ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap
antakya rönesans sitesinde arabaya bindirilen kız
-
maalesef mira'yı kaybettik arkadaşlar, maalesef: https://twitter.com/…?t=mdw4xfgzwxp-rdlmz1rr4a&s=19
üst edit: bulunduğuna dair bilgi var. teyit edip haber vereceğim.
üst edit 2: bilgi asılsız çıktı maalesef :(
https://twitter.com/…?t=pfflexpms22kifxvp-ar7g&s=19
mira yıldırım. 12 yaşında. 8şubat saat 13'te hatay antakya rönesans sitesinden enkazdan çıkarıldı. sivil bir araca verildi. o saatten beri ulaşılamıyor.
kaçırılmış olabileceğinden şüpheleniliyor. ailesi de enkazdan çıkarıldı. bilen duyan gören lütfen tweetteki kişiye ulaşsın.
diğer kayıp çocuklar şurada: (bkz: #148845404)
ayrıca:
(bkz: hatay esenlik mah irem apt)
üstad kadir mısıroğlu
-
bunlarin torunlari üstad tuğçe kazaz diye baslik acacaklar ilerleyen yıllarda.
evrim teorisi
-
evrim'i tartışmak için adnan oktar'ın richard dawkins'i tartışmaya çağırması benim kobe bryant'ı teke tek maça çağırmam gibidir. istediğin kadar gazeteye ilan ver, bağır çağır yine de sallanmazsın, ciddiye alınmazsın.
köroğlu
-
halk kahramanı köroğlu ve ozan köroğlunun kimlikleri hakkındaki görüşler:
i. görüş: köroğlu bir destan kahramanıdır. eşkiya köroğlu ile ozan (şair) köroğlu birbirinden farklı şahsiyetlerdir.
ii. görüş: köroğlu diye bir kişi yaşamamıştır. halkımızın oluşturduğu bir muhayyel destan kahramanıdır. halkımız, yüzyıllar içinde; güzel şiirlerin, hatta bu şirlerin ezgilerinin de yer aldığı çok hoş bir destanı ortaya çıkarmıştır.
iii. görüş: köroğlu bir tarihî şahsiyettir. köroğlu destanlarında geçen maceraların bazıları gerçek olaylara dayanmaktadır. köroğlu aynı zamanda çok iyi bir ozandır.
iv. görüş: köroğlu destan kahramanı ruşen ali ile ozan köroğlu aynı kişidir. ama bugün bilinen ve elimizde bulunan şiirlerin tümü ona ait değildir. zaman içerisinde, başka ozanların şiirleri köroğlu'na maledilmiştir. muhtemelen köroğlu'nun gerçek şiirleri de zaman içinde unutuldu veya başka ozanlar bu şiirleri sahiplendi. değişik coğrafyada, destanların değişik varyantlarla anlatılması bu sebebledir.
v. görüş: destan kahramanı köroğlu diye bir kişilik var. bu üstelik iyi bir ozan ama başka köroğlular da var. meselâ 1585'de tebriz'de özdemiroğlu osman paşa'ya mersiye yazan, 16. yüzyılın ikinci yarısı ile 17. yüzyılın ilk yarısında yaşamış ve muhtemelen bir yeniçeri ozanı köroğlu bulunuyor. hatta, değişik yüzyıllar içinde ve değişik coğrafyada yaşamış köroğlu'lar var. mesela; evliya çelebi, seyahatnamesinde uşşaki adlı sazşairini diğer saz şairleri ile karşılaştırırken o çağda yaşayan köroğlu adlı bir ozanla mukayese etmiştir.
vi. görüş: yüzyıllar içinde pek çok taklid köroğlu'lar çıkmıştır. köroğlu'nun ismini bu destan kahramanının şöhretine binaen kendilerine mahlas olarak almışlardır. bu sebeble gerçek köroğlu'yu ortaya koymak çok zordur.
vii. görüş: bir destan kahramanı köroğlu var amma o bir ozan değildir. onun kahramanlıklarını bir ozan veya ozanlar hikaye ederek anlatmışlar ve kendi şiirlerini de destana katmışlardır. çünkü şiirler incelendiğinde görülecektir ki şiirler üslup ve ifade bakımından birbirlerine çok da yakın değildir. bundan anlaşılıyor ki daha sonraki başka hikaye ve destan anlatıcıları aynı üslupla söylemeye çalışarak köroğlu'na izafe edilen şiirleri giderek çoğaltmışlardır.
viii. görüş: köroğlu'nun nerede ve hangi yüzyılda yaşadığı kesin değildir. azerbaycan, antep, maraş, erzurum, bolu, kars, halep, gürcistan, özbekistan, dağıstan, silistre, buhara, mısır vb. yerleri sayarsak coğrafyası çok geniştir. 15., 16. ve 17. yüzyılda mı yaşadı? köroğlu kol destanları çok değişik varyantlı anlatılıyor. bazen olaylar bu varyantlarda çok ters ve değişik cerayan ediyor. varyantlarda bir yakınlık yok. öyleyse köroğlu, muhayyel bir destan kahramanıdır.
ix. görüş: köroğlu bir destan kahramanıdır. gerçek ve tarihî bir şahsiyettir. hem kahraman ve hem de bir ozandır. başka köroğlu'lar yoktur. şiirler onun gerçek şiirleridir. bolu'da doğmuş ve olaylar bolu çevresinde cerayan etmiştir. ünü; büyük bir coğrafyaya bolu'dan yayılmıştır. belki ona öykünen ve onun şöhretinden yararlanmak isteyen köroğlu mahlaslı şairler ve ozanlar olabilir am bu durum bolu'lu köroğlu'nun tarihi şahsiyetini şüpheli hale getirmez.
yaran diyaloglar
-
bi tanesini az evvel alakasız bir yerden kahvaltı alırken yaşadım;
-pardon, bu sandviclerin küçüğü var mı?
-hanfendi gözünüzde büyütmeyin, çayla iki lokmada gider o!
ahaha =)
3 bin kayıkla amerika'ya giden berberi sultanı
-
var ya sırf muhalefet etmek için saldırıyorsunuz hemen, her siki biliyorsunuz amk, yok hırçın denizmiş, yok en küçük dalga 4 metreymiş, yok kayık okyanusa dayanamazmış vırt zırt. adamlar yazın gitmiş olm yazın lan, havalar güzelken gitmiş amk. hemen konuşun anlamadan dinlemeden...
tek akıllı benim modundaki insanlar
-
bu konuda cok guzel bir ornek verirdim ama anlamazsiniz.
soda içerken yapılan şişeye bakma hareketi
-
"ulan bu ne güzel bişeydir allah'ım" der gibi bir harekettir.
erdoğan ima etsin hemen istifamı veririm
-
(bkz: abi beni sik)
istiklal'deki patlamada hükümeti suçlu bulmak
-
tabii her şeyde olduğu gibi tüm suç cehapededir. sığır byin ülkeyi yöneten kimse o sorumludur.
bu başlık kalsın. çomar beyninin nasıl olduğuna dair ibret!
asansör parası haksızlığı
-
ayni durumdan muzdarip oldugum hede.
sirf asansoru kullanmak icin bazen tavuk doner alip gidip 4. kata cikip merdivenlerine oturup orda yiyorum sonra tekrar evime geliyorum