şükela:  tümü | bugün
  • sanjay leela bhansali'nin "rüya projem" dediği, vizyon tarihi 18 aralık olarak belirlenen film. başrollerinde deepika padukone, ranveer singh ve priyanka chopra'yı seyredecekmişiz.
    gelen bilgilerden anlaşıldığı üzere, tıpkı ram leela'daki gibi bol bol yiyişme sahnelerinin görüleceği, priyanka'nın deepika karşısında acıların kadını, çilekeş ikinci eş pozisyonunda kalacağı bir film olacak..

    sanjay leela bhansali yıllar önce bu filmi aishwarya rai, salman khan ve rani mukherjee ile çekmek istemişti. salman-aishwarya arasındaki özel mevzu sebebiyle film rafa kalkmış, bhansali'nin eli böğründe kalmıştı. şimdi rüya projesini "deepika ve priyanka, benim yeni aishwarya'm ve rani'm" açıklamasındaki samimiyetini ispat etmek istercesine onlara emanet eylemiş. ranveer singh de kastın şanslı adamı olarak karşımızda. filmin gişeyi mıknatısla çekecek ayrıntılarını bir kenara bırakırsak, yorumların "ikinci devdas" yönünde olması,* filmde deepika-priyanka ikilisinin birlikte dans edeceği klip ile devdas'ın dola re'sine göz kırpması herhalde filmle ilgili ilgimi çeken tek şey.
    yoksa daha iyi bir oyunculuk ve dans yanı başında dururken herkesin altın taht üzerinde deepika'yı gezdirecek olmasına çok da meraklı değilim açıkçası. **

    edit: beklediğimin ötesinde güzellikteki teaser çıkmış. eğer film de böyle olursa all time blockbuster karşınızda.
  • bhansali'nin yüzyıllardır çekmek isteyip nedense anca çekebildiği projesi.
    teaser'ında ne var? bol bol güzel görüntü, güzel kadraj, güzel insan figürleri.
    romantik dönemi ressamı gibi. güzel görüntü okey de. içinde ne var acaba? çok açıkça hissettiğimi söylüyorum, güzel (güzel sıfatını virgül sonrasında okuduğunuz her şeye ekleyin) kadraj, mizansen, sanat yönetimi, post production, müzik ve kareografi dışında pek bir beklentim yok. az şey mi bunlar? elbette değil. sadece bu işleri ''güzel''ce kotarabilmek bile ince bir iş, iyi bir yönetmen olmaya yetecek bir hünerdir. peki slb sadece iyi bir yönetmen olduğu için mi tarafımca sevilmiştir; hayır. adını koyamadığım bir şey kayıp son işlerinde. uzun uzun tarif edebileceğim, ama belli bir kavram veya durumla ifade edemeyeceğim bir şey bu.

    bakın seyirci olarak benim kadar şekilci insanı az bulursunuz. ben güzel olan her şeyi severim. ama benim gibi güzele aşık biri bile, insan güzel'in de ötesini anlatabilmeli bence diye düşününyorsa, meselede bir tıkanma var demektir. atadan geleni devam ettiren, glamour takıntılı mainstream iş çektiği için alternatif zümrelerce hor görülen karan johar'ın dahi bin katı progresif bir bakış açısına sahip olduğunu düşünüyorum, en azından kötü olan işlerini eleştirmekten gocunmaması bende müthiş bir saygı uyandırıyor.

    aynı perspektifin biraz daha iyisi, biraz daha kötüsü, biraz daha iyisi ve biraz daha kötüsü gibi bir filmografisi var slb'nin. üzgünüm ama dostum, acı söylerim. zira ben kendisinin sahici fanıyım. şu sıralar favori starları castında yer alıyor diye kredisini yeni yeni veren (şu kelimeden de normalde tiksinirim ama bu kadar cuk olur) -çakma- seyirci kitlesinden değilim. evet, bunu söylemenin kibir değil, gerçeği ifade etmek olduğunu düşünüyorum. hoş varsın kibir olsun, ben vermezsem kimse benim kredimi de vermez zaten. aramızda çok belirgin bir fark var bu seyirciyle. ben slb'nin flop üzerine flop eylediği dönemlerde arkasında duran seyircisiyim. kötü gün seyircisiyim anlayacağınız, yorumları zahiri olan değil, sahi olanım. bir gün gelecek bu seyirci ayrımında 'şakşakçı' seyirciler gidecek, ve yine ben ve benim gibiler kalacak.
    ve evet bu uzun introduction'dan sonra, sahici olduğunu iddia eden bir seyirci olarak slb'nin kendini şekle ve itibara bu kadar teslim etmesinden bu yana hissettiklerim bu şekilde. ard arda hayalkırıklıklarının uyandırdığı dolu dolu bir umutsuzluk hissi ve dolu dolu önyargı...

    böyle bir rüya proje için daha meydan okuyan bir cast görmek isterdim mesela. hepsi yeni, hepsi sıradışı, dramatize mimiklerle poz kesmenin ötesinde bir duruş sergileyebilecek yepisyeni güçlü berrak yüzler. hikayayeye ne verdimden ziyade nasıl gözüktüm'e dikkat kesilen, inandırıcılıktan uzak oyunculuklarıyla ne yaparsa yapsınlar en sonunda filmden ziyade kendi imajları için bir şey yapacak olan starlar değil. kısacası star değil, ya da star kişiliği stereotipini barındırmayan starlar; rani mukherjee, aishwarya rai gibi.

    bu kadar önyargı teaser'a fazla farkındayım. umuyorum ki, haklı da çıkmayayım. tüm samimiyetimle şunu söylüyorum ki; bu konuda haksız çıkmak beni acayip mutlu eyleyecek bir haksız çıkmak durumu olur.
    ama uzun süredir sanjay leela için hissettiklerim bunlar. benim için slb -sırf senaryolarını revize etmek için bile-* beraber çalışmak isteyeceğim ilk insan olup, işlerini en çok eleştirdiğim ve eleştireceğim tuhaf bir kimse olarak, ne yaparsa yapsın kıymeti bir başka olan bir yönetmen olarak belleğimde yerini muhafaza eder.
  • en çok merak ettiğim film.
    dilwale'yle çakışıyormuş sanırım inşallah bu film daha başarılı olur. ki baahubali'ye gösterilen ilgiye bakarsak böyle bir filmin başarısız olma ihtimali yok. en az 150 cr diyorum var mı artıran?
  • deewani mastani diye bir parçası çıkmış. parça sanırım attention bazında bajirao mastani'nin nagada sang dhol'u. klasik bir slb parçası. ana teması gözünüz güzellikten yansın emi. sanat yönetimi, prodüksiyon dizaynı, kareografi, beste, gufte, seslendiren müzisyen, ve tabiki heroine'ın görsel anlamda selvi gibi süzülmesi falan akıp gidiyor...

    belirtmeden geçemeyeceğim, priyanka hint sineması sınırlarında gerçekten çok iyi bir oyuncu. kendisine önerim de bu topraklada kariyerine devam etmesi yönünde, çünkü bu sinemanın dilini, ve beden dilini herkesten çok daha iyi bildiğine inanıyorum. ara jenarasyon olması ve doğal yeteneğiyle hem gelenekseli hem daha ilerlemeci olanı harmanlayabilmesi müthiş bir artı özellik. kadın bir saniyeyle deepika padukone'un üzerindeki prodüksiyonu, o saçı, makyajı 'golden girl' kıvamındaki mükemmelliyetini nasıl çalmış çözemedim. gerçekten en az üç kere expression'a back eyledim, devamını izlemek için merakımdan ölürken kadını bi loopa aldım yani.

    (bkz: rol çalmak)
  • pinga'sı patlamış. bana ilk defa priyanka deepika'dan daha mı güzel ne dedirttirmiştir. deepikanin can alıcı gülüşü bile sonük kalmış priyanka'nın yanında.
  • vizyona bu haftasonu yeni girmiş. yorumları heyecanla bekliyoruz.
  • https://www.youtube.com/watch?v=2mv99rlbciq
    şu videosuyla umutlarımı yeniden filizlendirmiş film, finaller sonrası izlemeyi planlıyorum. umarım beklentilerimi boşa çıkarmaz. zira videoda herkes ve her şey mıhteşem duruyor.
  • şöyle bir şarkı videosu daha yayınlanmış ve beni şimdiye kadar sosyal medyada gördüğüm her bir karesiyle mest etmiş olan film. kısmet olursa yarın izleyeceğim. oley.
    klipteki aktris için söyleyebileceğim tek şey;
    çok güzel lan. bu kadınsa ben neyim dedirtecek kadar hem de.
  • soundtrack'i ile aşmış bir filmdir. son zamanlarda dinlediğim en mükemmel, her biri birbirinden güzel, inanılmaz şarkılar var. bestelerinin sanjay leela bhansali'ye ait olduğunu bilmek ise gerçekten kendisine duyduğum saygının katlanmasına sebep olmuştur. adam gerçekten yıllarca bu filmi çekmeyi beklemiş.

    şöyle iki video halinde bir jukebox yapmışlar ilgili youtube kanalında:

    part 1
    part 2

    şarkıları da ayrı ayrı listelemek istiyorum izninizle:

    deewani mastani
    aayat
    malhari
    mohe rang do laal
    albela saajan
    ab tohe jane na doongi
    pinga
    aaj ıbaadat
    fitoori
    gajanana

    şahsi fikrimi de belirteyim: en beğendiklerim deewani mastani, aayat, mohe rang do laal ve gajanana. bilhassa gajanana'da sukhwinder singh'in sesini nasıl özlemişim onu farketttim.
  • devletle savasiyorum inancla degil gibisinden afilli repliklere sahip kahramanimiz bajirao'nun agzindan verilen. yalniz bu vb laflarin hicbiri gercek dunyada ise yaramamistir cunku islam ulkeleri inanclarini devleti ve toplumu yonetmede kullandiklari bir yontem olarak belirler. o yuzden kusura bakma bajirao sen bir inanca saldirdin ve yendin. sanin yurusun klas adammisin.

    hintli bir kardesimin israri uzerine izledigim icin anca bu kadari kalmis aklimda.

    ayrica: (bkz: deepika padukone)