hesabın var mı? giriş yap

  • gece 2'de sıcaktan uyandım. etraf karanlık, kimse uyanmasın diye ışığı açamıyorum, kör bir şekilde yolumu buluyorum. bu havasız karanlıkta ne yapacağım? seçenekler:

    1) 31
    2) netflix buffer yaparken kısa bir 31

    netflix açıldı, ama hızlı açıldı dikkat edersen, daha donumu indirmemiştim. hafif bir şeyler izleyip sızayım derken, yanlışlıkla daredevil'e tıkladım, hadi dedim bir bölümüne bakayım, bari eğlendirici bir şey olsa. 6 bölüm sonra ben hala kanepedeyim ve işe gitmeye hazırlanan hatuna bunca saattir kahvaltı bile hazırlayamadığım için utanıp salonda uyuyakalmış numarası yapıyorum. ancak o zaman farkediyorum saatlerdir işemeye bile kalkmadığımı ve patlamak üzere olduğumu.

    izlediğim en iyi marvel şeyi, filmler dahil. yalnız esas oğlanın ortağı olan karakterin olduğu sahneleri atlıyorum genelde, jar jar binks gibi bir şey, lüzumsuz ve söndürülmesi lazım.

    halen kanepedeyim sanırım, dövüş koreografilerini yattığım yerden yeniden canlandırıyorum. karşı koltuğu iyi dövdüm geçen bölüm, sezon finalinde cam sehpaya dalıcam. bu entry bir rüya mı? buffering...

  • one piece ve oda gerçekleri-1
    oda'nın, one piece editörlerinin, one piece magazin ve diğer yazılı-görsel yayında geçen one piece ile ilgili içeriklerini japonca'dan ingilizce'ye çeviren “sandman” nickli bir twitter kullanıcı var. kendisinden izin alınarak bu çevirilerden ilgi çekici olanları burada çevirerek, one piece severlerle paylaşmak istiyorum.

    1) oda, luffy karakterini tasarlarken luffy'i için asla düşünce balonu kullanmayacağına karar verdi, yani 20 küsür yıllık seride luffy'i asla içinden düşünürken göremeyiz. luffy “aklında ne varsa dilinde de o var” deyimine birebir uygun biri. bu yüzdendir ki her yerde aklına geleni söyler.

    mr. sunday isimli televizyon programına göre luffy'nin düşünce balonuna sahip olmaması, shueisha editörlerinin one piece'i defalarca reddetme sebeplerinden biridir. çocuklar, jump dergisinin ana okuyucu kitlesi, ana kahramanın ne düşündüğünü anlayamayacaklarını düşünmüş olmalılar.

    2) oda'nın son one piece dergisinde 1000. bölüm hakkında yaptığı açıklamalar:

    oda: dürüst olmak gerekirse 1000. bölüm için çok fazla motivasyonum yoktu fakat çevremdeki insanlar “one piece 1000. bölüme yaklaşıyor!!” diyordu. sonra düşündüm ki “bir saniye! 1000. bölümde özel bir şey çizmem mi bekleniyor?”
    980'li bölümlerde yavaş yavaş baskı hissetmeye başladım, editörlerim kutlama planları yapmaya başlarken. hikayeyi tam 1000. bölüm için heyecanlı hale getirmekte zorlanıyordum.
    bu zordu çünkü gerçekte luffy ve karakterlerim hayranlarını 1000. bölüm için heyecanlandırması gerektiklerini bilmiyorlardı. onlar sadece kendi amaçları için hareket ediyorlar.
    fakat geriye dönüp bakınca, okuyucularımın 1000. bölümden keyif almalarından ötürü oldukça memnunum.
    tebrik mesajları için teşekkür ederim! 1000 bölüm manga çizmeme izin verilidiği için gönülden minnettarım.

    3) op magazin:
    1000. bölümde, oda ilk başta luffy'nin “arkadaşlarımın canını yakanları asla affetmem!” demesinin çok havalı olacağını düşündü. 1. bölümde shanks'ın sözlediği aynı söz. fakat fikrini değiştirdi ve “ben korsanlar kralı olacak adamım” sözünü kullandı.
    https://imgur.com/a/saugxvd

    luffy'nin 1000. bölümde hasır şapkasını çıkarma paneli bize 1. bölümdeki shanks sahnesini hatırlattı. ama oda bunun sadece bir raslantı olduğunu açıkladı. oda başka bir ropörtajında, bazen kasıtlı yapmadığı şeylerin fanlarını gaza getirmesinin harika olduğunu söylemişti.
    https://imgur.com/a/j7jcbyz

    4) oda'nın 1000. bölümdeki mesajı:
    luffy birçok adaya yolculuk yaptı ve bir sürü macera yaşadı. kaç kişiyle tanıştılar hiç fikrim yok! öte yandan, ben bir çok insanla tanıştım ve ailem dahil olmak üzere saymakla bitmeyecek kadar çok insan trarafından desteklendim. bu insanlara nasıl teşekkür ederim bilmiyorum.

    “okuyucu 5 yıl sonra bırakır.” bu benim uzun dönemli şov teorim. çünkü okurlar kendi hayatları ile meşgüller. bu yüzden okurlarımı “fan” olarak görmemeyi hep aklımın bir köşesinde tuttum. hep kendi kendime “kibirli olma” diyorum, onların günün birinde bu seriyi okumayı bırakacağını düşünerek.

    ne şanstır ki şu ana kadar mangamı gönlümce çiziyorum, luffy'e içtenlikle gönül veren fanlarıma güvenerek.

    luffy'nin macerası final bölümüne yaklaşıyor. 1.000 bölüm çizdim bile. bu 1.000 bölümün de etkisiyle daha heyecanlı hikayeler gelecek. evet! gelecek! tüm dünyadaki one piece sevenleri, uzun bir hikaye oldu ama lütfen luffy'nin maceralarına birazcık daha destek verin!

    5) yeni vivre kart bilgisi: roger'ın kılıcının adı ace (derecesi: en üstün sınıf) yorum: bu akıllara kara sakal'ın gemisinin adının “xebec'in saber'i” olmasını getiriyor, rocks d xebec'teki gibi

    6) zoro shimotsuki köyünde doğdu. ryuma'nın ve ushimaru'nın soyadları shimotsuki'dir. peki o zaman shimotsuki'nin anlamı nedir? anlamı da zoro'nun doğduğu ay olan “kasım”dır.

    7) “kılıç tanrı'sı” ryuma'nın da zoro gibi tek gözlü olduğu ortaya çıktı.

    8) one piece'in prototip'inde roger hazinesi için “dünyayı satın alabilir” diyor. ilginçtir ki manganın 22. bölümde gaimon luffy'ye “one piece'i bul ve dünyayı satın al” diyor.

    9) güncel medya editörü takano, oda'nın favori cilt kapağının 53. cilt olduğunu açıkladı! sebebi ise tayfa 52. ciltte dağıldı ve oda'nın sadece luffy odaklı bir macera çizmesi gerekiyordu ki bu da ona 1. cildi anımsattı.

    10) oda ve one piece ile ilgili bir programda konuşulanlara göre:
    op başladıktan kısa bir süre sonra oda bir ilkokul çocuğunun, sokakta okul çantası sırtında gomu gomu no pistol'ü taklit ettiğini gördükten sonra mangasının popüler olacağından epey emin oldu.

    11) oda: sahneleri kesme sayfa kısıtlamasından ötürü her bölümde olan bir şey. bu dergide açıklama yapmıştım ama “pişmanlığım” yok. (muhtemelen sahnelerin kesilmesinden bahsediyor, ah keşke şu sahneyi de kullansaydım gibi bir pişmanlığım yok demek istiyor) tamamen tatmin olmuş bir şekilde manuskripti teslim ediyorum. sahneleri kesmek demek onlara ihtiyacım yok demek. her bölüm benim için “epik”.

    derginin açıklamalarına göre, oda: “ her hafta 30 sayfa çizmeme müsaade edilse, çok gecikmeden onları teslim etme işini bitirirdim.” demiş.
    editör'ün deyişine göre, oda düşüncelerini 17 sayfaya nasıl sığdıracağına dair çok fazla düşünüyor. op'de yaklaşık olarak 10 tane yazı fonu var ve nerde ne kullanılacağının hepsi editör tarafından belirleniyor, oda tarafından değil.

    12) one piece başlamadan önce, mangakaların ve editörlerin oda hakkındaki yorumları:

    oda hakkında: favori mangaka: akira toriyama
    sevdiği: isveç müziği
    sevmediği: hamamböcekleri

    editör kushima: 1993 itibariyle, bir mangaka olarak oda'nın yetenekleri o kadar muazzamdı ki ona verecek çok tavsiyem yoktu.

    editör asada: oda katı ve kararlı bir adamdı. hikaye nasıl ilerlemeli diye saatlerce hararetli tartışmalar yapardık.

    şef editör torishima: oda'nın hikayeyi ilerletişi çok hızlıydı. okuyucusunu bağlamak için çok dikkatli davranması gerektiğini düşünmüştüm. ama sonradan endişeye gerek olmadığı ortaya çıktı!! (torishima editör toplantılarında op'nin seri olmasına şiddetle karşı çıktı.)

    masaya tokuhiro: oda, stüdyomda verdiğim partilerdeki en neşeli adamdı hem de hiç içki içmemesine rağmen.

    nobuhiro watsuki: biz klasik mangaların gelecekte popüler olacağına inandık ki bu one piece tarafından kanıtlandı. oda'nın karakteri luffy'nin karakterine oldukça benziyor. (ama 2002 yılında oda bunu şu şekilde reddetti: “ben luffy gibi ahmak değilim!”)

    hiruyuki takei: oda güçlü inançların adamı. onunla manga nasıl olmalı diye birçok kez konuştuk.

    13) oda ve watsuki (rurouni kenshin'in mangakası) ile yapılan ropörtaj:
    op başladıktan kısa bir süre sonra (1997 – 2001) oda, watsuki'ye gelecekte zoro'nun tek gözlü bir karakter olacağını söyledi.
    bunu duyan watsuki, yakın zaman içinde yayınlanmaya başlayacak olan gun blaze west serisindeki baş kahramanın tek gözlü olma fikrinden vazgeçti. bazı okurların oda'nın watsuki'den kopya çektiğini düşünmelerine sebebiyet vermek istemedi.
    watsuki zoro'nun neden tek gözlü olduğunu sorduğunu ama oda'nın soruya cevap vermediğini söylüyor.

    watsuki oda'ya one piece'in 5 yıl içinde biteceği söylentilerini sordu. oda'nın cevabı “40 yaşını geçmiş biri haftalık manga serisi çizmemeli.” olmuş.
    oda'nın manga çıkmadan önce one piece'i 5 yıl içinde bitirmeyi planlandığı bilinen bir gerçek. ama watsuki'ye göre oda op'yi 10 yılda bitireceğini söylemiş.

    watsuki oda (19-20 yaşlarında) ile ilk kez tanıştığında, oda'nın yaşından daha küçük olduğunu düşünmüş ve oda'nın asistan olarak iyi iş çıkarıp çıkaramayacağından endişelenmiş. ama watsuki kısa sürede endişelenecek bir şey olmadığını görmüş.

    “city hunter” stüdyosundan çıkan takehiko ınoue, haruto umezawa gibi birçok asistan mangaka olarak başarılı oldu. bunun olmasını sağlayan editör hisashi sakaki (şu an viz için çalışıyor.) gelecek vaadeden genç asistanları bir stüdyoya koyarsa, birbirleriyle çekişme içinde olup gelişeceklerini düşünmüş. (yanılmamışta :) )

    oda ve diğer asistanlar watsuki onları işten ötürü azarladığında şikayet etmiyorlarmış çünkü hepsi watsuki'nin karakterine güveniyorlarmış.

    oda asistanlığa hajime saito'nun mangada ortaya çıktığı zamanda başlamış. oda watsuki'nin 4 ay asistanlığını yapmış.

    oda bu röportaj başlamadan eline bir kenshin cildi alıp okuyor fakat dergiyi bir anda utanarak kapatıyor çünkü kenshin'in asistanlığını yaparken çizdiği bayan bir karakteri görüyor. karakter o kadar çok oda'nın tarzını yansıtıyor ki resmen kalabalıkta sırıtıyor. watsuki o bayan karakteri rurouni kenshin'den bir karakterden daha çok kimono giymiş nami olarak betimliyor.
    bunun sebebi, asistan dahi olsa oda'nın kendi çizimlerinin diğer mangakaların çizimlerinden farklı olması gerektiğine inanması. oda çizim tarzı için başka mangakalardan hiç etkilenmedi çünkü aksi halde zamanla çizimlerinin orjinalliği kaybolurdu.

    rurouni kenshin 'de “oda-ya” adında bir hotel çizilmiş fakat bu fikir başka bir asistandan çıkmış, oda'dan değil.

    oda watsuki'nin ona “dahi” demesinden memnun. watsuki op'nin 1. bölümünü okuduğunda jump okurları arasında yapılan popülerlik anketinde 1. olacağını anlamış. özellikle luffy'nin “ben korsanlar kralı olacağım.” sözünden etkilenmiş.

    oda 1. bölümü çizdikten sonra watsuki'nin stüdyosundaki fotokobi makinasını kullanmış çünkü o zamanlar kendine ait bir makinası yokmuş. oda memleketinden tokyo'ya taşındığında nereye yaşayacağını bilmediği için watsuki'nin yakınlarına taşınmış.

    oda watsuki'den sadece 5 yaş daha küçük ve diğer asistanlarda oda ile yaşıt. aralarındaki ilişki, watsuki de buna dahil, usta-çırak ilişkisinden daha çok “yoldaş” ilişkisi gibiymiş. oda o zamanların ömrünün en mutlu zamanları olabileceğini düşündüğü anlar olduğunu söylüyor.

    oda watsuki'nin kenshin'e benzediğini söylüyor, watsuki de sadece çizim yaparken ekstra ciddi moduna geçiyormuş.

    watsuki one piece'in protipi “romande dawn”ı okuduktan sonra, oda'ya luffy'nin davranışları zamanla gelişmeli ki okuyucu luffy'nin kendi iradesiyle haraket ettiğini hissetsin diye tavsiyede bulunmuş.

    oda çizim tarzının kalemin ucunu çok bastırmak olduğunu ve bunun tabletlerdeki dijital çizimler için uygun olmadığını söylüyor. dijital aletler çizimleri düzeltmeyi çok kolaylaştırıyor ve oda da çizimleri düzeltmekten kendini alıkoyamacağını ve çok vakit kaybedeceğini düşünüyor.

    watsuki, rurouni kenshin sergisi yapıldığı için çok memnun fakat biraz mahçup hissediyor çünkü çizimlerinin profesyonel ressamlar kadar ilgi çekici olmadığını düşünüyor. bu yüzden bu etkinlikle ilgili fazla bir şey söylemedi.

    röportajın sonunda oda: “inanılmaz bir karakteriniz var watsuki-sensei. insanlar rurouni kenshin'i muhtemelen sizin fanlarınıza olan ciddiyetiniz yüzünden seviyorlar. fanlar bunu çok iyi anlıyorlar ve bu yüzden sizi seviyorlar. umarım sonsuza kadar manga çizersiniz.” diyerek bitirdi.

  • --------------------ezik--------------------------
    -----------şişko1-----şişko2-------------------
    --------------az göbekli------------------------
    --altyapı terk---başkasının yerine gelen--
    ----menisküsü olmasa fenere giderdi------

  • karma dövüş sanatlarında genel itibariyle,
    1) muay thai; yumruk,tekme,diz,dirsek hareketlerine,

    2) judo; ayakta güreş ve maçı yere taşıma diye tanımlayabileceğimiz kısmına, *

    3) jiu-jitsu veya choke wrestling; yerde güreş ve her türlü kilit, boğma, sıkıştırma diye tanımlayabileceğimiz kısımlara hakim olmak gerekir.

    khabib işin 3. kısmında tam bir canavar. maç yere taşındığında en azında kendi sikletinde rakiplerinin hiçbir şansı kalmıyor. conor mcgregor ile olan karşılaşmasında özellikle 2. round ve sonrasında işin judo kısmını da conor’un sol elini kitleyerek başarıyla gerçekleştirdi. mma için göze fazla güreşçi gibi gözükebilir ama bu adamı yenmenin şuan icin iki yolu var,

    -ondan iyi güreşeceksiniz, ki daniel cormier veya phil davis 20 kilo verip hafif siklete inmedikçe bu secenegi kullanabilecek insan bulmak cok zor.
    - kondisyonunuz conor’dan veya habibden bile çok çok yüksek olacak, iyi bir muay thai’niz olacak, maçın bir şekilde yere taşınmasına engel olacaksınız ve gününüzde olacaksınız.

    yazın kenara bu adamı yıkarsa sağlıklı bir (bkz: tony ferguson)’dan başkası yenemez. o da en iyi ihtimal.

  • "eğer iki kişi arasında kalıyorsanız; ikinciyi seçin. çünkü birinciyi gerçekten sevseydiniz, ikincisi olmazdı".
    bukowski

  • niye adım atsın yahu. ona git buna gel iyi alışmışsınız. bir sen gel bakalım, hayatında hiç risk aldın mı acaba. bu riski al bakalım. riski al ve sonuçlarıyla yaşa bakalım. bakalım o kadar böbürlenebilecek misin sonrasında. hadi bir dene.

    edit: dertler derya olmuş.

  • olabilir diyenler ilkokul terk sanırım. borsadan çok para kazananlar var ama bu rakamlara inananlar kendine dikkat etmeli.

    size 1 saat verseler ve son 3 aydaki borsa hareketlerini bir deftere yaz sonra da seni zaman makinesiyle 3 ay öncesine yollayacağız deseler bile büyük çoğunluk o parayı 1500 katına çıkaramaz.

    boğa falan diye mal mal konuşmayın.

  • 99 depreminde gölcükte yüzlerce gördüm.. ama en zoru ablam ve kardeşimin öldüğünü görmekti. diğer hepsini unuttum da onların soğumuş bedenlerini unutamadım.. minicik bedeni upuzun yatırmışlar.. sapsarı ipek saçlarını okşadım kardeşimin, ablamın elini tuttum buz gibi.. morlukları vardı başını çarpmış miniğim.. ablam ezilmiş yaralanmış ağlamış yanaklarında izi.. bir ömre yetecek acıyı bir gecede yaşadım, yaşadık... ruhumun ateşi söndü bir daha da ısınmadı yüreğim...

    debe editi: (bkz: 23 nisan 2016 devrim yilmaz'a yardim kampanyasi)

  • "10 yaşında filandım, bir çocuk markasının erkek reyonundan şort veya tişört aldı annem, daha doğrusu ben seçtim, o da itiraz etmedi. dünyalar benim oldu! içinde kendimi en rahat hissettiğim giysilerimdi. saçlarımı, amerikan tıraşı kestirince de kendimi çok beğenmiştim. o halimle bir akrabamızın düğününde kızlar tuvaletine girecektim, orada çalışan biri, “oraya giremezsin! erkeklere girmen gerekiyor” demişti de ne kadar mutlu olmuştum..." demiş oyuncu. hele o son cümleyi okuyunca içim cız etti. 10 yaşında dahi o çocuk kalbi bundan dolayı pır pır ediyorsa, kararına kulp takanlara bok yemek düşer.

  • daha 37 yaşında ve nereden baksan 13-14 senedir reklamlarda oynuyor şarkı yapıyor.

    ace reklamlarındaki ayşe teyze'nin rekorunu geçecek bu hızla giderse. her reklamda sesini duymaktan gına gelse de "o da ekmeğinin peşinde" naparsın. (kocası serdar erener projeler yabancıya gitmesin diyor sanırım yıllaaaardır :)

    35 yıl sonra turkcell reklamlarında 3. nesil özgür kızın nenesini oynamasını bekliyorum şahsen. bizim zamanımızda turkcell çok pis geçiriyordu, dağ bayır geziyorduk der mi acaba?

    bu arada dışarıdan inanılmaz yaratıcı imaj vermeye çalışan reklam sektörünün de ne kadar tırt olduğunu görmemize vesile oluyor sağolsun.

    - müdür yeni zırtbank reklamı gelmiş napalım?
    - nil'i çağırın da iki laylay yapsın

    - patron fasafiso süt ürünleri yeni otlu peynir için kampanya istiyor
    - okan'ı arayın gelsin de iki baarsın, önden iki paket samsun gönderin de gırtlağının akordunu yapsın

  • starbucks'a gidip kasadaki çocuğa;

    - çayın taze mi?

    diye sorabilecek bir vizyona sahip olduğum için bana hitap eden harekettir.

    vali kebabı yerken kendimi viyana valisi gibi hissediyorum. aynı hürmeti hayatta bir fast food zincirinde göremezsiniz. mesela fast food zinciri bir dükkana giriyorum;

    - selamın aleyküm.

    dememle birlikte adam;

    - 1 tl farkla es selamın aleyküm almak ister misiniz?

    diyor resmen.

    mesela kebapçıda;

    az çorba, yarım şiş, 1,5 pide gibi farklı porsiyonlar sunulması bile müşteriye saygıdır.

    fast food zincirine girip;

    - bana az cheeseburger!

    veya

    - yarım donut alabilir miyim?

    diyebilir misiniz?

    ha derseniz kasadaki adam güntekin onay'ın suratındaki kakam var ifadesi ile mal mal yüzünüze bakar.

  • iclerinde bo$luk falan yoktur aksine ateistler muminlere gore daha doludur. cunku onlar hayatla ilgili sorularini basit cevaplara indirgeme luksune sahip degillerdir. haliyle varolu$ sebeplerini rasyonalize edemezler. her ortaya ciktiginda oldukten sonra yokolacagini bilmenin ya$amsal icguduleriyle carpi$masindan dogan depresif ruh halleriyle de mucadele etmek zorunda kalirlar.

    oysa ki din bizim varolu$sal kaygilarimizi ya$am dongumuzden soyutlayan bir ara bolmedir. hayatla ilgili cozemediginiz $ey mi var, atin dine, allah bilir. her sifat gibi etiketleme ve gutmeye kurban gitmedigi surece de guvenlidir.

    bizim toplum olarak dini sadece bu amacla kullanip, ickisiydi kumariydi karisiydi be$ vakit namaziydi pek takmiyor olmamizin sebebi de tek derdimizin aidiyetin yumu$ak pembe tasmasini takmak, ondaki huzurun bize yetiyor olmasidir.

    (bkz: ignorance is bliss)
    (bkz: hayati cozmek)