şükela:  tümü | bugün
  • anadolu anneannesi babaannesi falandır ve evet başındaki türban değil baş örtüsüdür ve yine evet bu tatlı kadının yüzünde nur vardır. ne siyaset ne görüş barındırır kafasındaki. yöreseldir.
  • (bkz: fondöten)
  • türbanlı babaannelerimizin yüzünde de bulunan saflığı sembolize eden o güzel nur.
    zübeyde hanımda da vardı fakat torunlarında yok maalesef. *
  • yüzündeki o nur makyaj yapmamasından kaynaklanır başı açık ve makyaj yapmayan bayanlarda da aynı nur görülebilmektedir.
  • baş örtüsü yerine yaşmak demek lazımdır. türban ve kara çarşaf bana çok itici geliyor. ismet özel, kadının yüzü dahi görünmeyecek diyor. yüzü belli olduğunda, kim olduğunu bildiğinde, o kadın örtünmemiş olur diyor. ismet özel hakikaten fikren beni çok etkileyen bir insandır ama ben bekarım, diyelim ki yaşmaklı bir hatunla evlenmeden önce kısa süreli de olsa nikahlı olacağım. onunla konuşmadan, zevklerimizi, yani içtimai ve siyasi görüşümüzü paylaşmadan mı evleneceğiz? bunu bir türlü anlayamıyorum yani. tamam, görücü usulü evlenmeğe karşı değilim ama görücü usulü de olsa, insanlar birbirini tanımalı yahu. huyunu, suyunu bilmeden hurra evlenmek hangi kitapta görülmüş. bana birisi bu paradoksu anlatabilir mi? yani islam her şeyi kolaylaştırmak için mi var, haşa zorlaştırmak için mi? siz hepten zorlaştırdınız da! tamam ulan, evlenmiyorum ulan, yalnız yaşayacağım ulan. ben bu şartları zaten yerine getiremem. yok efendim kadına mihr verecekmişsin falan, sonra da diyorlar ki, niçin fakir erkekler evlenmiyor. evlenemez tabi arkadaş. ne mihiri yahu, ne mihiri? nasıl versin adam asgari ücretle mihri? zengin adamın işidir mihir vermek. mebus muyuz, nâzır mıyız, reisicumhur muyuz, ali ağaoğlu, acun alıcalı mıyız da istediği mihri verelim bize talip olan hanımefendiye?

    ayrıca nur demişsiniz, kime göre nur? ben öyle başı kapalı kişiler gördüm ki yüzünde meymenet yok. nur sana göre varsa, bana göre yok.