ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap
yılan hikayesi'nden akılda kalanlar
-
ne zaman erkan diye birisiyle tanışsam içimden ilk geçen "yılanın soyu erkaaan" demek oluyor. evet en aklımda kalan bu cümle.
beni tahrik etmeye çalışan giyimci kız
-
çevre esnafa duyuru: sakın bu arkadaşın önünde eğilmeyin, şak diye saplar...
seydioğlu baklava
-
trafik teroristleri, hamile bir kadina saldirabilen magandalarin sahibi oldugu firma. almayin, aldirtmayin.
öğretmen öğrenci diyalogları
-
dersane ortamı. deneme sınavı yapılacaktır, hoca soru kitaplarını vs. dağıtır:
- arkadaşlar bu kitaplara da adınızı yazın.
sınıftakilerden biri olanca yavşaklığıyla sorar:
- hocam babamızın adını da yazalım mı? ehi ehi.
hoca biraz durakladıktan sonra:
- biliyosan yaz!
tübitak'a yakınımı atadım neresi tuhaf anlayamadım
-
"kankamı atamayıp kimi atayacaktım? ilkokulda saçımı çeken hüseyin'i mi?"
böyle deseydi çocukluğuna verirdim en azından.
kemal sunal'ın orhan gencebay'a verdiği ayar
-
büyük bir keyifle okudum. 30 sene önce kimin ne olduğunu anlamış saygın sanatçılardan biriydi kendisi. bir diğeri için
(bkz: cüneyt arkın)
songül karlı'nın sütyensiz paylaşımı
-
sahuru niye bekliyorlar lan ezan okunmadan sahur yiyebiliyon ?
eskişehir'deki çorap satan çocuk
-
alnının teri ile ekmek parasını kazanan büyük adam. çocuk falan değil bu.
onun yaşıtları medeni ülkelerde şu anda servisler ile okula gidiyor, oyun hamurları ile oynuyor, tablet, bilgisayar gibi teknolojinin nimetlerinden yararlanıyor, en güzel kırtasiye ürünlerini kullanıyor, bir kere yaşayabileceği çocukluğunun tadını çıkarıyor.
bu garibim de kışın soğuğunda elinde çantası ile 1,25 tl'ye aldığı çorabı 2 tl'ye satmaya ve 75 kuruş çalışmaya çalışıyor.
lanet olsun adaletsiz gelir dağılımına güzel gözlü çocuk.
hem gerçek babanı hiç göreme, hem üvey baba ile büyü, hem üvey olduğunu sonradan öğrenmene rağmen onu hala gerçek baba gibi benimse. böyle bir metanet, böyle bir duruş bir çocuk için çok fazla. yaşamın ve annesinin yükü de omuzlarında.
kameraya çeken adama uyuz oldum. ulan vereceğin 5-6 tl para. sen ne hakla çocuğu "sus lan yalan söyleme" gibi nahoş bir cümle ile azarlıyorsun. şakası bile kötü. bir de hala pazarlık derdinde. gönlüne çaktığım.
imamoğlu'nun toki başkanı karşısındaki kibri
-
ezici bir halk oyu ile seçilmiş istanbul büyükşehir belediye başkanı karşısında, haddini bilmeyen atanmış bürokrattan başka bir şey göremedim.
izleyip vaktinizi boşa harcamayın.
ciguli
-
(bkz: bilale anlatır gibi)
dünyanın sayılı akordeon virtüözlerinden olması ve pek çok festivalde pek çok sanatçı ile veya solo sahne almış olması, çok geniş bir ses aralığını, balkan tipi ile başlayıp sonra daha farklı vokal tekniklerine taşımayı öğrenmiş, müzik bilgisi itibarı ile, alaylı olmasına rağmen bir sürü okullunun eline verebilecek olması ve daha pek çok, müzisyenliğine dair meziyetine rağmen, etnik kimliği, öldüğü gibi bir insan olması, got yalamaması ve başka bi sürü nedenle, türk müzik piyasasında hak ettiği değeri bulamamış bir müzisyendir.
laf edenler, lütfen, önce 4/4lük bir şarkıyı, akordeonda bi çıkarsınlar, sonra 9/8 ve bol bol komalı bi balkan şarkısını, diatonik klavyeli ve körüklü bir enstrüman olan akordeonla imprevize edebilir hale geldiklerinde, cigulinin müzisyenliğine dair yorumlarını seve seve dinlerim. kimse, eleştirmek için yapmak mı gerekir argümanı ile gelmesin, eğer kuramsal veya teknik bir eğitimin veya altyapın yoksa, bazı şeyleri eleştirmek için o konuda ustalık aranır. yaptığı müzik senin kulağına uygun olmayabilir, eyvallah, başım üstüne, ama teknik bir konuda, sırf yaptığı müzik senin hoşuna gitmiyor veya müziğin içinde aslında yapılması çok zor olan şeyleri anlayamıyorsun diye ukalalık yapma hakkını kimse vermez.
bu akordeon kısmı idi, 3 oktavin üzerinde bir ses aralığına sahipti ciguli, resmi olarak ölçüldü mü hiç bilmiyorum, bu benim en mütevazı tahminim, 4 oktavi zorlar hatta geçebilir gibi geliyor bana parça parça dinlediğim şarkılarından, canlı performanslarından. bugün piyasada tutan, iş yapan şarkıcıların, kadın erkek, bi çoğunun ses aralığı, auto-tuner olmadan, kıçlarını yırtsalar 2 oktavi geçmez. cigulinin yapabildiği vokal oyunlarına, bırak oyunları, nefes yetiştirebilmeleri için çoğuna dışarıdan kompresörle hava basmak gerekir.
evet, ciguli, kıymeti bilinmese de, türk müzik tarihinde önemli bir şahsiyetti. müzikten biraz anlayan insanları katil edecek binnaz isimli şarkısı, müzikten birazdan daha fazla anlayan insanlarca, özellikle vokal oyunları nedeni ile özel bi yere konulur. diafram - kafa sesi arasındaki geçişleri duyar çünkü bi insanlar, overtone söylediği yerleri duyarlar, iniş ve çıkışlarda sesinin rahatça akışını fark ederler. gırtlak oyunlarını duyarlar. binnazdaki vokal oyunlarını türkiyedeki vokallerin içerisinde teknik olarak ve bu kadar rahat, zorlanmadan yapabilecek vokalist sayısı bir elin parmaklarını geçmez, bunu bilirler. bide bütün bunları 9/8 gibi aksak ve zor bir ritmde, nefes alırmışçasına doğal bi şekilde yapabilmesini duyar çünkü o insanlar.
ciguliyi beğenmiyorsundur, müziği hoşuna gitmiyordur, ses tonu kulağını tırmalıyordur, içten içe balkan tarzı müzikten hoşlanmıyorsundur, senin için fazla esmerdir, sebebin her neyse eyvallah, başım gözüm üstüne, ama nolur, mevzu, olmayan bilgilerle teknik eleştiri, tartışma noktasına gelmesin, gerek yok.
edi: türkçe karakter
24 mayıs 2018 cnn türk muharrem ince canlı yayını
-
"burası aş evi mi"
"72 bin kişi bayramda suriyeye geçiyor, bayram sonunda dönüyor.böyle bir şey olabilir mi? tatile gidip buraya dönüyorlar.kapıyı kapatırım kalırlar orada."
benim ülkem 4 milyon suriyeli'yi beslemek zorunda mı.
suriyeliler konusunda hançeri saplamıştır.ak seçmen şaşkın.
garanti bankası'nın arkadaşını getir kampanyası
ingilizceyle ilgili hatırlanan ilk şey
-
(bkz: mr and mrs brown)
ermenistan'ın bm'ye sunduğu harita
-
gerçekten bazı ülkeleri haritadan silmek gerekiyor.
kendi ülkeleri olması bunlara fazla.