şükela:  tümü | bugün
  • isa'nin 12 havarisinden biri degildir. asil adi saul olan tarsuslu bir yahudidir. onceleri hiristiyanlara eziyet etmis, sonra hiristiyan olup saint peter ile birlikte hiristiyanligi yaymistir.
  • leonard cohen in the future adli super sarkisinda soyle gecen aziz:
    'give me stalin and st paul'
  • hristanliga father son ve holy spirit denilen uclemeyi sokmus kisi. icten ice yahudiligini hicbir zaman birakmadigi rivayet ediliri.
    (bkz: st pauli)
  • ermeni dilindeki adı ise surp boğos arakyaldir.
  • ülkemizin güzide şehirlerinden tarsus'ta doğmuştur. yabancı kaynaklarda saul of tarsus şeklinde geçer. adına bir de tarsus'ta st paul kuyusu bulunmaktadır ve son zamanlarda inanç turizmi için bu yer düzenlenmiş, yabancıların hacı olmak için uğradığı bir yer olmuştur. ayrıca isa'nın 13. havarisi olarak bilinir.

    http://www.dimensional.com/~randl/tarsus.htm
  • konya-glistra yöresini asirlar önce yurt bellemis, hristriyanligi önemli ölcüde buradan yayarak tüm dünya ya nam salmis aziz.
  • hristiyanlığı yahudilikten ayırıp herkesin dini haline getiren insan.. şöyle ki ondan önce hristiyan olmak için ilk olarak yahudi olmak gerekiyordu...
  • pagan adetlerini dine sokup roma imparatorlugunda yayilmasini sagliyan kisi.
  • isa mesih'in "saul , saul niçin bana zulmediyorsun?" şeklinde seslenmesinden sonra mesih inancını yaymaya kendini adamış aziz. katolik kilisesi kurucu olarak aziz petrus ile birlikte aziz pavlus'u kabul eder.
  • anarsist teolojisiyle buyuk tepki toplayan pavlus, bu teolojiyle normal inanc modelinin saygınlıgını dusuruyordu.yahudi olmayanlar gibiyahudiler de her zaman dindarlıgı kurallara uymak olarak yorumlamıslardı..hatta bu pavlus'un geldigi ferisi inancı için asırı ölcülerde gecerliydi: bir emir eksik olacagına on emir fazla olsa daha iyi.(tevrat'ın inanc kuralı buydu) pavlus butun bunların varlıgını şüpheli hale getiriyordu: sünneti, sept kuralını, kirli ile temiz arasındaki farkı, ataların mirasını ve israilogullarının diger halklardan ayrılmışlıgını..eger tevrat, israilogullarının cevresindeki parmakllık yıkılacak olursa tanrı'nın kavmi darmadagın olur, kaybolur giderdi..pavlus bunu istemiyordu, yahudiligin kendi kendini dagıtmasını istemiyordu.hatta o yahudi inancını kureselleştirmek, onu dunyaya taşımak ve bütün insanlara açmak istiyordu.ama israilogulları pahasına degil..bununla birlikte kim israilogullarının inancını insanlıga açarsa, bütün yahudi kurallar sistemini güçten düşürür ve neredeyse aşılmaz olan engelleri ortadan kaldırır ve yahudi olmayan biri israilogullarının tanrısı'na yönelebilirdi..

    tevrat'a karşı tevrat'tan argümanlar buluyordu, ibrahim onun baş şahidiydi. o tanrı'ya inancıyla layık olmustu, sadece onunla.buna karsın tevrat, israilogullarının eline yuzyıllar snra ulaşmıştı.ama ibrahim'de, pavlus ibrani incili'ni okumaya devam ediyor, ''yeryuzunun butun halkları kutsanıyordu.'' ve bu isa mesih yoluyla oluyordu.israilogulları için musa neyse, butun dunya halkı için de isa oydu.
    yine de pavlus'un da siddetle savundugu gibi ilk dogum hakkı yahudilerde kalıyordu.butun bu tartısmalarda pavlus yahudi kimliginden vazgecmedi.o halde, hristiyanlara da yahudilere de sesleniyordu; ''birbirinize yaklaşın, tantıya saygınızı gostermek için!''ama bu bilinmezlik ve çözülmezlik olarak kaldı hep ve tevrat ve hristiyanlar arasındaki ilişki bir bilmece olarak kaldı..ona göre bunu halletmek tanrının işiydi.