hesabın var mı? giriş yap

  • buluşmalarının bir hikayesi var tabii ki.

    lennon’ın çektiği kısa film cannes film festivali'nde gösteriliyor. kısa filmin konusu bir balon. bu balona kamera bağlı. balonu çözüyorlar, balon yükseliyor yükseliyor ve bembeyaz gökyüzü. 20 dakika boyunca beyaz bir gökyüzü.

    filmden memnun kalmayan seyirciler bir ekşici edasıyla filmin yarısında çıkıyorlar.
    ancak erkin koray çıkmıyor. yanında da dönemin meşhur gazetecisi hey dergisi muhabiri arda uskan var. amaç belli. dergi için 3-5 satır röportaj koparmak, tabii bu arada erkin koray da john lennon’la tanışmak istiyor. fakat john lennon seyircinin tutumundan memnun olmamış bir şekilde salondan ayrılmaya hazırlanıyor. erkin koray, arda uskan'a ''hadi şu randevuyu al da konuşalım'' diyor. arda uskan, “sıkıyorsa sen al, adam ne halde” diyor. erkin koray kalkıp john lennon'ın yanına gidiyor ve diyor ki:
    “vay demek bu kadar yükseğe çıkanlar da var…”

    böylece ertesi gün kaldıkları otelde buluşmak üzere randevuyu alıyor. sonucunda da o meşhur fotoğraf ortaya çıkıyor.

    kaynak :(bkz: güven erkin erkal)

  • 'ey tokalaştıktan sonra "yanaktan da öpeyim mi acep" stresi yaşatan az samimi olduğumuz insanlar, ömrümüzü yediniz.'

  • ismini femto saniye lazerden alan fotograflama teknigi. gunluk hayatta kullanilan fotograf makinalariyla karsilastirilirsa; lazer 1/1.000.000.000.000.000(femto) saniyelik flash patlamasina, alici hassasiyeti ise 1/1.000.000.000.000(pico) saniyelik pozlamaya denk geliyor.

    bu sayilar soz konusu olunca, lazer isini parcasini donuk bir sekilde fotograflamak mumkun hale geliyor. isik hizini 300.000.000.000mm/sn olarak kabul edersek, 1 pico saniye 0.3mm'lik lazer isinina denk geliyor. projeyle ilgili paper'da lazerin kac femto saniyelik tepki suresi oldugu belirtilmemis. elde olan bilgiler, lazerin 13 nano saniyede bir calistirildigi ve her fotograf karesinin ortalama 1,71 pico saniye pozlamaya sahip oldugu.

    projeyi yuruten grup, femto fotograflama teknigini birden cok poza uygulayarak isigin time lapse goruntusunu elde etmeyi basarmislar. buna gecmeden once tek bir karenin nasil olusturuldugunu ozetlemek lazim.

    isigi donuk bir sekilde yakalamak icin pico saniyelik pozlamaya ihtiyac var, bununla birlikte dunyanin en hizli goruntu algilayicilari 100 pico saniyeden daha uzun hassasiyete sahipler. bu sorunu cozebilmek icin, streak kamera sistemi kullanilmis. bu sistem 1 pico saniye hassasiyete ve yatay eksende kabul edilebilir alan genisligine sahip olmasina ragmen, dikey eksende sadece 1 pixel alan genisligine sahip.

    ayrica 1 pico saniyelik pozlama, gereken goruntu bilgisini kaydetmek icin yeterli olmadigindan sadece tekrarlanan surekli olaylar bu sekilde fotograflanabiliyor. bir ornekle aciklamak gerekirse; matkap ucu donerken, asagidan yukariya dogru surekli tekrarlanan bir hareket iluzyonu olusturur. fotograf makinasi, matkabin donme frekansina uyumlu olarak birden cok fotograf cekerek, belirli bir ani daha uzun sure pozlayabilir. yani calismayan matkabi 1/100 pozlamayla 1 kere fotograflamak ile, calisan matkapi 1/10000 pozlama ile 100 kere fotograflayip bu bilgileri ust uste bindirmek benzer sonuclar verir.

    deneye geri donersek; streak kamera'nin 800*1 cozunurluge sahip oldugunu varsayalim, her karenin yeterli isik alabilmesi icin birden cok kere fotograflanmasi gerekiyor. ilk satirin islemi bitirildikten sonra kamera lensinin baktigi ayna belirli bir oranda dondurelerek, ikinci satira odaklanmasi saglaniyor. (tarayicilarda, isigin dokuman boyunca ilerleyerek veriyi kaydetmesi ile benzer bir surec) 800*600 bir fotograf karesi icin 600*(her satir icin gereken pozlama sayisi) adet fotograf cekilmesi ve bunlarin ozel bir algoritma yardimiyla ust uste bindirilmesi gerekiyor.

    tek kare goruntu elde ettikten sonra, time lapse video icin pozlama zamanlarinin mukemmellestirilmesi ve her cekimde ayni sonucu verecek duzenegin kurulmasi gerekiyor. isik t zamanda fotograflandiktan sonra t+1 , t+2... t+480 pico saniyede fotograflanarak 24fps, 20 saniyelik time lapse video olusturuluyor. sonucta ortaya cikan video, 1 lazer isinin cisme carpmasi degil, binlerce lazer isininin ayni cisme carpmasinin ortalamasi olarak tanimlaniyor.

    mit resmi tanitim videosunda tfp* (saniyede trilyon kare) kamera olarak isimlendiriliyor.

    ornekler:
    http://www.youtube.com/watch?v=1zmruluadk8
    http://www.youtube.com/watch?v=gdwq0hnx-oe
    http://www.youtube.com/watch?v=-fsqfwcb4re
    http://www.youtube.com/watch?v=p-hqkjbglpm
    http://www.youtube.com/watch?v=9rbllyciyge

    ayrintili bilgi icin
    http://web.media.mit.edu/~raskar/trillionfps/
    http://web.mit.edu/…1/trillion-fps-camera-1213.html

    ozet gec: isigin hareketini videoya kaydetmek icin kullanilan fotograflama teknigi.

  • stadyumu olmadığı ve maçlarını zannedersem 6 ayrı stadyumda göçebe şeklinde yaptığı bir sezonda, ekonomik olarak pek de iyi gitmezken ve hakemler tarafından 10 tane kırmızı kartla cezalandırılacak kadar örselendiği bir ligte,

    55-65bin kişilik mükemmel stadyumlarında oynayan, biri 10 penaltı almış biri sıfır kırmızı kart görmüş yani kısaca önü pek fazla tıkanmayan, kurulu düzen tarafından sürekli el üstünde tutulan 2 büyük rakibinin önünde 29 uncu haftayı lider bitirmiştir.

    daha da bir şey demiyroum. şampiyon olamasa da bu sene benim için çok büyük işler yaptı bu takım. feyenoord, tottenham, liverpool zaferlerini de ekliyorum bunlara.