hesabın var mı? giriş yap

  • ben: baba bana elhamı öğret, öğretmen istiyor
    babam:
    elhamdürüsiyle
    kızlar sürüsiyle
    hergün birisiyle
    yarabbi şükür allahım

    ben: aman be baba
    babam: oğlum ne var, hocanız bile bilmez bunu, hem bir tutarsa duan, ehi ehi
    ben: ablam gibi dayak yiyeyim sonra değil mi* ? .. anneee , bana elhamı öğret...
    babam: dur ben sana elemtereyi de öğreteyim.
    elemtere ellipara
    babam gider kochisara.... nereye gidiyon, daha bitmediki
    annem: offf bey offf, cocukların hepisini göndereksin cehenneme, günaha giriyorsun
    babam: ehi ehi ehi he

    * ablam ilkokul birde "kuran kursuna gideceğim" diye tutturur, bizimkiler her zamanki kayıtsızlıkları ile aman gidersen git derler. ablam ilk gün gelir ve babama, "baba bana sübhanekeyi öğret, hoca istedi" der, ertesi gün kursa giden ablam biraz sonra yüzünde şamar iziyle kıpkırmızı şeklide eve döner. şimdi babamdan ablama öğretilen sübhanekeyi dinliyoruz:

    sübhaneke
    sümbülteke
    anam eke
    babam teke

    diye gidiyordu hatırladığım kadarıyla. bu arada babamın 9 yaşından beri beş vakit namazını kılan, orucunun birgünün bile kaçırmayan bir insan olduğunu belirteyim

    (bkz: niye benim babam herkesin babası gibi değil)

  • italyadan bir anı. baya yaşlı bir amca trende uzun süre baktıktan sonra dayanamadı:

    - sen türksün değil mi?
    + evet.
    - hala kılıç tasiyor musunuz yaniniz da?
    + fethetmeye gelmedim amca, gezip gidicem ben...

  • yapılış sebebini anladım, açıklıyorum;

    eskiden yazarların troll olup olmadığını anlamak için profiline girmek yetiyordu. adam 1200 entry girmiş, 80 entrysi en beğenilen. direkt troll. engelleyip geçiyorduk.

    şimdi insanları engellemeyelim diye böyle saçma sapan bir yola başvurmuşlar. tamamen parasal mevzular yani. insanlar birbirini engellemesin daha çok çöp entry okunsun.

    benim yorumlarım bunlar, peki yapılan değişikliği siz nasıl buldunuz?

    http://www.strawpoll.me/12630755

    anket sonuçları şimdilik şöyle; kullanılan oy: 6.000

    rezalet: 4.720 (%79)
    kötü: 601 (%10)
    iyi: 679 (%11)

    sözlük okuru ve yazarlarının %89'u kötü ya da rezalet oyu kullandı. sözlük yönetiminde biraz utanma varsa bu değişikliği geri alırlar.

  • hilmi cem ideal eş adayı. hem çok yakışıklı hem çok tatlı hem başarılı ayrıca istediğin yere çekebilirsin. tam ailesiyle arasını bozup sadece eşine köle olacak tip.

  • arkadaşla, çalıştığı yerdeki işçi iddiaya girerler.

    işçi: ben bu ineğin bokunu yerim abi
    arkadaş: hadi be... yiyemezsin
    i: yerim
    a: yiyemezsin
    i: hadi o zaan 4 paket sigarasına, var mısın?
    a: varım

    işçi dışkıyı yer. sonrasında;

    i: insanınkini de yerim. var mısın iddiaya?
    a: oofff... yokum ya yokum lanet olsun

    bana bunu anlattıktan sonra, ekledi;

    - hayır bi de bu adam yemek seçiyor ya. onu yemem bunu yemem... bok seçmiyor yemek seçiyor

  • doğanın güzeli "çilek" ile uygulanabilen eylem.

    yine sıkıcı metinlerden kaçar, kendimi ilginç bilgiler çevirime adarım:

    ***
    diş hekimleri diş beyazlatmada "aşındırıcı" etkisi olduğu anlaşılan doğal olmayan yöntemlere alternatif olarak çilek ve karbonat kullanılması tavsiye ediyor. malik asit isimli bir enzim içeren çilek, dişleri beyazlatma konusunda hayli (highly) yetenekli. hele bir de yıllardır diş bakımında öncü olan karbonatla beraber kullanıldığında yarattığı beyazlık etkisi katlanarak artıyor.

    peki nasıl kullanmalı? çileği ortadan kesip dişlerinize sürün ve daha sonra karbonata batırdığınız diş fırçasıyla beraber dişlerinizi fırçalayın. yalnız dikkat etmeniz gereken şey çileği uzun süre dişlerinizin üzerinde bekletmemeniz gerektiği. çünkü malik asidin beyazlatıcı etkisi uzun süre zarfında "aşındırıcı" bir etkiye dönüşür ve beyazlatıcam derken dişlerinize zarar verirsiniz.

    ***
    p.s.buçeviride: yazar, metne üslubunu katık etmiştir.