şükela:  tümü | bugün
  • sovyet gecmisinden dolayı batı usulu calgıları yeni duzenlemelerinde kullandıklarında hic sırıtmayan muzik turu.turkiyede turkulerin batı calgılarıyla duzenlenmesini fuat saka
    gibi insanlar yaptıgında vay anasını be hic sırıtmamıs cekmemize ragmen bunun azerilerde alalade bir sey olması ayrıca kıskanclık vesilesidir.umarım hem ileride bu turkiyede de alalade bir sey olur hem de azeri muzigi dunyda daha cok tanınır.konumuz olan muzik neseli turkiye turkcesine yakın sarkı ve turkuleri ile gonlumuzde taht kurmustur.aziza mustafa zadeh gibi dısarıda yetismis yetenekleri dunya capında daha cok tanınmasına ragmen azeri televizyonlarında izledigimiz ornekleri turkiyede radyo gunleri zamanındaki trt kalitesindedir.zevkle dinlenebilir.sozlerindeki kuvveti ise orta asyanın sozlu tarih,destan anlatımı gibi ozelliklerine dayandırmak mumkundur.elbette her muzik gibi iyisi ve kotusu vardır ama ortalamasının kalitesi yadsınamayacak duzeydedir.bunupop muzik kavramıyla tam anlamıyla dejenere olmamasına da baglayabiliriz belki.
  • (bkz: mugam)
  • (bkz: kara karayev)
  • (bkz: yuhu)
  • (bkz: alim qasimov)
  • olasi bir ibrahim tatlises cover'inin "bir gulunu çok sevdim. o meni sevmir" şeklinde olacagi müzik.. taş yerinde agirdir a dostlar.
  • uzunca ipe bağlanmış bir kovanın derin kuyulara salınırcasına kalbe bırakılan notaların içerlerde bir yerdeki duygu selini titretişidir azeri müziği... azeri coğrafyasına çok uzak bir bölgede, balkanlarda kök salan yugoslav bir ailenin ferdi olarak bu müziği delicesine sevmemin nedenini sordum kendime...

    tıpkı sevdalinkalarda olduğu gibi aslında herkesin aklına gelen ama söylenmemiş sözlerin şarkıların içine serpiştirilmiş olması mı?

    küçelere su serpmişem
    yar gelen de toz olmasın...
    eyle gelsin eyle geçsin
    aramızda söz olmasın...
    piyaleler ıraftadır herbiri bir taraftadır
    görmemişem bir haftadır yarim gedir bir haftadır
    ne azizdir yarım canım
    ne gözeldir yarım canım

    bir balkan güzelinin tam aksi özelliklere sahip doğu dilberinin inanılmaz tasvirleri mi?

    o gözler kimi her taraf qara
    bu yollar seni aparır hara
    yena bu seher güneş nur yera eyler
    bir teze nağıl başlar dünya
    oyan ey güneş oyan
    al elvan boya yoxsa bu deniz uçar
    bir zülmet geca deniz qaçar

    vardar'ın kenarından beyaz keten ağartan jovano misali, aras suyunun derinliğine gözlerini dikmiş sevdiğini bekleten ay dilber midir sebep?

    dagların başı gış da gar olar
    yar yarın görmese rengi saralar
    araz derindir, suyu serindir
    gel nazlı dilberim, bir meni dindir

    birbirine çok uzak coğrafyalardan yükselen harmonika notalarının bir gök kubbenin altında toplanıp kulaklara akması mıdır?

    etnik sebeplerin yol açtığı benzer zulümleri, dünyanın seyretmeyi yeğlediği benzer nedenlerden doğan soykırımları en coşkun ve güçlü melodilerle dillendiren türkülere sahipliği midir?

    gul acir qelbimizin en sirin arzulari,
    anadir arzulara her zaman qarabag
    qarabag can qarabag
    ana yurdum!...
    bu çemenlerde gezir vakıfın şık gözeli,
    ruhunu burdan alır natavan'ın gezeli.
    anadir arzulara her zaman qarabag
    qarabag can qarabag
    ana yurdum!...

    annesine dert yanan stojan'ı küfre iten "kuçka ljiljana"nın inadına nazına benzer, türkçenin en romantik şivesinde kol gezen güzelleri mi?

    deyirdin baharda goruserik biz,
    bahar geldi-kecdi sen gelmez oldun.
    daslar alib deydi sindi extimiz
    aylar iller kecdi sen gelmez oldun
    gozleyirem men, sen gelmez oldun
    deyirdin: ”qapina qonaram qush tek”,
    qushlar cex-cex vurdu, sen gelmez oldun
    yasamag esgiyle vecde geregdir
    quslar yuva vurdu, sen gelmez oldun
    gozleyirem men, sen gelmez oldun
    zalim, yarim ne gelmez oldun!

    "göçmenlik" paydasında buluşan balkan halkları ve azerilerin yollardaki ayrılık hikayeleri midir yoksa?

    geceler fikrimden yatabilmirem
    bu fikri başımdan atabilmirem
    neyleyim ki sene çatabilmirem
    ayrılık, ayrılık aman ayrılık
    her bir derttan ala yaman ayrılık

    bulamadım...