hesabın var mı? giriş yap

  • kadın üç aşığı ile beraber odaya kapanır ve işe başlamışlarken malumunuz üzere kapı çalınır. kocasının geldiğini anlayan kadın aşıklarını saklamak için her birini birer çuvalın içine sokar ve kocasını karşılar.

    - hoş geldin kocacığım.
    - hoş bulduk hanım da bu çuvallar ne böyle?
    - bugün pazara gidip biraz alışveriş yaptım bey.
    - hmm ne var bu çuvalın içinde?
    - canlı koyun aldım bey, evin içine etmesin diye çuvala koydum.
    - hmmm… gümm!.. (çuvala bi tekme atar)
    çuvaldan,
    - beeeğeeeee…
    - gerçekten de koyunmuş bi de diğerine bakalım… gümm!..
    - bıt bıt bıdaaaak
    - bundaki de tavuk mu oluyor hanım?
    - e.. evet bey.
    - hmm… bakalım sonuncuda ne var.. gümmm!..
    - … (ses yok)
    gümmm!..
    - …
    adam başlar tekme tokat girişir çuvala ve en sonunda çuvaldan bezgin bi ses yükselir.
    - yaw batates olabiliriiim, soğan olabiliriiim.

  • debe editi : gercek sayilar aciklansin.

    yani resmen gizledik sayilari...

    kelime oyunu yaparak salginla mucadele eden bakan beyanidir...
    ulan murat emir ve fox da olmasa gercekleri ogrenemeyecegiz...
    haber
    haberde gecen gunluk vaka sayisini yalanlamadi bakan, yani gunluk 30bin sayisi dogru.
    inanilmaz...

    insallah her ölü ölüdür...

    edit: ulan be tecavuz ettiniz mesaj kutuma...

    simdi birine anlatir gibi anlatacagim;
    neymis 28 temmuzdan sonra vaka sayisi degil hasta sayisi yazmislar.
    diyelim okay. hasta yazmaya basladiniz.

    e simdi 1500 civari hasta varken asimptimitik sayi 30bin ise;
    28 temmuzda 963 vaka belirtmisseniz 29 temmuzda hasta sayiniz 20 de 1 olmali...
    hadi 20 de 1 degil, 10 da 1 olsun, hadi lan ayaginiz alissin 5 te 1 olsun.
    kac olmali?
    200 hasta olmali minimum...
    peki kac hasta var 942.
    görsel

    yani onemli bir veri degisikligi yapiyorsaniz dramatik bir dusus olur. verilerde sapma
    olur.
    burada yok.
    yani kan di ri yor su nuz.

    yani kandirildik.

  • yaklaşıyor yaklaşmakta olan. paraya kıyıp special edition versiyonunu ön sipariş verdiğim, elbet bir gün çıkacak diye seneler evvel uğruna konsol aldığım, yemeden içmeden kesilip deli gibi oynayacağım bu şaheser hakkındaki bazı bilgileri derledim. copy-paste değil, alın teri be güzelim. buyursunlar:

    1- oyunun çıkışında fps modu olacak. ara sahneler hariç istediğimiz zaman fps-tps arasında geçiş yapabileceğiz.

    2- online modu kasım ayı içerisinde çıkacak ve yine kasım ayı içerisinde, oyunu satın alanlar için bir beta düzenlenecek.

    3- ana karakterimiz arthur'un sakalı gerçek zamanlı olarak uzayacak ve sakalın uzunluğuna göre şekil vermemiz mümkün olacak. tıpkı gerçek hayattaki gibi yani.

    4- kamp alanındaki çadırda sakalımızı sinek kaydı kesmek, uzun bırakmak, farklı bölgeleri farklı şekilde kesmek mümkün olacak (yanak, çene vb). saçımız kesmek içinse berbere gitmemiz gerekecek.

    5- arthur, beslenme miktarına göre gözle görülebilir oranda kilo kaybı-artışı yaşayacak. karakterimizin aç kalması oynanışa da etki edecek.

    6- öldürdüğümüz düşmanlar mini mapte ''x'' sembolüyle gözükecek bu sayede öldürdükten sonra hangi düşmanı loot edip etmediğimizi daha rahat anlayacağız.

    7- öldürdüğümüz hayvanlar da mini mapte benzer şekilde ''pençe'' sembolüyle işaretlenmiş olacak.

    8- çetemizdeki diğer üyeler de öldürülen düşmanları yağmalayabilecek.

    9- kullandığımız silahlar kirlenebilecek ve namluları tıkanabilecek. bu nedenle silahlardan en iyi performansla yararlanmak için sık sık bakım yapmamız gerekecek.

    10- silahımızı veya şapkamızı kaybettiğimizde atımızın eyerinden tekrar alabileceğiz.

    11- ayrıca şapkamızı kaybettiğimizde mini mapte bir sembolle işaretlenmiş olacak. bu sayede daha sonra oraya gidip şapkamızı geri alabileceğiz.

    12- dilersek öldürdüğümüz hayvanların kürklerini şapka olarak kullanabileceğiz.

    13- giydiğimiz kıyafetleri de özelleştirmemiz mümkün olacak. örneğin paçalarımızı ayakkabımızın içine sokabileceğiz ya da dilersek katlayabileceğiz. kostümler için bu ve benzeri pek çok özelleştirme mevcut olacak.

    14- atımız çamura bulandığında performansı düşecek, yavaşlayacak ve atımızı yıkamamız gerekecek. yağmurlu havalarda ise atımız kendiliğinden temizlenecek.

    15- arthur, atın bakımını yaparken atın cinsiyetine göre yorumlarda bulunacak (canım kızım, aslan oğlum, taşağını yesinler vb)

    16- kampataki çete üyeleri, arthur'un kıyafetlerinin kirli veya temiz olması hakkında farklı farklı yorumlar yapacak.

    17- arthur'un kıyafetindeki karlar zamanla eriyecek, çamur sertleşek, kan lekeleri ise kuruyacak.

    18- kamera sinematik moddayken kamera açılarını değiştirmek mümkün olacak.

    19- eğer diğer çete üyeleriyle birlikte at biniyorsak x tuşuna basılı tuttuğumuzda atımız sürüyle beraber ototmatik hareket edecek ve sinematik kamera modu devreye girecek.

    20- yine grupla beraber at kullanırken sürü içerisindeki konumumuzu değiştirmek mümkün olacak.

    21- çete lideri dutch abi mavi gözlü albino bir ata biniyor.

    22- red dead redemption'ın müziklerini yapan woody jackson bu oyunda da yer alıyor. totalde 192 parça hazırlamış oyun için.

    23- dead eye özelliğini geliştirdikçe düşmanların hayati organları gibi kritik bölgeleri işaretlemek mümkün olacak. bu, aynı zamanda avlandığımızda da temiz öldürüşler yapmamızı sağlayacak. böylece avımızı daha yüksek fiyattan satabileceğiz.

    24- l1 tuşuna art arda iki kez bastığımızda arthur abi daha stilistik hareketlerle silahını çekecek. (zırt pırt yaparım ben bunu artık)

    25- nişan alırken yukarı yön tuşunu kullandığımızda arthur uyarı ateşi açacak. bu da etraftaki npc lerin dikkatini çekmemizi, avlayacağımız hayvanları korkutup bir tarafa yöneltmemizi sağlayacak.

    26- hud ekranı özelleştirilebilir olacak. dilersek mini mapi ve ekrandaki diğer göstergeleri kaldırabileceğiz.

    27- atların testisleri bulundukları bölgenin sıcaklığına göre fiziksel olarak değişiklik gösterecek. ayrıca atlar dinamik olarak da sıçabilecek (sırf bu mekanikleri eklemek için mi oyunu ertelediler acaba)

    28- oyunu durdurduğumuzda veya aşağı yön tuşuna bastığımızda saati ve sıcaklığı görebileceğiz.

    29- arthur çok iyi olmasa da yüzebiliyor.

    30- silah özelleştirebilme seçeneği olacak. gunsmithlere gidip özelleştirme ve geliştirme yapabileceğiz.

    31- atımızı özelleştirmek, eyer, battaniye, üzengi, dizginleri ve eyer boynuzunu değiştirmek için ahırları ziyaret etmemiz gerekecek. ayrıca atın kuyruğunun stilini değiştirebilecek, kısa, orta veya uzun, örgüler ekleyebileceğiz.

    31- eğer atımız ölürse bir daha geri gelmeyecek. yeni bir at edinmemiz ve sil baştan ilişkilerimizi geliştirmemiz gerekecek. atımız yaralandığında çeşitleri iyileştirme kitlerini kullanabileceğiz.

    32- giydiğimiz kıyafetler sadece kozmetik unsurlardan ibaret değil. hava sıcaklığına göre kıyafet giymemiz gerekecek.

    33- yaptığımız lootlar, avladığımız hayvanlar sadece bizim olmayacak, kampa da dağıtılacak. kamp için de yiyecek bulmamız, kampın sorunlarıyla ilgilenmemiz gerekecek. kampa gösterdiğimiz ilgi doğrultusunda çete üyeleri bize farklı farklı tepkiler gösterecek.

    34- suç işlediğimizde kırmızı bir wanted uyarısı çıkacak. izimizi kaybettirdikçe kırmızılık yerini beyaz bir yazıya bırakacak.

    35- suç işlediğimiz sırada bandana kullanmak izimizi daha kolay kaybettirmemize olanak sağlayacak.

    36- kellemize konan ödülü gün içerisinde posta ofisine giderek kendimiz de ödeyebileceğiz. bu sayede adımız aklanacak.

    37- npc lerin herbirinin bireysel yüz animasyonları mevcut. yapay zeka, karakterimizin davranışlarına göre farklı tepkiler verecek. bu sistem gta v'e kıyasla çok daha detaylı olacak.

    38- öldürdüğümüz hayvanları öylece öldükleri yerde bırakıp gidersek zaman içerisinde leş yiyen hayvanlar gelecek. ayrıca bıraktığımız leşler zamanla çürüyecek.

    39- başımıza ödül koyulduğunda ödül parasını ödesek bile suçu işlediğimiz bölgedeki insanlar bizi hatırlayacak ve işlediğimiz suçlar hakkında yorum yapacak.

    40- atımızla olan ilişkimizin ne kadar güçlü olduğuna bağlı olarak çatışma anları vb stresli zamanlarda atımız daha soğukkanlı davranacak.

    41- posta ofislerinden tren bileti alabileceğiz. bir çeşit hızlı seyahat şekli olan bu yöntemi kullandığımızda atımız geride bırakmış olacağız.

    42- trenin yanında atımızla dört nala koşarken trene atlayabilecek, ele geçirebilecek ve kullanabileceğiz.

    43- hayvanları avlarken ok yerine mermi kullanırsak av satışından daha az para alacağız.

    44- öldürdüğümüz hayvanların derisini yüzerken yaraladığımız bölgeyi de göreceğiz.

    45- öldürdüğümüz hayvanları omzumuzda taşırken kıyafetimizin o bölgesi kan olacak, aynı şekilde avımızı yerleştirdiğimiz atımız da kan lekesi ile kirlenecek.

    46- arthur, aynadaki yansıması ile konuşup kendi kendine yorumlar yapacak. (taxi driver)

    47- oyun içerisinde gazete satın alabileceğiz. ayrıca bu gazetede hikayedeki olayları kapsayan haberler de yer alacak. gta v'de de benzer bir sistem radyoda yer alıyordu.

    48- karlı bölgelerde atların ve karakterlerin ağzından çıkan buhardan, yeni ateşlenmiş mermilerin parıltısına, ağaçların arasından yansıyan gün ışığından, trenin metaline çarpan mermiye kadar pek çok etkileyici görsel efekt yer alacak oyunda.

    49- atların ve karakterlerin karda bıraktığı izler bile birbirinden farklı olacak. bazı atların ayak izleri daha derin olacak bazıları ise daha az.

    edit: kaynak eklendi
    ign

  • hergün facebook'ta 100 paylaşım yapan insanın, doğumgününde o gün hiç facebook'a girmemiş gibi yapması, paylaşım yapmaması, cool takılması, duvarına yazılanların sonlanmasını beklemesi.

  • önce pişmanlık nedir onu iyice bir öğrenmek. yoo dostum, her hayıflanmanız pişmanlık değildir. günün birinde içine sine sine yapmış olduğun şey başka bir gün başına kabaklar patlattığında yaşadığın üzüntü de değildir pişmanlık.

    pişmanlık en başta kendinden ve yaptığın şeyden tiksinmeyi, alternatifleri reddedip kendini o hale bile isteye sokmuş olmanın getirdiği yabancılaşmayı içerir. hayatta üzülecek, baya bi kırılıp dökülecek, zaman zaman sürüneceksiniz, bunların kaçarı yok, ama pişmanlığın kaçarı var: içinize sinmeyen hiçbir şeyi çok büyük bir mecburiyetiniz, hayat memat meseleniz yoksa yapmayın.
    kişiyi en acıtan yabancılaşma kendine olandır, kendinizi yine ta kendinizden yıpranmış, ter kokmuş, yakası paçası kaymış bir tişört gibi çıkarıp atmak istemiyorsanız -işte pişmanlık tam olarak budur- yaptığınız her şey önce sizin içinize sinecek. ananızın, babanızın, kuzeninizin, komşuların, whatsapp kanka grubunuzun, iş yerindeki fatma'nın değil.

    her eyleminizde bir crush on durumu yaşayın, bu sadece aşk değil, iş, arkadaşlık, yeni bir kıyafet, gezilecek görülecek bir yer, eve alınacak bir koltuk da olabilir, ama ona tutulun.
    herkes akın akın evleniyor diye "benim bundan çocuğum olsa nasıl güzel olur" hissi yaratmayan biriyle evlenmeyin, herkes oraya gidiyor diye size çivili koltukta oturuyor hissi yaratacak yere gitmeyin, herkes alıyor diye "eve gitsem de şunu üzerimden fırlatıp atsam" diyeceğiniz o rahatsız bluzu almayın. herkes size "aaa biraz manyak galiba" diyor diye onların diliyle konuşmaya başlamayın. düşecek ama kalkacaksınız da, kimsenin yara izi bir başkasında sızlamaz, kaşınmaz, sadece uzaktan bakıp "acıyor olmalı" dersiniz, (burada yara ve iz kelimelerini yeni nesil ağlak edebiyatçılar gibi sadece aşk meşkle iniltili kullanmıyorum) sizin kendi yara izleriniz olsun yoksa öğrenemezsiniz, hem "yara izi yarayı açan kılıçtan daha etkilidir"* tecrübeyi gösterir. kendiniz olun ve sonunda batsanız da çıksanız da vurulmadığınız hiçbir şeyin peşinden gitmeyin, tercihlerinize laf söyleyen insanlara karşı mottonuz da şu olsun: "sa-na-ne a......."

  • fazla bulaşmayın
    ekg grafiklerinde bile tonlarca altın oran bulunmasından tutun da, ayçiçeğinin üzerindeki sprial hatlar üzerindeki çekirdeklerin fibonacci serisine nasıl bağlandığına kadar öğrenince çıldırır gibi oluyo insan. ben daha yeni kurtuldum.

    geometrik bulunuşu, cebirselden daha eğlencelidir bence bakın kasıp anlatıcam.

    yatay bir [ab] doğru parçası çizin 1 birim uzunluğunda.
    b'den yukarıya dik bir [bd] doğru parçası çizin 1 birim uzunluğunda
    [ab]'nin orta noktası (e mesela) ile d'yi birleştirerek [ed] elde edin
    e merkezli [ed] yarıçaplı çemberi çizin
    [ab]'yi sağdan çembere değene kadar uzatın. kesişme noktasına c deyin.
    [ab]/[bc] altın oran