şükela:  tümü | bugün
  • kıvanç sezer'in ilk filminin ismi. inşaat işçilerinin gündelik hayatlarını konu alan film iş kazalarını, inşaata dayalı büyümenin yarattığı toplumsal tahribatı anlatıyor.
    çekimlerine 2015 kasım'ında başlanacak filmin başrolünde menderes samancılar yer alacak.
  • ilk gördüğümde bir çağan ırmak & mustafa altıoklar ortak yapımı olduğunu sandığım film.
  • umut vadeden bir konusu ve kadrosu var. hayal kirikligina ugratmayacagindan eminim.

    teaserinin de bulundugu facebook sayfasi: https://www.facebook.com/babaminkanatlari
  • filmi merakla ve heyecanla bekliyoruz. yazar ve yönetmen kıvanç sezer ilerihaber'e ropörtaj vermiş.

    yürekler nasır tutmasın diye babamın kanatları destek bekliyor
  • izlemek için sabırsızlandığım bir film.
  • bu yılki adana uluslararası film festivali'nden veriken 18 ödülünü yedisini kazanarak festivale damga vuran film.

    siyad en iyi film ödülü: 'babamın kanatları' (kıvanç sezer)
    en iyi yardımcı erkek oyuncu: musap ekici (babamın kanatları)
    en iyi yardımcı kadın oyuncu: kübra kip (babamın kanatları)
    en iyi müzik ödülü: bajar (babamın kanatları)
    en iyi kurgu ödülü: umut sakallıoğlu (babamın kanatları)
    tarık akan en iyi erkek oyuncu: menderes samancılar (babamın kanatları)
    yılmaz güney ödülü: babamın kanatları
  • yonetmeni ile birlikte feriye sinemasi'nda izledigim film.
    insaat iscilerinin calisma kosullarini, yasam sartlarini ve turkiye portresini bizlere gostermeye calistigi ve de pek hos olmus film. filmdeki beylikduzu goruntuleri epey iyiydi. etrafimdakilere beylikduzunu gosterip, iisn hic de iyiye gitmedigini anlattigimda anlayamiyorlardi. umarim filmi izletebilirim de biraz ayilirlar. hay ben sizin rayda temel rezidans hayalinize diyebilirim. neyse,

    film sonrasi sordugum soru; filmi kime hitaben cektiniz? yani bir olup birlik olamayan proleterya icin mi yoksa iktidari elestirmek icin mi?
    cevabi; insanlik onuru icin.
    gayet yerinde bir cevapti.
  • ortaköy feriye'de, yönetmen kıvanç sezer'in de katılımıyla izlediğim über film.

    benim açımdan film sürprizlerle doluydu. teaser da çalan türküyü söyleyenin o kişi olduğunu bilmiyordum açıkçası. görünce baya bi şaşırdım diyebilirim.

    hele bir kaç espiri vardı efso...malum şahsa bir kaç gönderme (fıtrat mıtrat...) de içeriyordu ve çiğ durmuyordu aksine çok yerinde bir göndermeydi. cuk diye oturmuş yani.

    mekan seçimi haricinde, müzikleri, lafları, ağız/şive, çekilen halayları ve bir çok kültürel ögesiyle çok gerçekçiydi ve beni kürt olduğumdan utandırdı doğrusu. filmden çıktıktan sonra "ulan ben nasıl kürtüm mınakiii" dedim kendi kendime. ne detaylar varmış meğer...

    film sonrası söyleşiden aklımda kalan en önemli şey şu oldu: disk ve diğer işçi sendikalarıyla anlaşıp, türkiye'nin her yerinde, filmi işçi sınıfına özel toplu gösterime sunmak gibi bir projeleri varmış. eğer bu olursa insanlık onuruna ulaşamasa bile, türkiye'deki işçi sınıfına ulaşmış olması bakımından büyük önem taşır. zaten adamların/kadınların belki sinemaya gidecek vakitleri bile yok, bu olursa hakikaten şükela olur.

    sormayı unuttuğum bir soru vardı, bari buradan sorayım bir cevaplayan olur belki. kıvanç sezer bundan sonra bu tarz, işçi sınıfının dertlerini, sorunlarını anlatan, çoğunlukla alt ekonomik sınıfa mensup bireylerin yaşamlarını betimleyen filmler yapıp türk sinemasının -abartırsak- ken loach'u mu olacak? yoksa farklı alanlara mı kayacak?

    özetle, izleyin izlettirin kardeşim. inşaat sektöründe, iş cinayetlerinde ne tür hukuksuzlukların, dalaverenin döndüğünü herkes bilsin.

    ayrıca son olarak şunu da dipnot olarak düşmek isterim. evet, lanet olsun ki inşaat sektörü ekonominin lokomotifi haline getirilmiş durumda ve yönetmen kıvanç sezer'in, filminde kürt bir ailenin üzerinden bu sorunun anlatılmasını tercih etmesinden anladığım, bu lokomotifin çarklarını döndürenlerin de kaçınılmaz olarak alt gelir grubuna mensup kürtlerin olduğu.

    yolu açık, gişesi bol olsun...

    edit: imla
  • içinde bulunduğumuz coğrafyanın, her birimizin hayatına, kaderine ve umuduna nasıl etkiler yaptığına dair vurgularıyla, yeterli dozda ama çok yerinde yapılan göndermeleriyle içimize dokundu bu film.

    filmden sonraki ekip söyleşisinde, bir sinema öğrencisi ne kadar umutsuz olduğundan bahsetti, ülkeye ve kendi sektörüne dair, yönetmen kıvanç sezer'in umut dolu cevabı, bu filmi çekmiş bir adamın umut dolu cevabı sanıyorum sadece benim değil salondaki çoğu insanın gözlerini doldurdu. zira bu inşaat sektöründeki insanların yaşadığı zorluklara dair bir film olsa da biliyoruz ki aslında tüm sektörde yolsuzluklar, haksızlıklar, iş cinayetleri had safhada bu ülkede. dilerim böyle insanlarla daha da umut dolup kırabiliriz o kavanozun kapağını.

    yolu açık olsun dediğim filmdir.
  • antalya altın portakal film festivaliulusal kategoride en iyi erkek oyuncu (bkz: menderes samancılar), en iyi müzik (bkz: bajar), en iyi ilk film, en iyi yardımcı kadın(bkz: kübra kip) ve dr avni tolunay juri özel ödülü almıştır.