hesabın var mı? giriş yap

  • izmir'de kıbrıs şehitleri caddesi'nde geçen bir öyküsünü duyduğum şair ve dobra adam.
    hikaye şöyledir: can baba, bir takım hayranları ve arkadaşlarıyla bir yerlerde içer, sohbet eder. aynı grup, sabahın 5'i 6'sı gibi pek de kimsenin bulunmadığı kıbrıs şehitleri caddesinde yürürken, şair birden durur ve yere yatar. yanındakiler de aynı şeyi yaparlar. şair, gözlerini kırpmadan gökyüzüne bakmaktadır. hayranlardan birisi dayanamayıp sorar:
    - baba, ne görüyorsun, bize de söyle...
    üstat, gözlerini gökyüzünden hiç ayırmadan, ondan ulvi ya da şairane bir cevap bekleyen vatandaşa şöyle cevap verir:
    - çok sarhoşum, .mına koyim...

  • 25 nisan'da los angeles'ta düzenlenecek ödül töreni.

    akademi ödülleri'nin yanı sıra bafta da şubat ayından nisana alındı. normalde ocak ayında düzenlenen altın küre ödülleri 28 şubat'ta yapılacak. aynı şekilde tony ödülleri de ertelendi. bu ay sonu yapılması planlanan grammy ödülleri ise 14 mart'ta düzenlenecek.

    bununla birlikte pandemiye bağlı olarak bazı kural değişiklikleri yapıldı. her şeyden önce akademi'de yarışmak için bir filmin mutlaka los angeles'ta bir sinemada gösterime girme şartı kaldırıldı. bu kural gereği dijital platformlarda yayınlanan filmler bir iki haftalığına sinemaya veriliyorlardı. artık bununla uğraşmadan doğrudan oscar için yarışabilecekler. törenin takvimi de uzatıldı. geleneksel olarak oscar normal takvim yılını izlerdi. 1 ocak - 31 aralık arası gösterime giren filmler yarışabilirdi. bu yıl iki ay daha uzatılarak takvimi 1 ocak 2020 - 28 şubat 2021 olarak belirlediler.

    pandemiden bağımsız olarak yapılan değişikliklerden biri teknik açıdan birbirlerine çok benzedikleri için en iyi ses miksajı (best sound mixing ve en iyi ses kurgusu (best sound editing) dallarının en iyi ses dalı altında birleştirilmesi. bunun dışında soundtrack dallarında bazı kural değişiklikleri yapıldı. artık bir score albümünün oscar'da yarışabilmesi için en az %60'ının, seri ya da devam filmlerinin score albümlerinin ise %80'inin orijinal şarkılardan oluşması gerekiyor. en iyi uluslararası film dalı tüm üyelerin oy kullanımına açıldı. üyeler filmleri akademi'nin streaming platformundan izleyebilecekler.

    film ödülleri bu yıl ilk kez gerçek anlamda streaming platformlarının etkisi altında. normalde tabii ki dijital ortamların etkisi vardı ama esas faktör sinemaydı ve dijital ortamda yayınlanan filmlere adaylık verseler bile ödül vermiyorlardı. bazı yönetmenler özellikle direniyordu ve bu tür platfrormların bir tür kalite düşüşü olduğunu savunan kesim vardı. 2021, film ödüllerinde esas faktörün streaming platformlarının olduğu ilk yıl. bunun avantajı nedir derseniz " hâsılat " etkenini ortadan kaldırmasıdır muhtemelen. yıl boyunca en çok hâsılat yapan filmlerin ister istemez törenler üzerinde bir etkisi oluyordu ama bu yıl öyle bir şey yok. müzik ödülleri son beş yıldır bununla mücadele ediyordu zaten.

    2020'nin en çok hâsılat yapan filmleri:

    1) the eight hundred - 461 milyon dolar (çin)
    2) my people, my homeland - 433 milyon dolar (çin)
    3) bad boys for life - 426 milyon dolar (abd)
    4) demon slayer: mugen train - 363 milyon dolar(japonya)
    5) tenet - 363 milyon dolar (abd)
    6) sonic the hedgehog - 321 milyon dolar (abd/japonya)
    7) dolittle - 250 milyon dolar (abd)
    8) jiang ziya - 244 milyon dolar (çin)
    9) birds of prey - 202 milyon dolar (abd)
    10) the sacrifice - 171 milyon dolar (çin)

    kıyaslama açısından söylüyorum: geçen yıl on filmin dokuzu 1 milyar dolar hâsılatı geçmiş, biri 800 milyon dolarda kalmıştı. hepsi abd yapımı filmdi. endüstri tarihinde ilk defa çin bu kadar etkili. toplamda 2.7 milyar dolar hâsılatla tarihinde ilk defa amerikan film endüstrisini geride bıraktı. amerikan film ensütrisi ise 2020'de son 40 yılın en düşük hâsılatını elde etti. listedeki abd yapımı filmler de ocak/şubat dönemi vizyona girip karantinadan kılpayı kurtulan yapımlar. diğer abd yapımları da ülke içi hâsılatlarıyla değil, uluslararası hâsılatlarıyla bu listeye girdiler. ilginçtir, normalde bir dc filmi için fiyasko sayılabilecek birds of prey pandemi yüzünden ilk 10'a girmeyi başarabildi.

    normalde aday olacak filmler çoktan sinemaseverlerin radarına girmiş olur, belli bir kitle tarafından bilinirdi. bu yıl tenet, dolittle ve birds of prey gibi bir iki bilinen film dışında gündem olan film yok. 2020 fanlar dışında filmlerin genel izleyici üzerinde en az iz bıraktığı yıllardan biri olarak tarihe geçecek.

    kişisel olarak bu ertelemelerin bir anlamını görmüyorum. iki ayda pandemi şu şekilde ortadan kalkmayacaksa tarihleri erteleyip durmanın bir anlamı yok. dünyanın her tarafında insanlar hastalık ve işsizlikle mücadele ederken eğlence dünyası önceki yıllar kadar gündem olmayacak. reytinglerin düşmesi kaçınılmaz. ya törenleri iptal edecekler ya da şartları kabul edip devam edecekler. hatta pandemi şartlarından dolayı müzikal performansların ya da abuk sabuk esprilerin olmadığı, sadece kazananların duyurulduğu sade tören yapıp geçseler çok daha iyi olur. çalışıp çabalayıp düşük reyting alacaklarına bari en azından hiç çaba göstermeden alsınlar. hiç değilse bahaneleri olur.

    bu yılki film ödüllerini izlemek biraz tuhaf olacak. grammy son beş yıldır streaming platformlarının etkisi altında olduğu için buna alışık. belki uzun zaman sonra film ödüllerinin gölgesinde kalmadığı ilk yıl olur.

    bazı film rekorları:

    - çin 2.7 milyar dolar hasılatla tarihinde ilk kez küresel olarak hâsılat birincisi oldu.
    - bir oyundan uyarlanan sonic the hedgehog filmi 70 milyon farkla pokemon detective pikachu'nun açılış hâsılatı rekorunu kırdı.
    - çin yapımı the eight hundred yılı en çok hâsılat yapan film olarak kapattı ve sinema tarihinde ilk bir çin yapımı film bu unvana ulaştı.
    - anime demon slayer mugen train açılış ve toplam hâsılat bakımından asya'da birçok rekor kırdı. bunlardan biri spirited away'in 19 yıldır elinde tuttuğu japonya'da en çok hâsılat elde eden anime rekoruydu. bu rekor artık demon slayer: mugen train'e ait.
    - tarihte ilk defa amerikan yapımı olmayan iki animasyon film, o yılın en çok hâsılat yapan animasyon filmleri arasında ilk ikide yer aldı (demon slayer mugen train ve jiang ziya)

    kaynak kaynak

  • elde sensin dilde sen, gönüldesin baştasın;
    escobarın dünyayı dolandırdığı yaştasın.

    dizeleri ile selam gönderiyoruz buradan kendisine.

  • bir kere daha ağzındaki baklayı çıkarmıştır. işte o açıklama:

    milli takımlar teknik direktörü fatih terim'in ayrılmasıyla, türkiye'nin büyük bir kaosa gireceğini ileri süren vural, şimdiden yeni teknik direktörün yerli mi, yoksa yabancı mı olması gerektiğinin tartışıldığını söylerken, kendisinin de bu göreve talip olduğunu açıkladı.

    ''en azından ben varım mesela. 25 yıldır bu ligde çalışıyorum. eğitimim var. yabancı dilim var. bize verilen imkanlarla neler yaptığımız belli. milli takıma çok futbolcu yetiştirdik. ben kendimi aday görüyorum, ama bir tane gazetede adımız geçmiyor. demek ki işin uzmanlık boyutuna bakılmıyor. o yüzden biz de 'tavşan dağa küsmüş, dağın haberi yok' misali, türkiye'de futbolu yönetenlere içimizden içimizden kırılıyoruz. yeteri kadar deneyim isteniyorsa tecrübeliyim. avrupa'yı biliyorum. daha düne kadar bu ülkede pro lisans sahibi olan sadece bendim. bu ülkeyi benden daha iyi tanıyan biri olabilir mi? iki tane akademi bitirmişliğim var. yabancı istiyorlarsa, ben aynı zamanda alman vatandaşıyım.''

    valla ben ikna oldum. en azından bir somestre. bi buldurun be.

  • ben bunları tanıyorsam bu başlığa erişim engeli atılır. zira kelimesi kelimesine doğru olduğuna eminim.

    t: bilinenin ifşası.

  • türk işçilerini işten çıkarıp yerine hindistan'dan ucuz işçi getiren iğrenç şirket. ürünlerini kesinlikle almayacağım artık.

    gördüğüm kadarıyla bu skandalın üzerinde tek duran parti de zafer partisi. ümit özdağ işçilerin yanına gidip bizzat destek vermiş.

  • "*bourdieu'ya göre sermaye, sosyal “ayrım'ın* aracı ya da enstrümanıdır. yani, sermayeye erişim, sermayeye sahip olmak vb. yoluyla, sosyal sınırlama ve hiyerarşi vuku bulur. ya da, sermayenin toplumsal sınırlama için bir oyun olduğu söylenebilir”. bu manada sermaye, hem aktörün içinde bulunduğu sosyal alanı hem de aktörün ait olduğu habitusu belirler." kaynak

    deren talu da sahip olduğu beden sermayesini* (ek.) sosyal hiyerarşide yer edinmek için kullanan ve farklı sermaye türleriyle*** piyasada* takasa sokarak genetik sermayesini sosyo-kültürel/ekonomik hiyerarşide** birkaç basamak daha tırmanmak ya da başkalarının tırmanmasını ve sınıf/habitus geçişkenliğini kolaylaştırmak için metalaştıran bir kızımız gibi duruyor. başlığa bakılırsa bu ticaretin alıcısı da var.

    aslında tüm sosyal ilişkiler, etkileşimler, örüntüler -özünde- sahip olduğumuz sermaye türlerinin takası ile ortaya çıkan piyasa faaliyetlerinden başka bir şey değil.