• başbağlar katliamını, eski özel harekatçı erzurumlu ayhan çarkın'în itiraflarına göre jitem yapmıştır. sivas olaylarını ise yine derin devletin gazına gelmiş kuduz köpekler sürüsü gerçekleştirmiştir.
  • söz sivas katliamından açıldığında birileri panikle sözü hemen başbağlar'a getirme telaşına düşüyor. konuyu değiştirmek, en iyi savunma niyetine saldırıya geçmek için iyi bir çıkış noktasıdır.

    hayır kardeşlerim, ikisi aynı şey değil.

    evet ikisi de provakatörlerce masa başında planlanmış, adım adım uygulanmış ama öyle bir fark var ki aralarında, görmemek için kasten bakmamak gerekli.

    birincisinde onbinlerce sivaslı sıradan sünni provatörlerin arkasında saf tuttu, provake oldu. dolduruşa geldi. galeyana geldi. kışkırtıldı. kullanıldı. zulme fiilen ortak oldu. katliamın ucundan tuttu. seyirci oldu. taraf oldu. zevk aldı. tezahürat yaptı. tanık oldu. düşman oldu. katil oldu. eline kardeş kanı bulaştı. tekbirler getirdi. din adına saldırdı. allah adına saldırdı. iftira attı. çamur attı. yalana sarıldı. inkar etti. darda olana kutsalına hürmeten dahi yardım eli uzatmadı. katili korudu. yezid oldu. firavun oldu. zalim oldu.
    sonrasında da pişmanlık duymadı. ama'ların arkasına saklandı durdu. lafı eveledi, geveledi.
    yani tekrar gerekse, aynı provakatörler olmadı bir daha dese yarın yenisini kolayca kotarır.
    yani sünni çoğunluk ders almadı, pişman olmadı, ibret almadı, gönül almadı, tedbir almadı, boynunu bükmedi, utanmadı, tövbe etmedi, af dilemedi, beraber ağlamadı. acıyı kendi teninde hissetmedi.
    oysa oradaydı. ateşin sıcaklığını teninde hissedecek kadar oradaydı.

    ama ben o gece başbağlar'da değildim. ne öncesinde, ne sonrasında orada değildim. o katliamda ben yokum. ne kadar uğraşırsan uğraş başbağlar'dan üzerime bir damla kan bulaştıramazsın. başbağlarda halk yoktu. ne silahlı ne silahsız. insanlar katledilirken şehvetele ağzının suları akarak izleyen kalabalık yoktu. karanlıkta, sinsice, alçakça ve sadece eli silahlı canilerce yapıldı o katliam.
    başbağlar'da ne oldu? kaç alevi, solcu, sağcı, dindar-dinsiz, türk-kürt, ama sıradan insan, sen, ben, o, bilfiil eyleme katıldı. kaç sivilin eli kana bulandı.

    not: alevi değilim. fark ettim ki yazı boyunca sen/ben dilini kullanmışım. sen kimdir, ben kimim; bilmiyorum. kendimi biryere koyabilsem azalır belki yalnızlığım.

    edit: trolün birile laf anlatmaya çalıştığım kısmı sildim gitti. kime ne anlatıyorum ki?
  • hiçbir alevi ve solcu başbağların katliam olmadığını söylememiştir.
    hiçbir alevi ve solcu başbağlar’da insanlar kurşuna dizilirken “ya allah bismillah “ diye slogan atmamıştır.
    hiçbir alevi ve solcu medya kuruluşu (sayıları pek azdır) başbağlar’dan sonra katliam yapanlar yerine katliamda ölenleri suçlamamıştır.
    hiçbir alevi ve solcu belediye (sayıları pek azdır) başbağlar katliamında yargılananları, firar edenleri işe almamış, onları korumamıştır.
    hiçbir alevi ve solcu başbağlar’da katliam yapanları savunup sonradan milletvekili, bakan, başbakan yardımcısı olmamıştır.
    hiçbir alevi ve solcu başbağlar davasının zamanaşımına uğraması için çalışmamış ve zamanaşımından sonra katiller serbest kalınca “hayırlı olsun”dememiştir.
    hiçbir alevi ve solcu başbağlar’da katliamın olduğu yerde kebap lokantası açmamış ve yıllarca orada yiyip içmemiştir.
    hiçbir alevi ve solcu başbağlar’da katliamın yapıldığı yerin müze olmasına karşı çıkmamıştır
  • hiç kimsenin savunmadığı, mazur göstermeye çalışmadığı bir katliamla (başbağlar), savunucuları ve daha çok da mazur göstermek için debelenenleri bulunan bir katliam (sivas) arasındaki farktır.
  • meh.. bir tarafta pkk/ergenekoncu uc bes eleman/derin devlet/hizbullah hucresi/neyse ne.

    diger tarafta senin benim gibi vatandas bakkalda sokakta karsilastigin insanlar. bu insanlari oteldekiler anana bacina hallenmisler diye kandirmadilar oyuna getirmediler. sonrasinda bunlarin iclerinden birileri "bana oteldekiler galatasaraya/fenerbahceye/besiktasa kufretmis dediler ben ondan yaktim meger oyle degilmis cok uzgunum" demedi. orda bulunan vatandas/halk oraya allahsizi/aleviyi linc etmek icin toplandi gayet bilincli bir sekilde oldurmek istedi yakmak istedi yakti da.

    fark bu iste? kac kere yazmak gerekiyor daha nasil anlatalim?

    neyini korukliycen daha? adamlar asirlardan beri yakiyor yikiyor kesiyor bir de ustune cikiyor ortbas etmeye calisiyor ben yapmadim miki yapti diyor orda onlari yaktik catir catir ama basbaglar da var diyor bir sekilde bunu kullanarak zeytin yagi gibi uste cikmaya calisiyor. onlar yaksin oldursun laf kalabaligi ile hakli cikmaya calissin sen sus boyun eg sesini cikarma tatsizlik olmasin aferin.
  • birinde sünni öldürüldü diğerinde alevi. tek fark bu.

    ikisi de derin devlet production.
  • birisinin failleri on binlerdir, diğeri on binlerin üzerine yıkılmaya çalışılandır. sonuç olarak insanlar ölmüştür kötüdür. ama sözü edilmesi gereken toplumsal tarihi bir kinin tezahürüyle işlenen cinayet ile bir grubun işlediği cinayet arasındaki farktır..
  • figuranliktan gidersek birini digerinden ayiran fark figuranliga dunden razi, figuranlik secimlerinde "beni sec, beni sec nolur" diye yalvaran figuran olmak icin kicini basini yirtanlar.
  • biri dinci diğeri pkk'lı teröristler tarafından yapılmıştır.
hesabın var mı? giriş yap