şükela:  tümü | bugün
  • beklemeye devam ediyoruz. umarız bu yıl içerisinde kendisi ile tanışırız.
    -----
    22.02.2020 ekleme:
    oyunun 31 mart 2020'de erken erişime açılacağı resmi olarak duyuruldu.
    keşke bir gün erkene koyup warband'in 10. yıl dönümünde çıkarsalardı
    -----
    22.03.2020 ekleme:
    beta aşamasına davet edildim, eksikleri var.
    -----
    03.04.2020 ekleme:
    erken erişime açıldığı gibi aldım oyunu.
    oyunu çıktığından bu yana günde ortalama 12 saat oynadım, toplamda 50 saat oyun sürem oldu. şu ana kadar ettiğim tecrübelerime dayanarak incelememi yazıyorum.

    oyuna cilalı warband diyen arkadaşlara kısmen hak veriyorum ama "8 yılın emeği bu muydu" diyenlere aldırmayın, evet 8 yılın emeği buydu ve gerçekten harika olmuş.

    hikaye kısmıyla başlayalım, küçük spoiler içeriyor, burayı atlayabilirsiniz.
    ailesi kısa süre önce katledilmiş, küçük kardeşleri haydutlar tarafından kaçırılan bir hikaye başlangıcı var. büyük kardeşimiz ise bize oyunun temelini anlatıyor ve öğreticiyi onunla tamamlıyoruz. ondan sonra kalradya imparatorluğunun ejderha sancağını elde etmeye çalışıp kalradyayı kendi istediğimiz düzene oturtmak için gelişiyoruz. hikayemiz böyle devam ediyor. hikayede fazla ilerleyemedim ancak buraya kadar gelebildim.

    görseller bir 2020 oyununa ait olmasa da güzel olmuş. hoşuma gitti. dağlarda ormanın içinde ağaçların arasından sızarak gözünüzü kamaştıran güneş ışığı, askerlerinizin birbirine (en azından suratları) benzememesi harika. sefer haritası ise tek kelimeyle mükemmel. savaş alanına girmeden sefer haritasında gezesim geliyor zaman zaman.

    yine her külütüre farklı müzik tarzları hakim. hangi ülkenin hanında olduğunuzu bilmeseniz bile hanlarda çalan çalgıcıların müzikleri sayesinde nerede olduğunuzu anlayabiliyorsunuz. bu arada warband'taki bazı müzikler çok daha yüksek kaliteyle tekrar hazırlanmış.

    oyunda 6 kültür 8 ülke var. kuzaitler(kergitlerin öncesi niteliğinde), sturgialılar(vaegirlerin ve-veya nordların öncesi niteliğinde), batanyalılar(nordların öncesine benziyor ama farklılıkları da var), vlandiyalılar(svadya ve rodokların öncesi niteliğinde), aseraylar(sarranidlerin ön dönemi denebilir) ve parçalanmış (3 tane) imparatorluk devleti. her kültürün kendine has müzikleri olduğu gibi kendilerine has mimarisi var. hatta hanlarda her ülkenin kendine has masa oyunu var. lordlarla masa oyunu oynayabiliyorsunuz da.

    karakter gelişim sistemi daha verimli bir noktaya getirilmiş. odak puanları ile özelliklerinizde gelişim hızınızı ve o özellikteki maksimum erişebileceğiniz seviyeyi artırabiliyorsunuz. odak puanı hiç vermediğiniz özelliğiniz çok düşük seviyelerde kalıyor.

    oyunda demircilik diye bir özellik var. kendi kılıcınızı, baltanızı, mızrağınızı hatta fırlatma aletlerinizi bile kendiniz yapabiliyorsunuz. ama kafanıza göre olmuyor bunlar. demircilik özelliği diye bir gelişme sekmeniz var, karakter gelişim ekranındaki 18 özellikten birisi. demircilik seviyeniz arttıkça farklı farklı parçalar kullanarak savaş aleti üretebiliyorsunuz. oyun başında oluşturabileceğiniz silahlar çok sınırlı, kendinizi geliştirmeniz gerekiyor.