ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap
ygs'de 2. şifre skandalı
-
1. şifreye göre daha düşük mertebeye verilmiş olma ihtimali var, çünkü daha az başarı oranı sağlıyor.
1. şifre --> 40 sorudan 35 üzeri doğru cevap --> premium şakirt
2. şifre --> 40 sorudan 30 üzeri doğru cevap --> gold şakirt
3. şifre --> 40 sorudan 20 üzeri doğru cevap --> standard şakirt
evrim teorisi
-
bu durumu ve karsi cikan zihniyeti cok iyi anlatan bir gorseli de yapilmis bilimsel gerceklik.
http://i.imgur.com/gs9lw.jpg
ölen kişiden geriye kalan en hüzün verici nesne
-
rahmetli dedemin cüzdanından çıkan, annemin kesilen ilk saçı, beyaz kağıdın içinde bi bukle.
45 sene taşımış cüzdanında.
huzur içinde uyu güzel dedem.
edit: güzel anneciğim 6 aydır kanser tedavisi görüyor, ameliyatını oldu; son iki kemoterapisini alacak. dularınızı bekliyoruz.
şişli etfal'de kuduz aşısı olan kız
-
entryi okumadım ama eğer kıza ulaşmak istiyorsan kuduz aşısı ilk vurulan günü müteakip 3-7-14-28. günlerde tekrar etmek zorundadır.
yani gördüğün günden 3 gün sonra git kız zaten gelecek. hadi kolay gelsin.
ek: bunları nerden mi biliyorum?? yedinci günün şafağında ben de onu bir kez daha görebilmek için hastaneye gitmiştim, şuan 3 çocuğumun annesi, yan odada en küçük prensesimizi emziriyor. şaka lan şaka, bi bok çıkmaz o işten ama git yine de tabi.
adana dili ve edebiyatı
-
malıyla malamat olmak: parasıyla rezil olmak.
ziv ziv gezmek: boş boş, avare dolaşmak
epey cıncık kırmak: pot kırmak
mukuf olmak veya mukufuna varmak: farkında olmak, incelikleri fark etmek gibi... (bkz: vukuf)
pel pel bakmak: avel avel bakmak. boş, malca
poyrazdan alıp yele vermek: birtakım müsrif eylemlerde bulunmak.
eski: ucu yanmış kısa odun
cıbar: yakı
katmak: her şey bir şeye katılır. her şey her şeye katılır buralarda, bilen bilir.
tatlı yemek: söz kesmek veya nişan yapmak.
(o kızın tatlısı yendi olm!)
bi de "ağız tatlısı" var ki, o da bu işi aile arasında, küçük, çok küçük merasimle halletmek.
kardaklanmak: kumaşın kenar kısımlarının bir ölçüde olmaması, dengesiz durması
gemini gevmek: bir şeyi yapmak için hazırda beklemek.
hardalatsız: biçimsiz, şekilsiz
nişe: ev yapımı nişasta
köryapalak: yarasa
edit: birçok yazarın uyarısı üzerine, mukuf vukuf'tan. ilave edildi bilgi, ben nasıl düşünemedim iç sesi eşliğinde.
debe editi: biraz daha ek
ilkokulda resim dersinde çizilen ev
-
yaz-kış bacası tüter.
sevilen şiirin en vurucu cümlesi
ingilizceyle ilgili hatırlanan ilk şey
yoğun kar yağışında pizza isteyen insanlar
-
memlekette son zamanlarda bu olay türedi. oğlum illa günlük güneşlik günlerde mi millet sipariş verecek. sen karlı , yağmurlu vs günlerde ona göre çalışanlarına tedbirini aldır. aldıramıyorsan hizmet verme bunun hizmet alanla ne alakası var. kimse internete girip restorantlar kapalı olunca çılgınlar gibi pizza söylemeliyim diye ortalıkta tepinmiyor.
reza'yı tanırım dünya iyisi bir insan
-
kuşum aydın'ın tüm türkiye'yi rahatlatan açıklaması....
şuradan görülebilir;
caps
çok şükür aydın çıktı da açıkladı yoksa milletçe reza nın günahını almıştık. oh rahatladım ya lan...
osmanlı'da ali isminde padişah olmaması
-
olayı mezhepçi tartışmalara çekmek tarihî gerçeklikler ile örtüşmemektedir.
osman gazi'nin ali bey adında bir oğlu vardır.
ikinci murat'ın ali çelebi adında bir oğlu vardır.
beşinci murat'ın torunu ali vâsıb efendi vardır.
aklıma gelenler bunlar. daha da varsa da çok azdır muhtemelen.
gelelim diğer iki isme;
şehzâde ömer faruk efendi haricinde aklıma gelen ömer isimli hiçbir şehzâde yoktur ki varsa bile en fazla iki üç kişidir.
bekir isminde ise bildiğim kadarıyla hiç şehzâde bulunmamaktadır!
eğer osman gazi'nin oğlu orhan yerine ali padişah olsaydı mesele yok muydu yani?
ali, ömer, bekir isimlerinin şehzâdelere verilmeme sebebi osmanlı tebaasının sünnî - alevî karışımı olması ve halk içinde hoşnutsuzluk oluşmaması içindir.
ne yazık!
isim ya bu isim!
ayrıca baktığımız zaman çoğunluğu sünnî olan osmanlı toplumunda bolca ali, hasan, hüseyin, cafer isimleri görülürken şii - alevî toplumlarda ömer, bekir, osman isimlerini göremezsiniz. günümüzde de aynı.
işte buradaki asıl hassasiyet alevî kesimi gücendirmemek için gösterilmiştir.
ha tabii, " yok öyle bir şey yalan söylüyorsun " da diyebilirsiniz.
şunu da belirteyim;
emeviler, ehl-i beyt aleyhine rezil ifadelerle hutbe okutmuş,
fâtımîler ve safevîler ise hz. ömer, ebubekir, osman ve ayşe hakkında iğrenç ifadelerle hutbeler okutmuştur.
ancak osmanlı imparatorluğu döneminde asla iki tarafı da rencide edici bir hutbe vs. bulamazsınız.
günümüzde de arap devletleri ve iran hâlâ daha bu politikaları sürdürürken türkiye'de ve türklerde bazı üzücü zamanlar haricinde böyle bir durum göremezsiniz.