şükela:  tümü | bugün
  • sorun zaten islam değil, islami işine geldiği gibi kullananlar.
    edit: başlık başa kalmış.
  • çok değil az biraz ortaçağ tarihi bilenin farkında olduğu gerçekler.
  • dinin insanların beynini nasıl uyuşturduğunu anladıkları an bilime odaklandıkları için mantıklı önerme.
  • durumum yoktu okuyamadım. sadece başlığa yorum yapacağım.

    batı bilimi dinden mi aldı bilmiyorum ama doğudan aldığı doğru. 1000-1500 yılları arasında batı karanlık çağdan rönesans'a geçerken, doğu coğrafyası karanlığa gömülmeye başladı.

    yani batı bilimi bizden aldı demagojisini bi kenara bırakıp o 500 yıllık evrede biz neleri kaybettik onu bulmak lazım.
  • bu biraz şey gibi olmuş, hocaefendimiz artık gel de bu hasret sona ersin dedikten 2 sene sonra hocaefendilerini dünyanın en tehlikeli teröristi olarak söylemek...
    user burada şunu demek ister, dinler hiç olmasa bu savaşlar ve karanlık dönemler hiç olmazdı.
  • günümüzde tam tersine dönmüş olay. millet bahsettiğiniz "ışık" olmaya devam ederken bizler allah diyen aşure, dans eden minare, ezan okuyan gitar tarzı şeyler peşindeyiz.
  • bilimin; dini, dili, milliyeti olmaz. ne boş muhabbetler peşinde insanlar!

    bilim yağmur gibidir, sürekli bir döngü halidir.

    bilim'i, alıp, kullanan ve değer veren toplumlar başarılı olur.
  • doğrusu, batı'nın bilimi dinden sıyrılarak veya dinin sınırlarını belirleyerek geliştirmesidir.

    kiliseye karşı yazılan 95 tez, bilim uğruna mahkemelerde yargılanmalar, idam edilmeler, hastalıklı görülmeler yalnızca bizim bildiğimiz örnekler. ne zaman ki dinin alanı sınırlandı, matbaa gelişti; batı bilim alanında kendini aştı.

    aynı dönemlerde bizde yapılan her icat, her yenilik için önce şeyhülislam'ın fetvası beklendi.

    yıl 2017, hala fetva bekleniyor. organik hoşaf filan. ne bileyim.

    edit: fetvaa tek a, fatih tekke çift k.
  • yanlış önermedir. her ne kadar sunulan kanıtlarda bilimle uğraşanlar dindar insanlar olsa bile, ulaştıkları sonuçlar bizzat din tarafından yasaklanmıştır. yani dinden değil dine karşı gelişmiştir.

    avrupa'ya geçmeden önce islamiyet'e bakalım. yunan metinlerinin arapça'ya çevrilmesinden sonra başta astronomi olmak üzere gelişen bilime karşılık, yamulmuyorsam gazali'nin başını çektiği kelamcılar bayrak açar.

    kelamcıların karşı çıkış ilkesi basit ve matıksaldır. eğer allah her şeyi bilense ve kuran-ı kerim bunun aracısı ise kuran'da yazandan başka gerçek olamaz. diğer her şey allah'a karşı çıkmak anlamına gelir.

    bilimin önüne sadece dini değil siyaseten de set çeken kelamcılardan sonra bilim araplar'da gerilemeye başlamış, avrupa yunan kaynaklarını araplardan alarak bilimsel ilk ışıkları göstermeye başlamıştır. peki ilk sonuçlar ne: giordano bruno'nun yakılması, kepler'in sonuçlarının yasaklanması, galileo'nun yargılanması. bunları yapan da klise.

    yani özetle kardeşim git önce bilim felsefesi oku, bilim tarihi oku. bilim dinle değil dine karşı gelişmiştir.

    ha son not. işi semavi dinlerden çıkaralım: (bkz: sokrates'in savunması). bir aç oku bakalım sokrates neden yargılanmış.

    yeter la bu kadar cahilliğiniz. bilmiyorsunuz, okumuyorsunuz, sonra araştırma yaptığınızı sanarak uzun uzun argüman sunuyorsunuz. açıkça söylüyorum. bu başlıktaki ilk entrydeki bilgiler tamamen yanlıştır.

    ondan sonra batı'nın bilmini islamiyet daha önce bulduydu da, kuranda zaten yazıyor geyiğine sarılıyorsunuz.

    ha daha da önemlisi. bilimi geliştiren kapitalist ticarettir. tam olarak olmasa da marx ya da engels şöyle der: ticaret olmasaydı bilimin hali nice olurdu.

    ve nolur allah aşkına islamiyet'teki feylezoflar ve kelamcılar ayırımını önce bir öğrenin. kaynak mı ahmet arslan- islam felsefesi
  • ne de az düşünürsünüz! ( mümin :58)

    b-aklınızı kullanmaz mısınız? ( bakara: 44)

    c-hiç bilenle bilmeyen bir olur mu? ( zümer: 9)

    d-ilk emir “oku” dur ( alak: 1)

    e-ilim ve hikmet müminin yitik malı gibidir. onu nerede bulursa alır. ( tirmizî, ilm, 19, keşfül hafa:1, 363)