ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap
otisabi'nin mesleği
-
sefa pezevengi kendisi.
motorcu atasözleri
-
evrim her zaman dört ayaktan iki ayağa doğru olmuştur.
marmara tıp acil servisinin karantinaya alınması
istanbul valiliği makam odası dekorasyonu
-
her gelen insan için ayrı bir pencere yapılmış.
insan sayısı arttıkça pencere sayısı da otomatik olarak artıyor.
(bkz: high tech)
superunknown
-
bu hafta 22. yaşına giren, 90'lı yılların en ikonik ve süper albümlerinden biri. içerisinden dönemin onlarca hit parçasını çıkarmıştır.
badmotorfinger sonrası oldukça sert ama olgun bir geçiş olmuştur grup için ayrıca.
neyse ne, soundgarden'ın pearl jam ile birlikte seattle'dan çıkan en güzel şey olduğunun bir başka kanıtıdır bu albüm kısaca.
çocukluk dönemi sanrıları
-
''dante gibi ortasındayız ömrün'' dizesini ''dantel gibi ortasındayız ömrün'' sanıyor, ne zaman dedemlere gitsek salondaki sehpanın üzerinde duran dantel örtünün orta noktasına kilitlenerek kendimce hayatı sorguluyordum.
1 milyon kürt kefeniyle kobani'ye yürüyor
-
(bkz: the walking dead)
gezi direnişi başarıya ulaşmıştır diyen gezici
-
taksime baktığında topçu kışlası gören dallamalara batmıştır.
gazın etkisi herhal.
12 eylül 2016 ateistlerin kudurması
-
ne uzatılan bir konudur. ateistler vegan veya vejetaryen olmadan da bu bayram hakkında olumsuz fikirlere sahip olabilirler.
-bunun bir "kutlama şekli" oluşundan rahatsız olabilirler.
-tanrının neden hayvan yerine bir fidan gönderip ibrahime ek demediğini sorgulayabilirler.
-neden hayvanların uyuşturulmadan, illa canlı şekilde dakikalarca çırpınarak ölmesi gerektiğini, illa foşur foşur kan akması gerektiğini sorgulayabilirler.
-bir toplum dayanışması yani fakirleri doyurma kampanyası şeklinde görülüyorsa toplumdaki açlar yalnızca üç beş gün mü aç kalıyorlar diye sorabilirler, bu kadar aç sefil dilenen çocuklar neden var, öğütle güzellik olmuş mu, din buna mutlak bir çözüm getirmiş mi diye sorgulayabilirler.
ve daha yüzlerce şekilde eleştirebilirler. bunlar zaten subjektif değerlendirmelerdir. kutsal görmediği bir şeyi eleştirip sorgulayabilir herkes, nitekim de böyle yapıyorlar.
"ateistlerin kudurması" diye açılan başlık yeterince hedef gösteren ve ayrımcı bir dil kullanmıştır zaten, "islamofobiyi benimseyenler için benim lafım" çok sağlıklı bir yaklaşım olmuyor başlığa bakınca yani. ben de din düşmanı değilim, herkes istediği şeye tapabilir, istediğinden medet umabilir, toplumu bu eksende hizaya getirmeye çalışmadığı sürece buyursun inançlarını istediği gibi yaşasın. ancak bu şekilde olmuyor hiçbir coğrafyada görüldüğü üzere.
dahası, "ateistlik nedir bilmeyen" denmiş. ateizmin tarihi falan dense anlarım da ateizmin kendi başına bir öğretisi, ödevi, geleneği yoktur. ateizm tanrıyı reddetme biçimidir. üzerine çok bir şey bilmeyi gerektirmez. zaten yapılan her ankette ateistlerin dini ve din tarihini ortalama bir dindardan daha iyi bildikleri ortaya çıkıyor. inandığı tanrının buyruklarını başkasının yaşam anlayışına da empoze etmeye çalışmaları, baskı ve zulüm göstermeleri hiç azımsanacak örnekler de değil, dolayısıyla dindarları bilinçlendirme girişimleri daha yerinde bir hareket olur.
hami mandıralı
-
almanya'dayken roportaj yapiyolar..
- nasilsin hami, mutlu musun?
- saaanki baska bır dünyadan geeelmis cibiyim.. macta yeniliyoruz, ben uzuluyorum kola iciyorum, onlar eglenip bira iciyorlar. ben boyle bir sey cörmedim..
- almanca nasil?
- bana dediler, almanca ogreneceksin. ben bu yastan sonra almanca ogrenip ne yapacagim?
bi de unutulmaz
- hami penalti kacirdin, ne diyosun?
- canim sagolsun.
diyalogu vardir..
e. imamoğlu'nun yavaş yavaş piyasadan silinmesi
-
sebebi oldukça basit aslında. işinde gücünde adam.
k.o.z. filminde muhsin yazıcıoğlu'nun ölüm sahnesi
-
kendileri yapmis gibi, oradaymiscasina anlatmalari ilginc olmus tabi.