hesabın var mı? giriş yap

  • bir şeyler düşündükten sonra bir de bakarsınız ki aslında kitap okuyorsunuz ve o sayfadaki hiçbir şeyi anlamamışsınız.

  • 1997'ye kadar evden internete girmek pahalı bir yatırımdı çünkü 822'li beleş telefon hatları üstünden hizmet veren servis sağlayıcılar henüz yoktu. haliyle üniversitelerin gateway dialup numaralarını aramanız gerekiyordu. eskişehir'de baum böyle bir hizmet vermediğinden de odtü'nün dialup'larını arıyorduk. yapabildiklerimiz tabi irc, telnet/tn3270, ping, finger, mud (bkz: bizim mud)'dan ibaretti. 2400 baud (yani saniyede sadece 300 byte aktarabilen) modemle daha fazlasını yapmak pek mümkün değildi malum. o dönemler evden bbs'lere bağlanmak daha çok seviliyordu o yüzden.

    üniversiteden girmek ise daha sıradandı çünkü üniversitelerde hem güçlü makineler hem de hızlı internet olurdu. vm/cms, linux, windows nt gibi 90'ların ezoterik teknolojileriyle internet'e bağlanma tecrübesi yaşamak mümkündü. trickle gibi hizmetlerden ftp delegasyonu yapmak, irc öncesi bitnet'ten relay chat yapmak, usenet gruplarından download yapmak gibi imkanlar gırlaydı. hatta web'in ilk zamanları gopher daha çok tercih edilen bir protokoldü. web sayfasının gopher sürümü varsa download'lar için tercih edilirdi. (o dönemin tarayıcıları gopher://... şeklinde adresleri ve protokolü desteklerlerdi, artık pek kalmadı sanırım).

    bugün john carmack'i twitter'dan takip ediyorum o zamanlar "bakalım yeni güncelleme ne demiş bize" görmek için .plan'ine finger atıyorduk.

    sanırım 90'larda internet'e bağlanmanın en güzel yanı internet gibi varlığından hiç haberdar olmadığımız ve 90'larda doğanların aksine bir anda hayatımıza ortasından girmiş devasa teknolojik fenomenle tanışmaktı. her şey yeniydi, her şey ilginçti ve her şey hayranlık bırakacak kadar güzeldi. içinde varlığını kanıksamış doğmak gibi değil, zamanda yolculuk gibi. benzer bir hayranlığı 2000'ler kuşağına ne yaşatacak acaba?

  • avrasya anket firması sahibi kemal özkiraz'ın şu youtube yayınında açıkladığı anket..

    yayın akarken yazdığım için hatalar varsa haber verirseniz düzeltirim..

    sonuçlar özetle şu şekilde.

    soru: cumhurbaşkanlığı seçiminde oy verdiğiniz adayın seçimden sonraki performansını nasıl buldunuz?

    erdoğan'a geçen seçimde oy verenler için:
    başarılı: % 63
    başarısız: %17
    ne başarılı ne başarısız: %20

    muharrem ince'ye geçen seçimde oy verenler için:
    başarılı: %9,9
    başarısız: %78
    ne başarılı ne başarısız:%11,9

    (diğerlerini yazmaya üşendim)

    soru: muharrem ince parti kurarsa oy verir misiniz?
    oy veririm: %1,9

    soru: önümüzdeki cumhurbaşkanlığı seçiminde 1. turda sadece recep tayyip erdoğan ile abdullah gül aday olursa kime oy verirsiniz?

    tayyip erdoğan: %42
    abdullah gül: %33
    kararsız/hiçbiri: %24

    soru:önümüzdeki cumhurbaşkanlığı seçiminde 1. turda sadece recep tayyip erdoğan ile ali babacan aday olursa kime oy verirsiniz?

    tayyip erdoğan: %42
    ali babacan: % 35,2
    kararsız/hiçbiri:%22,9

    soru : önümüzdeki cumhurbaşkanlığı seçiminde 1. turda sadece recep tayyip erdoğan ile ahmet davutoğlu aday olursa kime oy verirsiniz?

    tayyip erdoğan: % 42,3
    ahmet davutoğlu:%32,1
    kararsız/hiçbiri: %25,6

    soru: önümüzdeki cumhurbaşkanlığı seçiminde 1. turda sadece recep tayyip erdoğan ile abdullatif şener aday olursa kime oy verirsiniz?

    tayyip erdoğan: %41,3
    abdüllatif şener: %39,1
    kararsız/hiçbiri: %19,6

    soru: önümüzdeki cumhurbaşkanlığı seçiminde 1. turda sadece recep tayyip erdoğan ile ilhan kesici aday olursa kime oy verirsiniz?

    erdoğan: %41,3
    kesici: %39,4
    kararsız/hiçbiri: (bunu söylemedi)

    soru: önümüzdeki cumhurbaşkanlığı seçiminde 1. turda sadece recep tayyip erdoğan ile meral akşener aday olursa kime oy verirsiniz?

    erdoğan: %42
    akşener: %40,1
    kararsız/hiçbiri: %17,9( bunların çok büyük kısmının hdp seçmenleri olduğunu söyledi)

    soru: önümüzdeki cumhurbaşkanlığı seçiminde 1. turda sadece recep tayyip erdoğan ile kemal kılıçdaroğlu aday olursa kime oy verirsiniz?

    erdoğan: %41,4
    kılıçdaroğlu: % 40,6
    kararsızlar/hiçbiri:( söylemedi)

    ( kemal kılıçdaroğlu hem iyi parti secmeninden tuluma yakın oy alıyor , hem de hdp secmeninden çok yüksek oy alıyor dedi)

    soru: önümüzdeki cumhurbaşkanlığı seçiminde 1. turda sadece recep tayyip erdoğan ile muharrem ince aday olursa kime oy verirsiniz?

    erdoğan: %42,7
    ince: %35,9
    kararsız/hiçbiri: %21,4

    soru: önümüzdeki cumhurbaşkanlığı seçiminde 1. turda sadece recep tayyip erdoğan ile ekrem imamoğlu aday olursa kime oy verirsiniz?

    erdoğan: %40,8
    imamoğlu: %43,7
    kararsız/hiçbiri: %15,5

    soru: önümüzdeki cumhurbaşkanlığı seçiminde 1. turda sadece recep tayyip erdoğan ile mansur yavaş aday olursa kime oy verirsiniz?

    erdoğan: %40,4
    yavaş: %41,1
    kararsız/hiçbiri: (oran olaraksöylemedi ama şunu ekledi; mansur yavaş'ın ismini söylediğimizde kararsızlar 3 puan artmış. bu da kürt seçmen, hdp seçmeni, dedi.)

    edit: firma sahibi, anketin finansmanını hiçbir yerden destek almadan, sadece youtube gelirleri ile gerçekleştirdiğini aktardı.

  • tabiki korkusuz korkak. hala çözemedim hangi kafanın ürünü olduğunu. senaryodan oyuncu kadrosuna, mekanlarından felsefesine kadar, her şeyiyle bir sır küpü. izledikçe gülüyorum.

    ustalara saygı kuşağı babında bir sahneyi yazayım.

    mülayim, işe gitmek için evden çıkmıştır ve sokakta yürümektedir. karşıdan ise bir adam gelir.

    - merhaba mülayim abi.
    + merhaba canım. bu herifi de hiç sevmem.

  • turabi, gönüllüler 5 kişi kalınca klasik döngüyü an itibariyle başlattı.

    - acun abi, 5 kişi kaldık, bir elin beş parmağı gibiyiz, birimiz gitse...

    sonrasında:

    - acun abi, 4 kişiyiz, bir arabanın dört tekeri gibiyiz, birimiz gitse...

    daha sonra:

    - acun abi, 3 kişiyiz, sacayağı gibiyiz, birimiz gitse...

    çok sonra:

    - acun abi, 2 kişiyiz, afedersin karı-koca gibiyiz, birimiz gitse...

  • starbucks'a gidip kasadaki çocuğa;

    - çayın taze mi?

    diye sorabilecek bir vizyona sahip olduğum için bana hitap eden harekettir.

    vali kebabı yerken kendimi viyana valisi gibi hissediyorum. aynı hürmeti hayatta bir fast food zincirinde göremezsiniz. mesela fast food zinciri bir dükkana giriyorum;

    - selamın aleyküm.

    dememle birlikte adam;

    - 1 tl farkla es selamın aleyküm almak ister misiniz?

    diyor resmen.

    mesela kebapçıda;

    az çorba, yarım şiş, 1,5 pide gibi farklı porsiyonlar sunulması bile müşteriye saygıdır.

    fast food zincirine girip;

    - bana az cheeseburger!

    veya

    - yarım donut alabilir miyim?

    diyebilir misiniz?

    ha derseniz kasadaki adam güntekin onay'ın suratındaki kakam var ifadesi ile mal mal yüzünüze bakar.

  • ortakoye tavla oynamaya goturup 5:0 kazanip tavlayi koltugunun altina vermek.

    (gerci simdi mutlu bir evliligim ve iki yasinda bir kizim var ama olsun yapmayin yine de)

  • kültigin ve adamları gece araba soymak için dolaşırlar:
    k- şu feneri ver bakiym.
    (fenerin düğmesine basar ama fener yanmaz.)
    k- ne lan bu fenerin hali?
    a- abi valla defans iyide orta saha kötü biraz.
    k- onu mu diyom lan? bu fener niye yanmıyo?
    a- abi belkide piller kesilmiştir, birazdan gelir.

    ismail'in karısı doktora gider:
    doktor- karnınız ağrıyor mu?
    k- evet.
    d- mideniz bulanıyor mu?
    k- evet.
    d- uyku sorununuz var mı?
    k- evet.
    d- elektrik faturasını ödediniz mi?
    k- hönk! evet.
    d- haa iyi ben geçen ay unutmuştum da bayaa faiz geliyo.