şükela:  tümü | bugün
  • surekli bas (sifreli bas). 1600 - 1800 yillari arasinda avrupa muziginde kullanilmis eslik teknigi. basta bulunan tek sesli partinin altinda armonik sifreler bulunur, ust sesler buna uygun olarak realize edilir. polifonik ozellikleri sayesinde klavyeli calgilar ve/veya perdeli calgilar tercih edilirler. diger kalin sesli calgilar da (viyolonsel, fagot, viola da gamba vs.) surekli bas partisine katilabilir.
  • hani?

    (bkz: basa gelen çekilir)
  • barok müzikteki gizli kahraman. bu son derece karmaşık altyapı için klavsen, org ve cello görevlidir. (bkz: johann sebastian bach) barok müzikle ilgili her konuyu olduğu gibi bu konuyu da mükemmelleştirmiştir. nasıl bir şeydir diyenler için bu videoda ki basso continuo, oldukça belirgin olduğu için takip edilebilir. kemanlar ve org melodiyi taşımakta, çellolar ve klavsen ise sürekli basla meşgul olmaktadır. [http://www.youtube.com/watch?v=e3qaixvztzi http://www.youtube.com/watch?v=e3qaixvztzi]
  • klasik müzik alanının gelmiş geçmiş en bayıcı dersi ve konusu diyebilirim.
  • içi dışı ezber olan bir şey.
  • şeflik ve kompozitörlük alanlarının zorunlu derslerindendir. işlek bir zihin ve işlek parmaklar gerektirir. bayıcılığını bir kenara bırakıp üzerine düştüğünüz takdirde korkulu rüya olan partisyon okuma çalmayı belirgin bir biçimde kolaylaştırır. deşifreyle eş zamanlı olarak olası armoniyi düşünmeye başlarsınız. bu böyle şan partisine eşlikler yazmaya kadar gider.
  • bu olgu vasitasiyla donemini bilmediginiz bir eserin barok olup olmadigini az bir muzik kulaginiz varsa şak diye anlayabilirsiniz efenim.
  • ezbere değil doğaçlamaya dayanır. amaç katı ve ruhsuz bir şekilde uygun akoru bulup çalmak değil, zarafetle müziği renklendirmek, kişisel zevkinize uygun lezzetler katmaktır. bunu makul bir çerçevede yapabilmek için en azından sağlam bir armoni bilgisi, dönemin biçimleri ve tarzları hakkında fikir sahibi olmak ve ayrıca analiz yapabilme becerisi gerekir. müzik tarihinde yorumcunun zevki ve yeteneğine bırakılmış en yaratıcı alanlardan biridir. bir diğeri için (bkz: caz).
  • bir yıldan uzun süredir severek takip ettiğim, çoğu entry'sini okuduğum badim.

    şimdi görüyorum ki akp'nin yeni mağduriyeti "hepimiz aynı gemideyiz" saçmalığına ilk kurban gidenlerden biri olmuş. ülkede kendisi gibi düşünmeye başlayan binlerce ılık muhalif olduğunu da düşünürsek bu işin sonu hepimizin 'hail erdoğan' çekeceği bir yere doğru gidiyor...