şükela:  tümü | bugün
  • 120 tane film cekip icinde 10 tane seyredilebilir, 10 tane iyi, 5 tane de cok iyi filmi olan, yesilcam'da herkesin atif abi diye seslendigi (bkz: hedonist), deniz turkali ile (bkz: cihangir) de yasayan film yonetmeni.
    en iyi filmleri: adi vasfiye
    hayallerim askim ve sen
    aaahhh belinda
    selvi boylum al yazmalim
    (bir film daha vardi adini unuttum.)
  • nihavend mucize de onun filmidir...
  • hem hayallerinden, hem askindan, hem de ahhhh belindasindan hayatimin hic bir doneminde hazzetmedigim sagdan soldan apartma filmlerin atif agabeyi.
  • ressamlıktan gelen, bir süre film afişleri yapmış, "popüler sinema" yaptığı rivayet edilen bir insandır. bilgiç üstad tawırları, televizyonun en bilinen türk sinemacısı yüzü olması, kendi kendine otorite kesilmesi açısından aslen pek hazetmediğim bir kişidir ama kimi zaman güldürmüş, kimi zaman ağlatmış, bazıca eğlendirmiş; sinemasal anlatımından çok, bütünlüğü, eğlendiriciliği, kolay sindirilebilirliği olan filmler yapmıştır; bunlar arasında neler yoktur ki:

    "köroğlu" mesela benim için güzide bir kahramanlık filmi ve tarihi belge olarak benimsenmiştir.
    "adak" gerçek bir olay olsa da, konusunu sevdiğimiz yine değerli bir filmdir.
    "taçsız kral" ki rahmetli metin oktay'ı anmak için bir hediyedir adeta.
    "hasip ile nasip" zeki-metin ikilisinin en güzel filmlerinden biri olmuştur.
    "adı vasfiye" sosyal içerikli filmlerimiz arasında yeri olan fantastik filmlerimizdendir.
    "aahhh belinda" tatlı bir fantezidir gençliğimizde yer etmiş.
    "bir yudum sevgi" belki de en iyi filmidir kendisinin.
    "salako" pek eğlenceli bir filmidir kemal sunal'lı.

    tarihi kahramanlık filmleri modayken cüneyt arkın'lı, sosyal içerikli filmler modayken, femist diye eleştirilmesine yol açan, fetiş oyuncusu müjde ar'lı, moda olduğu zamanlarda "kemal sunal"'lı ve fantastik film yapayım derken ortaya çıkardığı "düş gezginleri", "hayallerim aşkım ve sen", "nihavent mucize" gibi ucubik filmleriyle türk sinemasında yetkin, hatta bir çok boşluğu dolduran, olmazsa olmaz, kendi halinde, habire etkilenen, bazen "aman ben eksik kalmayayım"cı bir amcamız olup çıkmıştır.
  • tam adi atif yilmaz batibeki dir.turk sinemasinin sinemacilar kusagindandir.vedat turkali ile birlikte senaryo calismalari yapmistir.kesanli ali destani erkek ali,yarin bizimdir gibi onemli filmlere ilk doneminde imza atmistir.
    folklorik filmlerden,klasik yesilcam filmlerine,hatta hic gosterilmeyen turkucu filmlerine kadar bircok alanda calisan yilmaz cengiz aymatov un romanindan esinlenerek yazdigi selvi boylum al yazmalim la basari kazanmistir.son donemde daha cok marjinal filmlere imza atmayi tercih eden yilmazin bana en cok sevdirdigi filmi hayallerim askim ve sen dir.
  • http://www.sinematurk.com/kisi.php3?kkodu=1089 linkinden aldığımız veriye dayanarak söyleyebiliriz ki, adında bir batıbeki kelimesi olan yönetmen kişi.
    bu vatanın çocukları filmi ile yılmaz güneyi sinemaya kazandırmıştır.
  • şarkısı o ''yedi karanfil'' ucubelerine malzeme olan, replikleriyle gönlümüzde taht kuran o meşhur ''selvi boylum al yazmalım'ın yönetmeni...
    ayrıca küçükken beni güzin özipek'den korkutup, kabuslar görerek uykularımı bölen ''ahh belinda'' filminin de yönetmeni.
    bu filmde güzin özipek torunlarını uyutmak için miydi neydi hotlak bir edayla gözlerini pörtletip şu şarkıyı söylüyordu:
    ''evvel zaman içindeee / varrimiş bir dungangaaaa / alırmış çocuklarıı / atarmış sepetinee/ yaparmış bir dunganga / dungangaaa,dunnganngaaa!!!

    müjde ar ve macit koper oynuyordu bu filmde, şampuanlar felan yürüyordu, o ne neydi öyle be.
    ''toprağın kanı''adlı filmi ise, bir yandan batı emparyalizmine, bir yandan da hala devam eden feodal ilişkilere karşı çıkan başyapıt bir filmdi bence.
    bir de `cemo`filmi unutulmaz!
  • hayat hikayesini "hayallerim askim ve ben" adiyla yayinlamistir, yillar sonra ayni kitabin kapagini degistirip "soylemek guzeldir" adiyla baska yayinevinden cikartmistir. birincisini bitirip ikincisine basladigimda deja vu hissiyle kavrulup durmustum, sonra ikisini karsilastirinca gercekle yuzyuze geldim. kitabin yeni isimle basilmasina gerekce olarak ilk kitabin "hayallerim askim ve sen" filminin senaryosu sanilmasini gostermisler, filmin ve kitabin adinin farkli olmasi bir yana, kitabi 5 saniye karistirmak senaryo olmadigini anlamak icin yeterli.

    ayni kitap en son olarak 2002 senesinde "bir sinemacinin anilari" adiyla baska bir yayinevinden yeni bir kitap gibi cikartilmistir. ve de aynen ikinci kitapta oldugu gibi kitabin reklami olsun diye icinden sansasyonel bazi seyler basina dagitilmistir. hatta dogrulugu saibeli igrenc bir iddia yillar sonra tekrar basina sakiz olmustur. o kitaptan kazanacagi tas catlasa 10 milyar, bunun icin turkan soray'dan yilmaz guney'e unlu oyuncular hakkinda dogrulugu tartisilir seyler yazmak dogru mudur bilmem.
  • kendisinde tek bir filmi olmayan, arsiv yapmayan yonetmen.
  • 1982 yılında çektiği, bir necati cumalı uyarlaması olan "mine" filmiyle kadın filmleri dönemini başlatmış olan yönetmen.