şükela:  tümü | bugün
  • önyargılara dair yakın bir örnek

    hepimizin malumu belirli kesimlerde başörtülü kadınlara dair önyargılar var.

    bu önyargıların bir kısmı tarihsel.
    bir kısmı ise ak parti politikalarının sonucu.

    bir genelleştirme olduğu açık fakat nedir genelleştirilen öngörülen özellikler?
    temel yargılar nelerdir?
    neden bu insanlara karşı mesafeli hissediyoruz?

    özellikle negatif hisleri olanlar kendi deneyimlerini anlatırsa aradaki yanlış anlaşılmalar çözülebilir.

    benim temel kızgınlığım şu:

    ak parti tabanının büyük bir kısmının dini duyguların istismar edilmesine, normalleşen rüşvete, komisyonculuğa, usulüsüz ihalelere, denetimsizliğe eyvallah çektiğini düşünüyorum.

    sonra bu kızgınlığım ak parti = başörtüsü gibi ak parti tarafından desteklenen bir önerme üzerinden başörtülü vatandaşlara yöneliyor.

    "madem o kadar dindarsın bu kadar riyakar olma, gözünün önünde olanlara ses çıkar" gibi bir düşüncem var.

    eğer ak parti = başörtüsü doğru bir önermeyse benim kızgınlığım da anlaşılabilir. eğer bu önerme doğru değilse neden başörtülü vatandaşlar bu eşitlemeye itiraz etmiyorlar? itiraz ediyorlarsa neden seslerini duyuramıyorlar?

    not: başlığı önyargıları derinleştirmek için değil, dilsizleşmiş, anlamdan yoksun duyguları dile getirmek, kamusal alanda bir tartışma zemini üretmek için açtım. bazı mesafeleri ancak konuşa konuşa kapatabiliriz.

    başörtülü arkadaşlarımız da söz konusu önyargıları hissettiklerinde neler düşündüklerini paylaşabilirlerse çok daha geniş bir tartışma ortamı bulabiliriz.

    not 2: şu ana kadar yazılanlarda birkaç tema var.

    1)böyle bir önyargının olmadığına işaret edenler.
    2)islam'ı referans gösterip gözlemledikleri tutarsızlığa işaret edenler. (mirasta pay hakkı gibi)
    3)devlette başörtülü kadınlara iltimas yapıldığını düşünenler. meselenin sosyal adalet tarafına işaret edenler.
    4)başörtüsü-türban ayrımı yapanlar.
    5)başı açık kadınlara yapılan ötekileştirmeyi hatırlatanlar.
    6)başörtüsü modernlik ilişkisini tartışmaya açanlar.
    7)başörtülü kadınların değerlerini ve seçtikleri giyim-kuşam tarzını doğrudan tartışmaya açanlar ki epeyce faşist görünüyor.
    8)başörtüsü, ihvan, ak parti ilişkisine işaret edenler.
    ...
  • başörtüsü sorunu yoktur. önyargıda yoktur. sorun türban diye siyasi ideolojilerini milletin gözüne soka soka ülkeyi biz ve diğerleri diye ayıran kindar kesimdir
  • valla senin gibi kaostan beslenenler yüzünden ortada bir şey varmış gibi oluyor. yoksa kimse kimsenin zikinde değil; ister başörtüsü taksın ister çarşaf giysin.
  • tanım: atatürkçü eğitim sisteminin insanları kutuplaştırmış olmasıdır.

    bu propaganda sistemi yüzyıla yakın bir süre boyunca laik ve modern yaşamı kutsadı dine ve geleneklere adeta savaş açtı. atatürkçüler çocuklarına başörtülülerin eşit vatandaşlar olmadığını öğretti.
  • başörtülü kadın var, başörtülü kadın var.. başörtüyü örtme şekillerine göre mensup oldukları cemaati simgeleyenler mesela. benim karın ağrım sadece bu insanlara. yoksa benim de teyzelerim, annem başörtülü insanlar. bu ülke de herkes istediği gibi giyinme özgürlüğüne sahiptir. ama bu özgürlük yaşadığımız hayatın standartının fazlasına kaçarsa.. çıplak gezen kadını da kınarım, başörtüsüyle cemaatinin simgesini sergileyen kadına da.
  • baş örtüsü 5.000 yıllık süredir olan bir tarz sevgili yazar kardeşim, 20 yıllık akp yada 1400 yıllık islam ile ne alakası var demek istediğim başlık. baş örtüsü ile türban'ın farkını bir idrak etsek önce, sonra saçmalasak.

    türban kısmında gelince türbanda bildiğim kadarı ile islam öncesi bir adet. yanılmıyorsam bir katolik simgesi olarak başlıyor ve 1800'lerin sonu 1900'lerin başı islam coğrafyasında, müslümanlar tarafından kullanılmaya başlanıyor. 1950'ler gibi de türkiye'de yaygınlaşmaya başlıyor. (yanılıyorsam düzeltin)

    arabistanda kadınların örtündüğü şeyler ne türban nede baş örtüsü. burka, feçe tarzı kıyafetler.

    trollük yapmadan önce keşke bilgi sahibi olunsa biraz.

    edit: imla
  • bu ülkede insanlar ne zaman başkalarının hayatları giyimleri yedikleri içtikleri hakkında kendilerinin söz söylemeye hakkı olmadığını idrak ederse o zaman değişim başlar.

    sadece baş örtüsüne karşımı bu ön yargı?
    mini etek giyersin aranıyor derler
    erkek küpe takar bunun sadece kulağı delik değildir derler
    piercing takarsın hippi derler.

    biz buyuz. boktan bir ülkede yaşayan boktan insanlarız ve birbirimiz hakkında ön yargılardan kurtulamıyoruz neden biliyor musunuz? içimizdeki o ezikliği o aşağılık kompleksini başka türlü yenemiyoruz. başkalarını ezerek başkalarını küçümseyerek kendi ezikliğimizi kendimizden saklama derdindeyiz.
  • açıkcası bende de ister istemez bir önyargı var. buna engel olmaya çalışıyorum ama o an modum düşükse önyargısız yaklaşamıyorum karşımdakine. gerekçem de şu kendimi ona zarar vericek biriymişim gibi hissediyorum sanki o benden korkup saklanıyor ve yaptığı her hareketi de bu çerçeveden algılıyorum bunun sonucunda da iletişim kurmamayı seçiyorum başörtülülerle. tabi ki günümüz türkiye’sinin dayattığı gerçekler de olabilir bilinçaltımda. congrats yobazlar mis gibi islamofobik biri ortaya çıkarttınız.
  • %90'ı sorgusuz sualsiz akp'ye öyle ya da böyle destek olan bir gruba önyargısız yaklaşmadım, yaklaşmıyorum, yaklaşmam da.

    ve dikkat, hepsi demedim %90'ı dedim, bölücü diyecekler hiç gelmesin.
  • ak parti = başörtü
    fetö = başörtü
    bazı önyargılılara göre başörtü bundan ibaret olarak görülüyor. başörtü, hiçbir siyasi düşünceyi veya tarikatı simgeleyemez, temsil edemez. bu kafalardan çıkmazsanız, önyargınızı zaten aşamazsınız.
    tabi ülkede öyle bir yere gidiyor ki olay, başörtüsünün her yerde serbest olmasıyla, mevcut iktidarın temsili olarak görülmeye başlanıyor ve yaftalanıyor. bu halde bir yere varılmaz.

    yıl olmuş 2018 tartıştığımız şey bu olmamalı artık.
    son olarak
    #imamhatiplerkapatılsın