ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap
gelmiş geçmiş en iyi türk filmi esprisi
itü'ye budist tapınağı istiyoruz
-
change.org'da başlatılan kampanya. itü'ye yapılmak istenen camiye ilişkin rektör bey talep meselesi demiş. yeteri kadar talep geldiği takdirde sinagog dahi açarız.
--- spoiler ---
itü24: peki bu stratejik planın içinde kampüse cami yapılması gibi bir plan var mı?
m.karaca: var tabi. her türlü plan var. sadece cami de değil; isterlerse sinagog da açarız. yeter ki talep gelsin.
--- spoiler ---
mezun bir itü'lü olarak ben kampüste barok tarzında inşa edilmiş bir tapınak görmekten memnuniyet duyarım. zira bu şartlarda dini vecibeleri yerine getirmek zor oluyor.
22 ocak 2022 bahçeli'nin sedef kabaş açıklaması
-
bu konu ile alakalı en son fikir beyan etmesi gereken iktidar stepnesi de yorumunu yapmış.
" erdoğan'ın kaportası delinmiş, şanzımanı dağılmış, aküsü bitmiştir"
"zürriyetsiz"
"şerefsizsin alçaksın"
"kandan beslenen kafatasçı"
"senden hesap sormazsam namussuzum"
"erdoğan klinik bir vaka haline gelmiştir"
"erdoğan aklı ile arasını açmıştır"
"erdoğan kandilin yetiştirmesidir"
"haramzade rüşvetçi"
"be hey densiz, be hey kanun tanımaz, ahlak bilmez"
gibi cümlelerle en büyük hakaretleri eden sen ne zaman adalet karşısına çıkacaksın?
solcuların ihsanoğlu'na oy istediği günler
-
guzel gunlerdi. dolar henuz 2.35 olmamisti. turkiye biraz daha guzeldi.
her gecen gun daha da dibe gidiyoruz cunku. dün bile daha guzeldi turkiye.
bekar kalanın bir problemi var demektir
-
evet bir problemim var;
gss prim borcu
asgari ücret
istanbul'da ev kiralarının çok yüksek olması
özel sektör maaşları
söz nişan kına düğün
açlık sınırı
aa bir değilmiş daha da sayılırmış. senin ben 100bin kere 20 binine koyayım ben senin.
gece çişe kalkıp dönünce kendini yatakta görmek
-
ikiz tarafından yapılan şahane bir şakadır. sktir edip sizin de onun yatağına yatmanız gerekir.
gaziantep'te kovalanan turistler
-
ışid'in fahri başkenti olan kentte gerçekleşmiş barbarlık.
rakka ile yarışıyor kodumun yobazları.
fotoğrafçılar için tüyolar
-
faydalı olmasını umduğum başlıktır. naçizane 74 maddelik bir katkım olacak. bazı kitaplardan elde ettiğim bilgiler ve az biraz da tecrübe ettiğim bilgileri bir kaç parça şeklinde burada paylaşacağım. faydalı olursa ne mutlu bana. paylaşacağım bilgiler karışık olacak. yani, portre, manzara vs. olarak sınıflandırılmamış olacak. o yüzden affınıza sığınıyorum. fotoğraf işleme (photosop) ile ilgili olarak yardıma ihtiyaç duyan arkadaşlar olursa seve seve de yardım ederim. malum bizim ülkemizde bilgi paylaşımı pek sevilmiyor. neyse, başlıyorum;
*portre fotoğraflarında netleme yapılırken gözler ölçü alınmalıdır. gözler net değilse, fotoğraf net değildir.
*fotoğrafta kadrajın içine doğru yürüyen insanlar (veya objeler) güzel görüntü verir. kadrajın dışına doğru hareket genel olarak rahatsız edicidir.
*fotoğrafın arka planında net veya bulanık ne bulunursa bulunsun ana konu ile ilgili olmalıdır. tersi durumda bu görüntüler fonksiyonellik değil, gelişigüzellik sergiler.
*hareketli objeler görüntülenirken hareket doğrultusunda boşluk bırakmak fotoğrafa estetiklik katar.
*peşpeşe koşan, yürüyen insanlar, birkaç tane sıralı ağaç, elektrik direği, minare vs. fotoğraflanacaksa objelerin arasında eşik boşluk bırakılması önemlidir. bu fotoğrafa artı puan kazandırır.
*fotoğraflarda ufuk çizgisini kadrajda alttan ya da üstten 1/3 oranında konumlandırmak önemlidir (altın kural).
*gökyüzünün kullanıldığı fotoğraflarda altın kesim kuralı uygulanırken oranlama, vurgulanmak istenen bölgeye göre yapılır. gökyüzü vurgulanmak isteniyorsa gökyüzü; fotoğrafın 2/3’ünü, kara parçası vurgulanmak isteniyorsa gökyüzü fotoğrafın 1/3’ünü oluşturmalıdır.
*öğle saatlerinde (güneşin sert aydınlatması) dışarıda çekim yapılacaksa ve güneş obje-modelinize dik olarak geliyorsa oluşacak sert kontrastı önlemek için flaş kullanılabilir.
*gün doğumunun hemen sonrası çiçek fotoğraflamak için en uygun zamandır. çünkü çiçeklerin yoğun renkleri bu saatlerde iyi vurgulanır. çekim yapılırken pozlama sürelerini uzun tutmak daha iyi sonuçlar için gereklidir.
*portre fotoğraflarında modelin başının üst tarafında fazla boşluk olmamalıdır.
*güneş ışığında portre çekerken güneşi modeliniz ile aranıza konumlandırın. eğer güneş sizin arkanızdan doğrudan modelinizin yüzüne gelirse gözlerini kısar. güneş, modelinizle aranızda olursa ayrıca modelinizin saç hatları ortaya çıkar ve bu durum fotoğraf için daha estetik bir görüntü oluşturur.
*portre fotoğraflarında fon sade olmalıdır. dikkat dağıtıcı etkiler ve objeler kadrajda bulunmamalıdır.
*insan gruplarını fotoğraflarken insanları ip gibi sıralamayın. bir objenin veya bir kişinin etrafında kümelendirin. aksi durumda fotoğraf sıradan ve sıkıcı olur.
*portre fotoğrafları için en güzel ışık pencereden gelen ışıktır. modelinizi, bir omzu pencereye bakacak şekilde, pencerenin hizasında değil de biraz gerisinde konumlandırın ki pencerenin kenarlarından gelen ışığı kullanmış olun. bu ışık çok yumuşaktır. siz de bir omzunuz pencereye bakacak şekilde durun. ve fotoğrafı, modelinizin çok az üstünde olacak şekilde bakarak çekin.
*açık havada portre çekiyorsanız modelinizin gölgede olması iyi sonuçlar verir.
*modelinizi fotoğrafta daha ince göstermek istiyorsanız modelinizi kadraja göre hafif yan konumlandırın ve ellerinin vücuduna bütünleşmesine izin vermeyin. örneğin modeliniz elini beline koyacaksa dirsek kısmı vücuduna bütünleşmesin, biraz açık olsun. modeliniz makineye doğru hafif yan dururken, belinin üst kısmından itibaren tamamen makineye dönük olması gerekir.
*fotoğraf makinelerinde bulunan dahili flaşın sert etkisini önlemek için flaşın önüne beyaz kağıt mendil koyulabilir. bu, flaşın sert etkisini kısmen olsa da yumuşatacaktır.
*güneş battıktan sonra oluşan 15-20 dakikalık mavi karanlık; iyi aydınlatılmış, hatları belirginleşmiş yapıların fotoğraflanması için en uygun zaman dilimidir.
*güzel gün batımı fotoğrafı çekmek;
vizörde batmakta olan güneşi görmeyecek şekilde, makinenizi güneşin hemen üst tarafına doğrultun, ardından deklanşöre yarım basın ve basılı tutun, daha sonra çekmek isrediğiniz kareyi kadraja alın ve yarı basılı tuttuğunuz kadraja tam basarak fotoğrafı çekin.
*ters ışık fotoğraflarında daha dramatik bir etki için diyaframı bir tık daha kısabilirsiniz (veya pozlandırmayı -1 değerinde düşürün).
one piece
-
hikayenin gidişhatı ile ilgili ne kadar kafa patlatırsanız patlatın oda-sensei her seferinde güzel bir şekilde yan yatırabiliyor.
bu anime diğerlerinden çok farklı azizim, bu noktada kurgusunun ve dünyasının güzelliği oda'ya büyük avantaj sağlıyor, hikaye karakter dahil etmek çok kolaylaşıyor bu dünyada. her ada başka bir dünya, hani grandline'de daha 100 tane ada olsa 100 farklı hikayeler işlenecek, bir yandan genel hikayeyi merak etmeye devam edeceğiz ama şikayet etmeyeceğiz. tanıtılan binlerce karakter, bunların öyle ya da böyle hikayeye ilerleyen noktalarda dahil olması, olacak olduğunu kestirmemiz iyice zenginleştiriyor hikayeyi. genel hikaye kısmında dünya devleti, korsanlar, devrimciler üst noktada kapışırken (şüphesiz ki doğru okuma yapanlara büyük ibretler vardır) alt tarafta cp-0 assassins vb karanlık örgütler mevcut. daha da genelde karanlık çağ nedir? d. ailesi nedir? gibi köklü sorunlar mevcut. böylesine geniş ve derin bir dünya bu kadar güzel bir şekilde tıkır tıkır ilerleyecek şekilde tasarlamak alkışlanası bir başarıdır.
keşke gemimizi ve tayfamızı toparlayarak grandline'ye doğru yola çıkabileceğimiz bir rpg oyunu olsa animesine yakışır şekilde.