şükela:  tümü | bugün sorunsallar (1)
  • efendim, derince kaba bir adet iyice yumuşamış, olmuş avokado, iki adet muz ve istediğiniz kıvama göre (ki oldukça yoğun olmasını tavsiye ederim, böyle kulak memesinden hallice) süt katın, üzerine yaklaşık bir tatlı kaşığı bal ekleyin. iyice ama iyice karıştırın* büyükçe bir bardağa koyun, soğuk soğuk tüketin. enerji patlaması yaşayacaksınız yemin ederim. (bkz: atom) (bkz: mersin)
  • avokado cekirdeginden avokado agaci uretmek cok kolay ve cok eglencelidir. ama, bu bitkinin hemen meyve vermesini beklemek bosunadir. cekirdekten yetisen bir avokado agaci en erken uc-dort senede, aslinda genellikle on senede falan meyve verebilmeye baslar. avokado agaci uretiminde cekirdekten degil de asilanmis fidanlardan uretim yapilir. yine de, sabriniz varsa, avokado cekirdeginden bir buyuk agac uretebilir, zamanla meyve de alabilirsiniz. ancak asi yapilmazsa, bu meyveler cekirdegini kullandiginiz agacin asi yapilmazdan onceki yabani avokado meyvesi olacaktir.

    bir avokado cekirdegini birkac yerinden kurdan (ya da kucuk tahta sis) girebilecek kadar delin ve buralara ilistirdiginiz kurdan ya da sislerle bir bardagin ustune yerlestirin. bardaga avokado cekirdeginin dibine degecek kadar su doldurun ve boylece gunes isigi alacak bir sekilde pencere kenarina yerlestirin. eger suyunu eksik etmezseniz uc-alti hafta icinde cekirdek yapi degistirmeye baslar, ustten yapraklar, alttan da kokler olusturur. alti hafta kadar icinde cekirdegi yirmi santim falan capinda bir saksi icinde topraga yerlestirebilirsiniz. ancak, bunu yaparken, cekirdegi cok derine gommeyin. hatta, cekirdegin yarisi falan disarida kalmali. cekirdegin cevresini toprakla kapatin. suyunu eksik etmeyin ama su verecegim diye de topragi camura cevirmeyin. suyu ve gunesi bol olmali ama toprak yari yariya kuru kalmali. yapraklarin sararmasi asiri sulamaya isaret eder. bitki yirmi santime falan ulastiginda ustten iki grup yapragi koparin. bunu yapmaniz avokadonuzun yandan daha cok yaprak gelistirmesini saglayacaktir. agaciniz her yirmi santim uzadiginda bu islemi tekrarlayabilirsiniz. eger kislari disarisi 7 santigratin altina dusmuyorsa, avokadonuz bahcede buyuyebilir. aksi takdirde, kislari iceri almalisiniz. olusan fidan ya da agac guzel gorunusludur, disarida da iceride de hos gorunecektir. ancak meyvesinin olusmasi hem yillar alir, hem de ortaya ciktiginda yabani avokadodur, lezzeti olmasini beklemeyin. eger yenilebilecek avokado yetistirmek isterseniz, fidaninizi asilamaniz ya da agacinizi asili fidandan uretmeniz gerekir.

    (bkz: http://www.wikihow.com/plant-an-avocado-tree)
  • herhalde tek başına tüketilemez, ancak başka başka tatlarla karıştırıldığında pek leziz oluveriyor.

    avokadonun kabuğunu soyup güzelce rendeliyoruz. rendelenmiş avokaduyu kaselere boşaltıp üstüne küçük parçalara bölünmüş ceviz, badem, fındık ekliyoruz ve eğer seviyorsak kuru kaysı, kuru üzüm, kuru incirlerimizi de ince ince doğrayıp kasemize atıveriyoruz. şekerli şeyleri seviyorsak üstüne yeteri kadar bal da ekledik mi öyle bomba oluyor ki vallahi bütün gece popoda kurt varmış gibi yerinde oturtmuyor adamı!

    ayrıca bu şekilde tüketirken meyvenin suyu/yağı da balla karışıp kasenin dibinde birikiyor. kızlaaaar, size diyorum! bu karışımı temizlenmiş ciltlerinize sürüp 10 dakika bekletiverin; yummuşacık, nemlenmiş bir cilde kavuşacaksınız. demedi demeyin.
  • bu şey, meyve sınıfına giriyorsa; muz nedir, çilek nedir diye sorgulatan bitkisel ürün. tahta tadında.
  • 1 orta boy, yaklaşık 145 gr taze avokado meyvesi 276 kalori içerir. bomba gibidir. diet yapanların uzak durması gerekir. hele bir de salatasına yağ, mayonez vs gibi soslar eklerseniz bir tabak salatadan günlük kalori ihtiyacınızın ötesini karşılamış olursunuz. offf.

    bu arada bir avokadonun % 42 si de yağdır !

    http://caloriecount.about.com/…ories-avocado-i69480
  • miğde ağrıtmayan hazmı kolay olan malzeme.
  • konya'da kapalı yüzme havuzunde böyle meyve falan veren gayet gelişmiş bir ağacı vardı bunun.. 25 sene öncesi konya'sında yendiğinden bile emin olamadığımız meyveler verirdi.. hiç yemedik ama o coğrafya ve tarih itibariyle avakadonun adını akranlarımızdan uzun yıllar önce duymuş, ağacını meyvesini görmüş olduk neye derman olduysa artık..
  • pilav dışında her türlü yiyecekle giden acayip renkli meyve
  • tek başına yendiğinde tükürmemek için zor tutabilirsiniz, gerçekten tatsız tuzsuz, rezalet bişey.

    ama gelin görün ki bunca tarif, bunca mutfak zaten yanılıyor olamaz. bir kısım karışımın, salatanın içinde gerçekten çok farklı bir tecrübe yaratıyor avokado. farklı bir nota oluşturuyor. zaten pek tadı olmadığı için diğer güzel tatları bastırmıyor, sadece damağınızda hafif kekremsi ama güzel bir lezzet bırakıyor.

    hele ki zaten guacamole diye bir şey varken kim avokado güzel değil diyebilir ki...
  • kübalıların pek sevdiği meyve. her yemeğin altından bu meyve çıkar mı arkadaş, çıkıyor işte. bi çeşit arap yağı bol bulmuş hikayesi.
hesabın var mı? giriş yap