hesabın var mı? giriş yap

  • gerçekten iyi niyetlerle sorulmuş bir soruysa soru sahibini kutlayıp elini sıkmak gerekir. yok amaç boş boğazlıksa bu soru, sahibini aptala çeviriverir. iyi niyetle sorulduğuna inandığımdan şöyle diyebilirim. bu sorunun cevabı olumsuzdur. çünkü bu topraklarda para yetişmez. yetiştirmezler. yetiştiremezsin. çünkü suyun yok. gübren yok. çiftçin yok. tohumun yok. hangi topraklarda yetiştiğini anlamış durumda olmalısın bu kadar entry’den sonra.
    bir de başka ülkelerde para değiştirmek istemişsin. tam bilmiyorum ama o da o kadar kolay değil. örneğin abd’ye nakit para sokmak 10000$ ile sınırlıdır. fazlasını önceden beyan etmen gereklidir. banka yoluyla sokacaksan zaten bu işi türkiye içinde yapmandan bir farkı kalmaz. ama sen illa para basacağım diyorsan tl değil de dolar bas ne bileyim euro bas. buna da kalpazanlık denir biliyorsun.

    the mystery of banking bu konuda işe yarayabilir. bazı çok bilmişler tarafından aptal yerine konulacağını bile bile bu soruyu sormak cesaret işi. sormadan da olmaz elbette. şöyle de bir dolar paradoksu var. ona da kafa yor.

    “olay, henüz döviz kurlarının uygulanmadığı yıllarda abd-kanada sınırındaki bir şehirde geçmektedir:

    abd ve kanada malum ki para birimi olarak 'dolar' kullanmaktadırlar. yalnız her iki ülke de kendi paralarının daha değerli olduğunu iddia etmektedirler.

    şöyle ki:

    kanadalılara göre: 1 abd doları= 90 kanada senti,
    amerikalılara göre ise: 1 kanada doları= 90 abd senti.

    bir amerikalı, cebindeki 1 dolarla dolaşmaya çıkar. bir ara karnı acıkır ve simit alır (amerikan simidi!). simidin fiyatı 10 senttir. cebindeki 1 doları verir. simitçi bozuk para ararken cebinin bir köşesinde 1 kanada doları bulur, onu verir (90 sente eşit ya!).

    derken sınırı yürüyerek geçer ve kanada da dolaşmaya başlar. kaleme ihtiyacı olduğunu hatırlar. girer bir kırtasiyeciye. kalemin fiyatı da 10 kanada sentidir. cebindeki 1 kanada dolarını verir. kırtasiyeci de para üstü olarak 1 abd doları verir. oradan da ayrılıp evine döner.

    sonra düşünmeye başlar:

    — yahu sabah evden çıkarken cebimde 1 abd dolarım vardı, şimdi de 1 abd dolarım var. peki, simitle kalemin parasını kim verdi?”

  • erteledikleri vakit zaman ayarlı ekonomi bombaları ellerinde patlar. bilakis bu ekonomi bombalarıyla maraş yıkımını yeni hükümete bırakmak için sabırsızlanıyorlar. yani olmayacak erteleme..

    sonra belki erdoğanı değil ama bu zihniyettekileri dezenformasyon yapıp yeni hükümet başarısızmış algısı yapmaya çalışırken göreceğiz. tabi mamaları kesilince ne kadar dayanırlar bilemiyorum..

  • korku filmlerinde herhangi bir sahnede gerginlik nasıl yaratılır sorusunun cevabını merak edenler için:

    gerilim yaratmaya başlamak için birkaç temel film yapım tekniği mevcut.

    bunlardan ilki arka plan hareketini göstererek bir tehlike duygusu yaratmak. görsel

    bir sahnede gerilim yaratmanın klasik yollarından biri, izleyiciye arka planda hareket eden bir şey göstermektir. bu teknikle izleyicilere kahramanın sahip olmadığı bilgileri sağlayabilirsiniz. gerilimi arttırmanın hızlı bir yolu, izleyiciye kontrol hissi kaybı yaşatıyor. yapabilecekleri tek şey ise karakter tehlikeli bir duruma girerken çaresizce izlemek oluyor.

    neredeyse herkes film izlerken sesli tepkilere şahit olmuştur. karakter şansını zorlarken "gitme oraya işte..." gibi...

    2- bulanıklaştırma. görsel

    bulanık arka plan nesneleri her zaman korkutma faktörünü arttırır.

    arka planda bir şeylerin sürünmesi korkutucu olsa da, sürünen şeyin ne olduğunu açıkça göremediğinizde daha da korkutucu. sığ bir alan derinliği kullanarak bir şeyi veya birini gizleyin .

    alan derinliğini azaltmak, canavarınızın kendisini izleyicilerden mükemmel bir şekilde gizlemesine izin verecek, ön planı ve arka planı bulanıklaştırmaya yardımcı olacaktır.

    3- doğru müzik kullanımı (en etkili faktörlerden biri bu olabilir bence) görsel

    ruh halini ayarlamak için müzik kullanmak gerekir. sesler, filmlerin çok büyük bir parçasıdır ve çoğu zaman bir sahneyi başarılı kılan belirleyici faktördür. gerilim oluşturmak için güçlü bir araçtır.

    bir şeylerin yolunda gitmediği havasını ayarlamak için müzik kullanılır veya izleyici yaklaşan tehlikeye karşı uyarılır. stresi artırmaya yardımcı olmak için ise ses yavaşça hızlandırılır.

    bunların tersine sessizlik de işe yarar. seyirciyi şaşırtmak için sessizlik kullanılabilir. bu tehlikenin maskelenmesine yardımcı olabilir.

    4- ses efekti ekleme (sfx) link

    doğru ses tasarımı , dinleyicileri dünyanıza çekmenize yardımcı olur. daha dokunsal hale getirir.

    misal, sadece bir kapıya bakmak sizi o kadar germeyebilir. izleyiciyi kapının hemen arkasında bir şey olduğu konusunda uyarmak için burada sesi kullanırız. bunlar; ayak sesleri, kapıya vurulması veya çarpması, gıcırdayan tahta, hareket eden bir kapı kolu veya bunlara benzer herhangi bir şey.

    rahatsızlığın iletilmesine yardımcı olmak için, bir kalp atışı, biraz ağır nefes ve bunlara benzer sesler eklenebilir.

    5- yavaş dönüş görsel

    yavaş dönüş özellikle seyirci için gerilim yaratmakta. bu teknik sinemada neredeyse her zaman kullanılır. alien serisinden herhangi bir film izlediyseniz, yavaş dönüş yapan bir karakter görmüşsünüzdür.

    bununla birlikte, bu teknik sadece ekran süresini tüketmekle kalmaz, aynı zamanda izleyiciyi gergin hale getirmeye de yardımcı olur.

    6- canavarı göstermemek görsel

    canavarı göstermek korkutucu olabilir ama canavarı göstermemek daha da korkutucudur.

    steven speilberg bunu planlamamış olsa da, köpekbalığını göstermemesi jaws'ı yüzyılın en korkunç filmlerinden biri yapmıştır. canavarı göstermemek, her şeyi izleyicinin hayal gücüne bırakır.

    not: 2017 yapımı the ritual filmi buna iyi bir örnek olabilir.

    7- ince kamera hareketi görsel

    izleyicilerin gözlerini korkunun kaynağına yönlendirmek için kullanılır. ince bir kamera hareketi, çerçevenin belirli bir bölümüne dikkat çekmeye yardımcı olabilir. izleyicinin bakması istenilen yere bakmasına yardımcı olması için bu hareket kullanılabilir. doğru müzik kullanımı ile izleyici gerilir.

    8- tepki çekimi görsel

    tepki çekimleri, gerçek canavarı veya başka bir varlığı göstermekten daha korkunç olabilir. canavarı gösterme tekniği yalnızca tepki çekiminin gücünden dolayı işe yarar. bir tepki çoğu zaman neye tepki verildiğini göstermekten daha merak uyandırıcıdır. bu çekimler dramayı daha dramatik ve korkuyu daha korkunç hale getirir. bir olayın gerçekleştiği sırada ya da gerçekleştikten sonra bir kimse ya da şey üzerindeki etkisini gösteren çekim tanımlayabiliriz.

  • özellikle erdoğan'ı havaalanında karşılayan manken fizikli oğlanları görünce insanı hayrete düşüren tespit.

    duran adama karşı duran adamlar falan vardı mesela, tiplerini görünce kıskançlıkten cinnet getirip sabah ezanına kadar cami önünde durmuştum.

  • soma'da çıkarılan başka bir işçinin ifadesi.
    "aşağıda mühendisler de var" diyor. neden mi? öyle derse yardımın artacağını düşünüyor çünkü.
    insana, sadece insan olduğu için değer vermeyenler utansın.
    unvana, banka hesabına, makama tapanlar utansın.
    şahit olduğumuz bıçak kadar keskin bu olayları düşünün, düşünelim...

  • başlığı açan arkadaşa ibretlik tespitinden dolayı kocaman bir teşekkür. deneyimlerime dayanarak söylüyorum ki berber sizi devamlı müşterisi olarak belledikten sonra ;

    - randevu vaktinize sadık kalmaz.
    - saçınızı kafasına göre tıraş eder.
    - tıraş esnasında saçma sapan videolar izletir.
    - tıraş esnasında sürekli telefonla konuşur.

    edit: "tıraş"