şükela:  tümü | bugün soru sor
  • günümüz toplumunun en büyük siyasal ve fikirsel sorunlarına temel hazırlayan farklardır. lakin öz analarımız, ninelerimiz her zaman başörtüsü takarlar, bunu yaşlarının, olgunluklarının bir sembolü gibi başlarının üzerinde taşırlarken; bazı din aktörlerinin eline oyuncak olan bu kumaş parçası belli bir sürecin sonunda bir ideolojik sembol, bir bayrak haline gelmiştir. bu sembolün, bu bayrağın adı ise artık başörtüsü değil, türbandır! sokakta her gördüğümüz başı kapalı kadının kafasına taş atma isteğini bize bahşeden(!), bunu bize yıllardır aşılamakta olan olgular ise işte bu farklar ve bu farkların arkasındaki yaptırım gücüdür. panzehiri ise neredeyse seksen yıl önce öngörülüp dile getirilmiştir. "...ey turk istikbalilin evladi! işte, bu ahval ve şerait icinde dahi, vazifen, turk istiklal ve cumhuriyetini kurtarmaktir! muhtac oldugun kudret, damarlarindaki asil kanda mevcuttur."*
  • turban, sih amcalarin taktigi basortusudur..
  • bir başi örter, digeri beyni..
  • aralarında temel kullanım amacı arasında bir fark olmamasına rağmen, türban, başörtüsü'ne savaş açmaya cesaret edemeyenlerin (zübeyde hanım ve emsallerinin başörtüsü bağlamasından dolayı), dine saldırı ihtiyaçlarını gidermeye yönelik olarak ortaya çıkarılmış bir hedef tahtasıdır. başörtüsü kadar eski olmadığı için, çıkış dönemi refah partisinin yükselişiyle bir tutulduğu için rahatlıkla sövülebilir, taşlanabilir, yasaklanabilir. genç kızların tutup da 50 yaşındaki teyzelerin bağladığı şekilde başlarını bağlayamayacağı açıktır. mutlaka daha modern bir şekil vermek isteyeceklerdir.bu durumda islamiyet sorunu olanların eline de hazır malzeme olarak geleceklerdir. başörtüsü ile türban arasındaki fark, başörtüsüne mazisinden dolayı saldıramazken türbanın rahatlıkla saldırılabilir olmasıdır
  • ikisi arasında binlerce fark uydurulmakla berbaber, türbanla girilemediği halde başörtülü girilebilen yeri(üniversite, mahkeme, meclis, balo?) söylemiş bir allah'ın kuluna rastgelmiş değilim. bu saçma sapan zorbalık bahanesini gerçek bir ayrım kabul edip, türbanlı değil değil de başörtülü bir üniversite öğrencisinin veya milletvekilinin var olabileceğini kategorik olarak mümkün görecek laiklik cengaverinin olabileceğinine de ihtimal veremiyorum. ne de olsa hangi kıyafetin ideolojik, siyasi simge vs. olduğuna karar verme konusunda bu kıyafeti giyen yerine karar vermeye kendini yetkil görebilecek kadar insanın haysiyet ve özgürlüğüne saygılıdır bunlar.

    "evet benim ebem de başörtülüydü ama üniversiteye veya meclise başını örterek gelene biz türbanlı diyoruz ve bunlar fevkalade yasal olarak bu mekanlara giremezler" mantığı.
  • başörtüsü saçları, türban ise aklı korur. aman saçımız başımız dağılmasın, akıllıca gidelim gelelim, neyse...
  • başörtüsü başa örtülen örtüdür. turban ise bir anonim şirkettir. alakalari yoktur yani.
  • simgesiz turban takilabilir mi sorusunuda akla getirir aslinda.yani yok kardesim valla benimki dini amacli sadece, yeminle soyluyorum simge degil seklinde noterden bir yazi mi almalidir yoksa insan. kurunun yaninda yasda yanacak abicim politikasimidir cevabi. evetse bu kadar az kuruyla bu kadar cok yasi yakarsaniz ne olur bu memleketin hali.
  • araştırılması, ortaya çıkarılması ve çözülmesi sonucunda çağ atlanacağına inanılan, "bazı insanlar nelerle uğraşıyor" dedirten, ancak bizim ülkemizde bir tartışma ya da makale konusu olabilecek akılalmaz zırvalık.
  • sabit bir fark yoktur; konjonktüreldir. örtülü kadın, "biz"im iktidar alanımızı rahatsız etmeye başladığında, yaygınlaşmış toplumsal rolleri belirsizleştirdiğinde, seçkinlerce anonimleştirilmesine direnip kişi olarak ortaya çıktığında, siyasetin nesnesi değil de öznesi olmak istediğinde başörtüsüne türban denir.
    örtünen kişi geçmişte*, altta* ve evde* kaldığında başörtüsü; sokakta, hayatta, kamusal alanda, yanıbaşımızda, zilletimizi hatırlatacak kadar yakınımızda olduğunda türban denir.