şükela:  tümü | bugün
  • bodrum masalında dinlediğim parçayı muhteşem yorumlamış kişi. parça aksaklardan aksaklar beğendiriyor . parça aslında karadeniz 5/8'i gibi fakat parça 15/8 'de tamamlıyor kendisini son yarım saattir dinleyebildiğim kadarıyla.
    şimdi tekrardan biraz daha inceledim şarkıyı , şarkı başlarken 10 ölçü 5/8 fakat sözlere girerken 3 + 2 + 2 + 3 + 3 + 2 , 15+8 sonrasında 5/8 devam ediyor nakarata kadar. nakarat çok güzel ilerliyor 3 + 2 + 2 + 3 sonrasında 3 +2 şeklinde yine klasik 5/8 .
    dostlar bu biraz müzikal analiz oldu ama şarkıyı dinlerken belli bir ritim kalıbına uymayınca noluyo lan dedim . çok severim bu tarz parçaları kaldı ki inanılmaz güzel bir yorumu var kadının . ilk kez edremitin gelini türküsünü dinleyip sevmiştim bu kadının billur gibi sesini. sonrasında yine karşıma çıktı .
    ey kadın sen ne güzel söylüyorsun ne kadar içten yürekten söylüyorsun . hiç arabesk'e girmeden şiveye elleşmeden karadeniz vurgusunu ne güzel vermişsin .

    dinledikçe editleyesim geliyor sürekli. şimdi bi gerçek var ki o da karadeniz türkülerini söylerken o şiveyi vermek zorundaymışız gibi karadeniz ağzına uyduramadığımız halde veririz de veririz gelduğum sevduğum gibi kelimeleri ... ama bu türkü bize böyle söylenmek zorunda olmadığını istersek karadeniz ağzını kullanmadan da karadeniz türkülerindeki duyguyu verebiliriz fikrini kanıtlamıştır.
    yalnız söz başlarken 15/8 evet ama nasıl yürüdüğü konusunda sürekli fikir değiştiriyorum.sibelius ta yazacağım bakalım farkedemediğim neymiş.
  • gün gelir'i kalan müzik'ten yaynlanmış.

    link
  • kaya beyazıtoğlu lisesinden müzik öğretmenimdi kendisi. ah bir ataş ver şarkısını söylemişti bir keresinde sınıfta ve gerçekten hayran kalmıştım sesine. şimdi bu kadar popüler olduğunu görünce şaşırdım açıkçası. yolu açık olsun.
  • spotify'ın bugün bana yaptığı güzellik.
    normalde halk müziği kültürüm pek yok, o yüzden bilmiyordum aysel yakupoğlu'nu.
    gün gelir şarkısı başladığı anda yürüyordum işe doğru, ortalarına doğru durdum, yürüyemedim. telefonu çıkarıp baktım kimdir bu diye.
    muhteşem ötesi bir ses, helalin var aysel..

    62. loopta bu entryi girmem gerektiğini düşündüm.
  • ilk dinlenildiğinde mutlaka “bu kim yahu?” etkisi yaratan güzel ses, çok güzel ses. dinlemeye başlayınca da kıyıp kapatamıyorsun. türk halk müziği yorumladığı için popüler olup tüketilme riski yok ama hakettiği ilgiyi de göremeyip yitip gitmez umarım.
  • 'yarim gezdiğin yola bakarım' yorumu ile gönlümde yer etmiş şarkıcı.
  • yeni keşfetmiş olmanın verdiği hüznü yaşatan sese sahip yorumcu. sesine nazar değmesin. içeriden söylüyor çünkü.
  • muazzam bir sese sahip sanatçı. şimdikiler dinlesinler de örnek alsınlar.

    gün gelir
  • insan beyninin müziği neye göre sevip sevmediğini bilmiyorum ama beyin müzik seçiyor bunu biliyoruz. onca müziği dinlersin ama aralarından bazıları filtreden geçip içinde bi yerlere ulaşır, dokunur. aysel yakuboğlu'nu tanıdığımdan beri her şarkısında bunu hissediyorum. sesinde her ne varsa, kendinden sonra kimi dinlesem beynim kabul etmiyor. şarkı bitince canım sıkılıyor, psikopat gibi aynı şarkıyı loopa atmalar falan. bağımlılık gibi bişey oldu kısacası, daha önce bir kaç sese karşı olmuştu bu ama epeydir yaşamamıştım. ne denir ki, sesinin mükemmel olmasının yanında ses ile duygu iletebilmek gibi müthiş bir kabiliyeti var bence. ankara'da belli yerlerde çıkıyor, canlı dinlemek nasip olur umarım bir gün.

    soner sarıkabadayı'ndan dinlediğimde bişey hissettirmeyen şu şarkıyı kendisinden duyduğum anda bayıldım mesela: tarifi zor
  • youtube’da gezerken tarifi zor isimli videosuna denk geldim,sözleri,melodisi tanıdık geldi şarkının,ulan bu şarkı kimindi diye düşünürken soner sarıkabadayının şarkısı olduğunu anlayınca şok geçirdim.muhteşem cover yapmış orjinalinden güzel olmuş.yolu açık olsun çok iyi bir ses gerçekten.