• gazidirler, sağolsundurlar fakat yobazdırlar aynı zamanda.
    kendinden farklı olanı yadsıyanlar ister sağ görüşlü olsun ister sol, saygı duymayı bilmiyorsa yobazdır.
    yobazlığı sevmeyin, sevenide sevmeyin derim ben.
  • tebrik ettiğim gazilerden. islam dinine inanan ve onun için kapanan bir kadının toplum içinde yeri yoktur, inanıyorsa önce kendisi o kürsüye çıkmamalı.
  • sayın amına koduğum, sen cumhuriyeti güya din karşıtı bir şeymiş gibi gösterirsen, akp zihniyeti daha çok başımızda kalır.
    tanım: protestosunun çok da sikleneceğini sanmadığım gaziler topluluğu.
  • yok kardeşim yok. biz bu ortadoğu bataklığından kurtulamayacağız.taraflar değişiyor,yobazlar baki kalıyor.

    ne zaman insanca,ayırmadan,her türlü değerlere saygı duyarak yaşamayı öğreniriz,işte o zaman muasır medeniyetler seviyesine ulaşırız.
  • akp reklam için para ile adam tutsa bunlardan gördüğü kadar faydasını göremez, ben sizin değerlerinizin taaa aq.
  • kabul edin, hem laik hem müslüman olunmaz. modern dünya değerleri ile islam bir arada yaşayamaz.
  • dünyayı sadece 2000 ve sonrası olarak algılayan gerzekler tarafından, siyasal islamın yükselişte olmasından sorumlu tutulan düşünce biçimine sahip olan ve bu yönde hareket eden gazilerdir.

    1920’ den bu yana gerici düşünce sistemi aktif olarak siyasettedir ve cumhuriyet değerlerine karşı, filli olarak mücadele vermektedir. atatürk şapka kanununu, şekil olsun diye çıkarmadı mesela. aynı şekilde onu da bu noktadan yerden yere vurmanız gerek. ama konu atatürk olunca aynı kitle, adamın dibi yorumunu yapıyor. aynı kılık kıyafetin, o dönemde özgürlüklere organize bir tehdidi simgelediğini kabul ediyor. nerden baksak elimizde kalıyor bu tipler. şimdi ne değişti dediğin zaman ise onun cevabını hala veremiyor.

    ayrıca 1950’ lerden bu yana iktidara gelen her parti ve 1980 darbesi, siyasal islam yani atatürk devrimlerine yönelik, karşı devrim söylemleriyle ve saikiyle başarıya kavuşmuştur. yani o sizin dediğiniz gibi, onun bunun giyimine karışan, ötekileştirici zihniyet vs. zaten o zamanlar ortada yoktu. platin saçlı teyzeler yüzünden menderes iktidar olmadı yani. ama hep senin mini eteğine veya küpene karşı, sistematik bir nefret vardı. yani sakal, sarık fobisinden çok önce; mini etek nefreti bu topraklarda filizlenip büyüdü.

    sen komple tüm izmirle gidip, işte bu da benim kardeşimdir diye sarıklı eteği de öpsen, yaşam tarzın yüzünden o sarıklı tarafından 1000 yıl da geçse, aynı hoşgörüyle kabul görmezsin güzel kardeşim. hatta gavura etek öptürmem der. senin kafanın basmadığı şey bu.

    2000’ ler sonrasında, amerikan hippi sosuyla bezenmiş, sinmiş ve korkak bir nesil yetişti. öyle ki, muhalif oldukları ve yaşam tarzları yüzünden kendilerini asla kabullenmeyecek organize bir düşünce sisteminin, iktidarda olmasının sorumlularınını dahi, kendi içlerinde arayıp, ayıkladıklarını düşündüler. bu vesileyle güya iki taraf da kazanacaktı.

    çünkü kalkıp da, küpe takıyor diye adam döven zihniyetin karşısında hesap soracak cesaretleri ve organizasyonları yoktu. ayrıca bunun ağır yaptırımları olabilirdi. ha sizin gibiler siyasal islamın sorumlularını, özgürlük ve hoşgörü goygoyuyla kendi içinde ararken; esas güç odakları gölgeler içinde dallanıp budaklandılar.

    ancak zamanında bir karşı devrim kolektif bilinci olarak kullanılan giyim kuşama karşı da mücadele verilerek, o çok sevdikleri atatürk cumhuriyetinin nihai başarıya ulaştığını çabucak unuttular.

    peki soruyorum, o günden bu güne ne değişti? tarikatlar, cemaatler, mahalle baskısı mı azaldı? inançlar mı güncellendi? şu değişti ama, anadolu’ nun bir köyünde kulağındaki küpeyle 1940’ ta oturup çayını zıkkımlanırdın. veya 80 öncesi konya’ da, meyhanede (pavyon değil) içkini içtikten sonra, çorbacıda geceyi sonlandırabilirdin.

    hadi şimdi yap güzel kardeşim bunları. git küpenle o kahveye ve kimse kimenin giyimine karışamaz tamam mı diye nutuk çek, sonra da siktiri ye. dönünce de sakın haaa o güruhu suçlama. bul 5 tane cumhuriyetçi, onları suçla yediğin siktir için. bunlar beyaz türk işte, hep bunlar yüzünden de.
  • yılmaz özdil in dünkü yazısını okusaydınız sebebini anlardınız.
  • tomris hatundan, arapça isimsiz kadınlara doğru gidiyoruz 1.2.3.4. gibi
    başörtüsü demişsiniz ama bu türban. bunun bir sonraki aşaması çarşaf hatta burka. ne kadar meraklısınız ms 500’lü 600’lü bedevi kültürüne.
  • türban takma özgürlüğü var. yasak değil. protesto özgürlüğü de var. o da yasak değil.

    olayı demokrasi ve insan hakları bakımından ele alıyorsak, iki taraf da söz konusu haklar içinde kalmışlardır. gaziler tören alanını terk etmişlerdir. sunucu kadın da görevini yapmıştır.şiddet olmadığı sürece sorun yok.
hesabın var mı? giriş yap