissetsin
  • zamanında musa'nın mısırlılara, isa'nın romalılara, muhammed'in mekkelilere... bakışından farklı değildir.

    her şeyin en doğrusunu ben biliyorum, şu an azınlıktayım ama onlar henüz gerçeği göremiyorlar kompleksidir.

    tanrı vardır yoktur ayrı konu ama, karşıt görüşlüyü tehdit kabul edip ya da sadece egodan dolayı ezmek insan doğasında olan bir şey, ateist ya da inanan fark etmez.

    bir tarafta tepeden bakmak, diğer tarafta katletmek, linç etmek, cezalandırmak, zorlamak.

    iki taraf da elindeki imkanlar dahilinde bunu gerçekleştiriyor. inananlar, ellerine imkan geçtiğinde yaptıkları karşısında şu an sadece hor görüldükleri için yatıp kalkıp dua etmeli bence.
  • harbi ateistlerde beklemediğim bir tavırdır.
    "her şey tek bir kitapta yazıyor. ben de onu okudum." modundan "şu dünyada okunacak, öğrenilecek ne çok şey var." moduna geçen insan bu bilgi yükünün altında ezilir ve her yeni bilgide aslında ne kadar cahil olduğunu anlar. güzel bir cahilliktir bu; insanı daha fazla incelemeye, araştırmaya, okumaya ve düşünmeye sevkeder. herhangi bir insana herhangi bir nedenden ötürü tepeden bakacak düşkünlük düzeyine inemez.
  • tebliğ yapan müslümandan farklı değildir.
    mesela müslüman tebliğ yaparken bu yetkiyi kurandan aldığını iddia eder vee haksızdır, itiraz etsen allahın bir harfini inkar edemezsin der.
    burada müslüman kişinin kişisel tercihi karşısına alllahın otoritesini koyar ve tepeden bakar. kendisini mini bir allah gibi hisseder.
    ateist de tersi, dinin karşısına bilimin otoritesini koyar.

    hani müslüman tebliğden vazgeçse, ki vaz geçemez, nesen çünkü islam tebliğ dinidir.
    ateizm de bilimsel tebliğ yapar.
    her ikisi de insanın inancına karışmayı bir tarafa bırakamayacak kadar kendini üstün zanneder.

    ateist gençler birliği orta saha oyuncusu.