• oynamayı düşünmüyordum ama don drapper başlığa gelip gömünce fikrim değişti. bu arkadaş elden ring başlığını bırakıp buraya zıpladıysa, bu oyunda iş var demektir.
  • kontrolden çıkan robotların süleyman soylu'ya benzediği sıra dışı oynanası bir oyun.
  • ciddi ciddi insanlarin ingilizce dublajda karakterlerin amerikan aksaniyla konusmasina takildigi oyun.

    bu arkadaslara gore karakterlerin rus aksaniyla ingilizce konusmasi gerekiyormus. :)

    insan bunu yazmadan once bi dusunur ulan ben ne sacmaliyorum diye.

    adi uzerinde dublaj. oyunun ana dili rusca. oyun rusyada geciyor. herkes rus. sizin mantiginiza gore turkce dublaj olsaydi o zamanda karakterin yine rus aksaniyla turkce konusmasi lazimdi. mantikli mi sizce bu birazcik aklinizi kullanin yahu.

    dizi ve filmlerdeki en sacma olay herkesin rus oldugu bir ortamda karakterlerin rus aksaniyla ingilizce konusmasi. bu oyunda bu sacmaliga bir dur demisler. adamlari tebrik etmek lazim.

    rus aksani arayan oyunun seslendirmesini ayarlardan ruscaya alabilir.

    konuyla alakali birde ornek bir video birakayim belki ne demek istedigimi anlamaniza yardimci olur: https://youtube.com/…orts/ok_ecvezxa4?feature=share
  • game pass ile, piyasaya sürüldüğü gün, 30 tl’ye oynanacak oyun için mezarcı gibi dev build leak’inin peşinde de koşmazsınız yahu.
  • bu oyuna zor diyen kesinlikle hatayı kendinde aramalı. orta zorluk seviyesinde, binlerce mermi ve bomba envanterimdeyken çok kolay bir şekilde bitirdim.

    öncelikle birkaç tüyo ;

    kamera görürseniz hemen imha edin ve kamerayı yapmaya gelen robotu da parçalayın ki kamerayı tamir etmesin. kameraya yakalandığınızda bölge alarma geçiyor ve 2. seviye alarmda aralıksız sürekli robot geliyor. elbette siz her kamera önünde şov yapıp gelen onlarca robota kurşun yağdırırsanız cephaneniz kalmaz.

    düşmanlarınızın geneli robot ve robotlara karşı shock ve scock bazlı saldırılar çok etkili. ben ilk olarak shock silahını ve balta gibi yakın saldırı silahlarını geliştirdim. basit düşmanlara karşı şok tabancası zaten yeterli, mermi harcamayın. siyah bıyıklıları önce şoklayıp sonra birkaç şok tabancası vuruşuyla öldürebiliyorsunuz. beyaz bıyıklılar zaten daha kolay. küçük robotlarda ise yine önce şoklayıp sonra saldırın. ilk saldırınız hep şok olsun. bam güm dalarak ilerlemeyin. mesela organik düşmanlar/bosslar var. bu tarz düşmanlara ateş veya yakın saldırı yaparsanız daha kolay ölürler. zaten oyun sizi uyarıyor bu düşmana şu şekilde saldır diyerek. loot olayını o kadar abartmışlar ki, "alt" tuşuna basıp tespit ettiğiniz kutuları v.s açtığınızda oyun tarihinin en bonkör loot sistemiyle karşılaşıyorsunuz. her yerden mermi, sağlık fışkırıyor. twinsleri yendiğimde, envanetirmde afganistan savaşını kazanacak kadar mühimmat kalmıştı -ki envanter bomboş olsa bile hammadde ile istediğiniz muhimmati kırmızı kabinlerde yapabiliyorsunuz zaten.

    kısa inceleme :

    grafikleri çok güzel. atmosferine ve hikayesine adapte olabilmeniz için diyaloglara önem vermelisiniz. ruslar, batılı rakipleri kadar başarılı değiller bu konuda ve oyuncuyu, oyunun atmosferine ve hikayesine çekemiyorlar. sizin kendinizi zorlamanız lazım. hikaye klişe. 100 kere filmi yapılmıştır, 1000 kere kitabı yazılmıştır benzer konuların. dövüş dinamikleri çok başarılı. zerre kadar sıkılmadan, farklı silah ve saldırı teknikleriyle güzel stres atıyorsunuz. oyun bittiğinde zerre kadar sıkılmamıştım. sürekli aynı robotlar gelmiyor, onlarca farklı düşman ve boss var. açık ve kapalı mekanlar oyunu zenginleştirmiş. örneğin dead space remake gibi hep birbirine benzer mekanlarda ilerlemiyorsunuz. müzikleri harika, fazla söze gerek yok bu konuda. bulmacaların %90 'ı maymuna versen çözecek kadar basit, zor bulmacalar gerçekten azdı. birkaç bulmaca gerçekten zordu, epey zamanımı aldı.

    oyunda ciddi sayıda bug var maalesef. en sıkıntılı bug da yürürken bir yere takılma bug'ı. böyle bir şey yaşadığınızda kurtulamıyorsunuz ve en son save noktasından başlamanız gerekiyor. bu büyük problem. oyun game pass'te olmasaydı bile para verip alınmayı hak edecek kalitede bir oyun olmuş. eğer ruslar değil de batılılar yapmış olsaydı çok daha iyi puanlar alacağına eminim.

    notum : 8.5/10
  • neden beğenilmediğini anlamadığım oyundur.

    muhteşem bir dünyası, kendine has karakterleri, oldukça geniş silah/ekipman çeşitliliğ, skiller, açık dünyasıyla son günlerde çıkan en keyifli oyunlardandır kanımca.

    eleştiriler de sadece eleştirmek için yapılmış. rus karakter ingilizce aksan denmiş, e rusça seç o zaman seçeneklerden dili, ana karakter çok maço denmiş, muhteşem diyalogları var bence eldivenle

    yeni bitirdiğim oyundur ayrıca, yakın zamanda yeniden başlayıp bu sefer tamamen farklı silah ve skillerle oynamak istediğimdir..
  • işte bağımsız oyun yapımcıları bu yüzden önemli.ister sony,microsoft,nintendo olsun ister activison,ea gibi first party olmayan oyun geliştiriciler olsun artık oyun üretmenin pahalı olduğu bu devirde sürekli risk almayacaklar.genellikle aynı oyun serilerini yapmaya devam edecekler.

    2010 öncesine bakarsanız sürekli yeni oyun serileri başlarken,yepyeni ve bazen cesur/tuhaf konseptlerde oyun çıkarken artık günümüzde bunu büyük oyun şirketlerinden görmek zor.

    bu noktada bu tarz oyunlar ve onları yapan ekipler devreye giriyor,bu daha küçük bağımsız gruplar artık bu deneyimleri bize verecek gibi.özlemişim şöyle yepyeni oyun fikirleri,lokasyonlar,oynanış unsurları görmeyi.
  • korsanla uğraşacağınıza oyun gamepass e ilk günden ekleniyor. hatta şu an önyükleme yapılabilir durumda.
    gamepass bir aylık standart sürüm 30 lira. klişe olacak ama bir paket sigara parası.
    hem bu oyunu 30 liraya oynarsınız, hemde gamepass kütüphanesindeki oynamak istediğiniz güzel kaliteli oyunlara bir göz atarsınız.
    bir ay boyunca gamepass kütüphanesindeki tüm oyunları oynamak bedava.
    30 lira için korsanla uğraşmaya değmez. 2,5 litre kola parası.

    30 lira demişmiydim. lira... 30
  • ilk oynanış izlenimi olarak ilginç bir oyun.

    acg, kendi incelemesinde bir sürü olumsuz özellik sayıp sonra alın bu oyunu dediğinde şaşırmıştım. şimdi ilk akşam sonrasında kendi görüşüm de buna paralel.

    oyunda genel olarak çeşitlilik iyi denebilir, fakat benim ilerleyebildiğim yer itibarı ile loot, bu çeşitliliğe henüz yetişemiyor. en basitinden birkaç med kit yaptığımda topladığım malzemelerin çoğu gidiyor. birkaç karakter özelliği açtım canı yükseltmek için. orada da bir çeşitlilik mevcut. sanırım biraz daha sabırlı olmak gerek bu yetenek ağacı konusunda. belki açık dünyaya çıkınca işler değişiyordur. en azından şu enerji silahının olması güzel; sınırlı mermiye ihtiyaç duymadan kullanabileceğimiz bir uzun menzil silah. vuruş hissini de genel olarak beğendim.
    bu arada çeşitlilik iyi dedim, fakat düşman çeşitliliği şu aşama itibarı ile yavan. tabii ilerleyen alanlarda değişebilir. bu sadece tek bir laboratuvar benzeri alan. ben oyunu en zor modda başlattım, fakat en basit düşmanın neredeyse tek atmasından sıkılıp bir alt zorluğu seçtim.

    puzzle sevdalısı değilim, çözmede de iyi değilim. şu ana kadar birkaç kilit açma üzerine puzzle, bir telekinezi üzerine kurulu puzzle, bir de platform ile ilgili biraz daha karmaşık bir puzzle'a denk geldim. sonuncusu zaman aldı, fakat şu an çözülebilir duruyorlar. tabii şu küreleri taşırken hareket kabiliyetinizin sınırlanması olayını hiçbir oyunda sevmiyorum.

    scan ile neyi lootlayabileceğimizi, düşmanların nerede olduğunu vs. görebilmemiz güzel olmuş. loot toplama sistemini ben pek sevemedim. ikide bir acaba bir şeyi kaçırdım mı diye tekrar scan edip tekrar loot tuşuyla o şeyi almaya çalışmak, epey sıkıcı geldi. peki bu büyük bir eksi mi? pek değil.

    peki atomic heart'ın çok ilginç bir hikayesi var mı? açıkçası, şu an itibarı ile henüz yok. sağda solda bulduğumuz terminal mesajlarını birleştirerek ortaya bir bütün çıkartabilir miyiz? bence hayır, ama yeteneği ve sabrı olan biri başarabilir. zaten ana hikayenin başlangıcı da çok özel bir şey gibi durmuyor.

    glove. daha bir ay önce forspoken'ı ve square enix'i cuff yüzünden, cringe ana karakter diye linç edenler, neredesiniz?? ana karakterle etkileşim çok benzer (not: forspoken'ı sadece yayınlardan vs. takip ettim, kendim oynamadım). new york'lu serseri bir kız yerine profesyonel bir asker olduğumuz gerçeği, cringe karakterimizi daha kötü yapmış bence. ama hemen hiç kimseden bu konuda bir yorum görmedim. belki karakterimiz ileride derinlik kazanır. şu an için sevimsiz bir adamız.
    spoiler vermeyeceğim, sadece "diğer npc"ler diyeceğim bir takım gelişigüzel karşılaştığımız npc'ler var. onlarla olan diyalog ilgi çekici. sadece ismini söyleyip geçeceğim, nora ile çevirdiğimiz geyik de güzel. onların hatırına buradan artı puan.

    ben "oyun acaba save aldı mı" diye düşündüren sistemleri sevmiyorum, fakat en azından save noktaları ilk alanda yeterli sayıda yerleştirilmiş gibi göründü.

    teknik anlamda, fov slider olmaması elbette eksi, fakat şu ana kadar idare ettim açıkçası. minnacık yazılan altyazılar daha büyük sorun. oyunu rusça oynamak neredeyse imkansız. peki ingilizce çok mu kötü? ehh, bir şekilde idare eder. sadece atmosferi bozuyor.

    ama işte bütün bu olumsuzluklara karşın, bir şekilde akıcı bir oynanış var. bakalım, biraz daha ilerleyeceğim. belki bazı olumsuz detayları toparlayan bir akış vardır.
  • içinde douglas adams'a yapılan bir gönderme barıdıran oyundur görsel

    araştırdığım kadarıyla bu easter egg'i ilk ben fark ettim.
    ve evet fark ettikten sonra aynı bu şekildeydim gönderme var
hesabın var mı? giriş yap