şükela:  tümü | bugün
  • autodesk firmasının alias'tan 2007'de satın alıp geliştirdiği 3d modelleme/animasyon uygulaması. hollywood ve profesyonel sektörün ilk tercihi olarak bilinir.
    (bkz: autodesk maya 2013)
  • öğrenmeye çalıştığım yazılımdır. şimdiye kadar makul ücretli iki mecra bulabildim.

    (bkz: lynda.com)
    (bkz: pluralsight)
  • modelleme, animasyon, texturing, rigging, efekt, rendering işlemlerini gerçekleştiren sektör lideri program.
    pc oyunu, animasyon film, reklamcılık gibi sektörlerin hizmetlerini üretirken başvurması kaçınılmaz.
    student versiyonunu bedava kullanabilirsiniz.
    kullanmayı öğrenirken ücretli tutorial sitelerinden önce youtube'daki tutoriallerden faydalanmanız daha mantıklı olacaktır.
    programla yapabilecekleriniz o kadar fazla ki asla "ben tamamım, oldum" demeniz doğru olmaz.
  • 3ds max'e göre çok fazla bir avantajı yok(basic bir sculpting olayı var ama onun yerine zbrush öğrenin daha faydalı) ve türkiyede birkaç yer dışında sektörde max kullanılıyor, o yüzden öğrenin ama hobi olarak öğrenin. program yapabilecekleriniz fazla olması her şeyi öğrenmeniz gerektiği anlamına gelmiyor, kendinizi hangi alanda geliştirmek istiyorsanız program değil o disiplinde geliştirin.
  • autodesk maya 2017 sürümüne eklenen mash isimli extension (uzantı) ile daha çok cinema 4d kullanan motion graphics meraklılarını kendine çekmeyi hedeflemiş, autodesk maya 2018 sürümüne eklenen gerçek zamanlı after effects bağlantısıyla da hedef kitlesine profesyonelleri de eklemiş 3d yazılımı.

    mash ile yapılan şeyler daha önce de kolaylıkla yapılabiliyordu ama biraz node editor bilmek gerekiyordu. özellikle python bilen kullanıcılar için büyük bir yenilik olmasa da işin motion graphics tarafından gelen ve yazılıma hakim olmayan kullanıcılar için büyük kolaylık getiren yenilikler olmuş.