şükela:  tümü | bugün
  • eğer gerçek bir inanan iseniz bu entriyi okuyup hiç kafanızı karıştırmayın. islamiyet sorgulamadan inanmayı gerektirir. o sebeple siz sözlükteki diğer binlerce entriyi okuyup eğlenebilirsiniz. benim sözlerim şüpheleri ve soruları olanlara yönelik.

    kuran-ı kerim’de yüzlerce çelişkili sure ve ayet var azıcık kitaba göz gezdiren sıradan biri bunları fark eder zaten. ama bu surelerin arasında biri var ki tüm kitabı adeta yok ediyor. tüm mantık çöküyor. bu sadece diğer ayetlerle olan çelişkisinden dolayı değil aynı zamanda kendi içinde çapraşık bir fikri barındırdığı için bu kitabın tanrı tarafından gönderilmediğinin kanıtı. bir diğer ihtimal de kitabın tanrı tarafından gönderildiği halinden apayrı bir şekilde elimizde olduğu. kiminiz teist kiminiz ateist, istediğinize inanabilirsiniz ama ayetteki çelişkiyi kısaca yazacağim.

    bakara-106: ‘herhangi bir ayet’in hükmünü yürürlükten kaldırır veya unutturursak, onun yerine daha hayırlısını veya benzerini getiririz. allah’ın herşeye gücünün yettiğini bilmez misin?’

    bakara 106 diyor ki; tanrı gönderdiği kitaptaki bir emri değiştirir veya unutursa ve bir ayete tezat başka bir ayet gelirse ikinci gelen ayet daha hayırlıdır. bildiğiniz güzel bi ayetlerin geliş sırası belirsiz. o halde hangi emrin doğru ve tanrı’nın emri olduğunu nereden bileceğiz.

    örneğin; bakara 62: şüphesiz ki iman edenler, yahudiler, hıristiyanlar ve sâbiîlerden allah'a ve ahiret gününe inanıp sâlih amel işleyenler için rableri katında mükâfatlar vardır. onlar için hiçbir korku yoktur, onlar mahzun da olmayacaklardır.

    maide-69 ‘fakat inananlar, yahudiler, sabiiler ve hıristiyanlardan allah’a ve ahiret gününe inanan, iyi işler yapana korku yoktur, onlar üzülmeyeceklerdir.’

    fakat al-i imran-85 ise ‘kim ıslamiyetten başka bir din ararsa onunki kabul edilmeyecektir. o ahirette de kaybedenlerdendir.’ deniyor.

    bu ne perhiz bu ne lahana turşusu. hangisi önce hangisi sonra belli değil. hangi ayet geçerli, birileri bir şeyleri unuttu ve bakara 106 ile buna kılıf mı hazırladı acaba.

    meşhur bakara-106 bir şeyleri unutabiliriz ya da değiştirebiliriz derken peki fatır 43’te ne diyor?

    fatır-43 ‘… hayır! sen allah’ın kanununda değişiklik bulamazsın. sen allah’ın kanununda asla bir döneklik bulamazsın.’

    hani bizim bakara 106 değişir diyordu. al o zaman sana fetih suresi:

    – fetih-23 ‘… allah kanununda hiçbir değişiklik bulamazsınız.’

    değişmeyecekmiş. ama bakara’da işi çözmüştük. o zaman bi se yunus suresine bakalaım.

    yûnus-64: dünya hayatında da âhirette de müjde vardır onlara. allah’ın hükümlerinde olsun, verdiği sözlerde olsun, asla değişiklik olmaz.’

    fetih-23: allah teâlâ'nın öteden beri cari olan adeti ve allah'ın adeti için asla bir değişiklik bulamazsın

    en'âm-115: rabbinin kelimesi (kur’an) doğruluk ve adalet bakımından tamdır. onun kelimelerini değiştirebilecek yoktur. o, hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir.

    kehf 27. rabbinin kitabı'ndan sana vahyedileni oku. onun kelimelerini değiştirebilecek yoktur. o'ndan başka bir sığınak da bulamazsın.

    ahzâb-62: allah'ın daha önce geçmiş olanlara uyguladığı sünneti (âdeti) budur. sen allah'ın sünnetinde aslâ bir değişiklik bulamazsınız.

    kafanız karıştıysa bu sefer abdülbaki hoca’nin çevirisinden bakara 106 bi daha bakalım:

    bakara-106: biz bir ayeti siler, unutturur veya ertelersek ondan daha iyisini veya onun bir benzerini getiririz. allah'ın her şeye gücü yeter olduğunu bilmedin mi?

    ben bilemedim. eğer bunların son gelen ayet bakara ise önceki ayetler çöp olmuyor mu? eğer bakara arada geliyorsa ondan sonra gelen örneğin enam veya ahzab bakara’yı çöp etmiyor mu?

    benim anlayışıma göre; dünyayı, tüm evreni, uzayı, tüm canlıları, nesneleri ve her şeyi yaratan tanrı; ebedi ve ezeli boşluğunda var olurken, ‘ol deyip oldururken’ istediğini var ve yok ederken ayet unutmaz, değiştirmez, çikinova işlere girmez. ya elimizdeki kitap tanrının değil ya da yazanlar saptırmış. keşke bu alanda araştırma olanağı olsa da karanlıklar aydınlansa
  • ama öyle demek istememiştir canım, öfkeli bir anına gelmiştir tövbe estağfurullah.
  • günümüz programlama dünyasında kullanılan versiyon kavramının kullanılmamasından dolayı ortaya çıkan durum. versiyon 1.0 yerine 1.1 sürümü geldiğinde buglar kaldırılmış, kararsızlıklar giderilmiş ve programın daha kullanışlı hale getirilmesi sağlanmış olur. ancak o dönemde vahiyler, ayetler versiyonlanamadığı için kararsızlıklar kaçınılmaz oluyor.
  • yaa ayetleri cımbızlamasanaa kardeşimmm

    (bkz: ayetler var ayetlerrr)
  • 1)ayetlerin indiriliş sırası belli gözüm .
    bu sıraya göre de yazılmış kur'an bulmakta mümkündür.(peygamber (a.s) sonradan sırasını belirlemiştir)aynı zamanda geçmiş kitaplardaki ayetlerde allah'ın ayetidir.
    2) allah'ın ayetleri sadece kuran'da yazanlar değil bütün kâinattır. kuran kâinatı okur ,kainatın bir fihristesi hükmündedir. sadece yasalar bütünü olarak bakarsak eksik olur, isim ve sıfatlarına göre allah'ın kendini ifade etmesidir.
    koyu ve tek renkli hatta belki de gübreli bir topraktan rengarenk yenebilen ve hatta ve hatta lezzetli sebze meyveler yaratmasını anlamak için bir rehberdir . toprak sana merhamet edip yarılıp içinden süslü gıdalar çıkartma kabiliyetine sahip değildir , seni tanımaz seni bilmez .
    3) daha önceki ayetlerden kasıt senin örnek gösterdiğin kuran ayetlerinden önceki ve sonraki ayetlere bakılarak anlaşılır ki yahudilerin ve hristiyanların kitaplarındaki ayetlerdir. kur'an'ın o eski ayetlerden daha hayırlı olduğunu anlatır.
    buradaki maksat kur'an bütün insanlığa gönderilmiş diğer kitaplar ve peygamberler (a.s) kabilelere belli bölgelere gönderilmiştir. dolayısıyla ayetler dar bir kısma bakarken insanlığın inkişafı ile genişlemiştir , bütün insanlığa hitap eder hale gelmiştir.

    not: kur'an'a iman kitaplara imanın içindeki şarttır.
    imanın şartlarında önce allah'ın varlığına ve birliğine iman sonra meleklerine iman ondan sonra kitaplarına iman gelir .
    ilk okul matematiği bilmeden integral çözememen normal olduğu gibi bu sıralamayı atlayarak konuyu anlamaman da normal...
  • makara 101 dersini almış politikacıların ikincil dersini içeren başlıktır.

    not : evet, kendi kendime güldüm ve sonunda sesim evde de yankılandı.
  • enbiya suresi 31.ayet:
    "ve arzda (yeryüzünde), onları sarsar diye (sarsmaması için) dağlar kıldık. ve orada geniş yollar oluşturduk. umulur ki (böylece) onlar, hidayete ererler (ulaşırlar). "

    jeoloji mühendisi prof. celal şengör bu konuyla ilgili söylemi.
  • abi yorulmadiniz mi ya? birakin kim neye inaniyorsa inansin. valla sıkıldım ben bu muhabbetlerden.
  • bakara 106: kur'an'dan önceki vahiyler olduğu ayetin öncesi ve sonrasından ayan beyan açık, net.

    celal için ise buyrun burdan bir zahmet.

    edit: link