1. kuran'in ic anlamina erenlerce dis anlaminin luzumsuz olduguna, dini hukumlerin ve seriatin alemin duzenini korumak icin ve anlayislari, bu dereceye gelmemis olanlari idare yuzunden konmus bulunduguna inamaktir.

    misal; "rabbine sana yakiyn gelinceyedek kulluk et" (xv-99) batinilerce "yeterince yaklastiktan sonra senin ibadet etmene gerek yok" diye yorumlanir. fakat genelde mufessirler buradaki yakinligi olmekle bir tutuyorlar. yani "olunceye dek ibadet edin, hukumlere uyun."
  2. mage the ascension adlı güzide masa üstü rol yapma oyununda ahli batin adlı gizemli geleneğe konu olmuş bir islam tarikatı
  3. batıniler için insan yürüyen kurandır.

    ya müslüman olacaksın ya da bu kılıç götünden girecek denilince müslüman görünüp kendi kadim dinlerini o görüntüye adapte edenlerin yoludur batınilik.iyi de etmişlerdir.zira (hakiki) bilgi günümüze kadar bu şekilde gelebilmiştir.bundan sonra da alabilen herkese açıktır.

    adnan hocanın batındakiyle yakından uzaktan alakası yoktur.harun yahya adı altında da gayet şeriata dayalı bilgiler sunmaktadır o zat.zaten kokain ve nefsi arındırmak taban tabana zıtlardır.
  4. söylenenin aksine (#7030238) batınılik, islamiyetten önceki türklerin şaman inançlarına daha yakın olduğundan göçebe türk toplulukları hep batıni mezhepleri seçmişlerdir.mevlananın, hacı bektaşın, yunusun, kaygusuzun, aleviliğin hasbahas türk olması boşuna diildir.islamiyetin yayılışı sırasında sadece şehirlerde yaşayan türkler sünniliği seçenlerdir.koyu şeriatçılardır. ama hak aşıkları sadece aşk dinini vaazederler. şeriata gerek yoktur.
  5. imam caferi sadık ın büyük oğlu ismail yerine musa kazımı imam tayin etmesinden sonra ortaya çıkan bir anlayış. şia imam seceresinin 6 ıncı ve büyük imamı hz cafer sadık ın oğlu ismail "içki içtiği" suçlamasıyla masum imama yakışmayan bir davranış sergilediği kanaati hakim olunca silsile de deprem olmuş ve yaşayan bir imam varken ondan sonraki imam tespit edilmiştir. imam musa kazım...
    ismail in imamlığını bekleyen bir çok şii müntesip ise bu durumdan hoşnut olmayarak kati delillerle içki içtiği bilinen imam ismail in bu tavrını "batıni" yoruma tabi tutup "zahir in hüküm teşkil edemeyeceği, esas olanın batın da bulunduğu" ve bu minvalde ismail in imamlığının devam ettiğini ileri sürmekle daha sonra ismailiye diye adlandırılacak bir mezhebin temelini atmışlardır. şia içindeki bu kırılma imam zeyd den sonraki ikinci kırılma idi. bu temel yani "ezoterizm" içrekçilik zaman içinde ismailiyeden daha geniş bir halka oluşturarak kadim gelenekleri de bünyesine alıp birçok yeni tarikatın menşei olmuştur.
    görünen şeyden ziyade, algı da önem bulan bir anlayışın tarihsel çatısı demek olan batınılik ilk ortaya çıktığı şia içinde fakat çok daha fazla yayılarak bir çok tarikatında (haşhaşi, karmati, dürzi, alevi, bektaşi vs.) neşvü nem a bulduğu munbit bir alandır. herşey ismailde gizlidir. belki içki içmemiş idi kimbilir içtiği aşkın badesi idi.
  6. kuran'ın iç anlamlarına erenlerin dış anlamları üzerine kafa yormalarının gereksizliği üzerinde duran, islam dinini usçu bir yaklaşımla yorumlayanların yolu.kuran'ın iç anlamlarına erenler için dış anlamları gereksizdir. örneğin batıni yorumuna göre namaz kılmanın amacı, tanrıya yaklaşmaktır,tanrıya yaklaşmış olanların namaz kılmaları gerekmez.böylelikle batıniler din kurumundaki usa aykırılıkları yok ettiklerini savunurlar.
  7. biçim üstü ruhsal aklı gerçekleştirme yöntemidir.
    kendi sınırsız mekanında özgür olarak hareket etmektir

batınilik hakkında bilgi verin