şükela:  tümü | bugün
  • dc comics'in 2016 san diego comic-con international'da 2017 yılında yayınlayacağını duyurduğu bir diğer uzun metrajlı animasyon.

    http://comicbook.com/…-harley-quinn-movie-for-2017/

    2017 yılında yayınlanacak diğer animasyon filmler için;

    (bkz: teen titans the judas contract)
    (bkz: justice league dark)
  • film diye düşünüp film olmadığını görmemle beraber hayal kırıklığına uğradığım animasyon

    oysa ne güzeldi harley, dibim düşe düşe izlemiştim deliliğini..
  • harley'nin sesi kendisine pek de uygun olmamış. ne kadar çatlak olduğu anlaşılmıyor. batman'in çizgi dizilerinde harley'ye sesini veren arleen sorkin seslendirseydi keşke yine.
  • 92-95 yılları arasında yayınlanan batman the animated serisinin çizimlerine sadık kalınmış film. konu olarak çok bir beklenti girmeye gerek yok gibi görünüyor ama harley quin'i batman'in tarafında görmek bir nebzede olsa ilgimi çektiğini söylemem gerek.

    merakla malum ortamlara düşmesini bekliyoruz.
  • çıkmış animasyon. 6/10
  • harley quinn'in iğrenç aksanı yüzünden 25 dakika katlanabildiğim animasyon.
  • içinde harley quinn görünümünde recep ivedik barindiran uzun metrajlı animasyon film.
  • izlediğim en kötü dc animasyonudur. harley quinn seslendirmesi olmamış her ne kadar melissa rauch'u sevsem de. batman animated series çizimlerine yazık olmuş. o serinin ciddiliği ile aktarılabilirdi. çok laçka çok kalitesiz olmuş.
  • sam liu’nun yönettiği çizgi filmin seslendirme kadrosunda kevin conroy, melissa rauch, paget brewster gibi büyük isimler buluyor. bunun dışında animasyonun çocuklara göre olmadığını belirtmem gerek. adalet takımı’na ait çizgi seride de cinselliğe dair gönderme replikler bulunsa da, bu defa cinsellik göndermeleri öncekilere nazaran daha yoğun.

    şahsen, pelerini kostümü kuşanıp batman’e bürümüş kevin conroy’u dinlemek benim için her zaman keyifli bir eylem. bruce timm ve james krieg de gemiye binince güzel bir yolculuğa çıkmanız garanti oluyor. yazının devamında eleştiriler ile karşılaşacak olmanıza rağmen, batman animated tarzı işlerin hayranıysanız şimdiden öneririm -hikaye için olmasa da atmosfer için. hikayeye de parodi gözüyle bakmak gerek, aksi taktirde insanın canını sıkan durumlar söz konusu.

    konu kısaca şu şekilde: poison ıvy ve floronic man, insanların doğaya verdiği zarar karşısında “dünyayı kurtarmak için” tüm gezegeni ve içinde yaşayan insanları bitkiye çevirecek bir virüs için güçlerini birleştirmiştir. ıvy, virüsü bir bilim adamını hipnotize ederek geliştirmeye çalışır. bu durum karşısında batman ve nightwing harekete geçer, ıvy’i en iyi tanıyan kişi olduğu için de, artık joker ve “maskeliler” dünyasıyla ilişiği kesilmiş olmasına rağmen, harley quinn takıma dahil olur.

    batman, nightwing ve harley quinn üçlüsü keyifli bir dinamik oluşturmakta. nightwing’e ait gelecek sinematik projeyi yükseltecek cinsten bir çizgi film olmasına rağmen, filmin adının bile “batman ve harley quinn” olmasıyla nightwing karakterine haksızlık edilmiş. başlık “batman, harley quinn ve nightwing” olsun demiyorum ama nightwing’i asıl konser öncesi çıkan ön grup gibi kıyıda köşede bırakmak da ayıp olmuş, nightwing’in de harley quinn ve batman kadar yeri var filmde (hatta, batman’e nazaran daha bile aktif bir rolde)

    nightwing demişken… harley quinn ve nightwing arası yaşanan “samimiyet”, animasyonun daha ilk sahnelerinde epey alevleniyor. “killing joke”taki batgirl/batman arasında yaşananlar hayran kitlesini epey kızdırmıştı (ben gereksiz bulmuş fakat az da olsa olumlu etkilerini incelemeye çalışmıştım) killing joke’un çatı sahnesi barbara gordon karakterini pasifize eden bir yapıya sahip olsa da, nightwing ve harley quinn ile ilgili sahnenin özellikle kızdıracağı kitle, bireysel olarak harley quinn’i sevenlerden çok harley/joker ikilisine sevdalı kitle olacaktır. nitekim malum sahnenin ardından, ilerleyen zamanlarda nightwing/harley quinn’in bulunduğu, manevi bir yakınlaşmaya dair yalnızca bir adet sahne gördük (ambulansta konuşma sahnesi) bu da yakınlaşma sahnesinin, sansasyon yaratmak harici, işlevini sorgulatıyor. en azından harley quinn’in normal bir vatandaş olmak için sarf ettiği çabaya ve toplumun ona olan bakış açısına değinilmiş. harley quinn’in, ıvy ve floronic man ile ilk yüzleşmesinin ardından yaşanan patlamadan sonra, profesörü yatıştırma çabası ve nightwing’e, normal hayata tuttunma konusundaki zorluklarından bahsetme sahneleri, harley quinn’in sosyopat kimliği dışındaki insansı yanlarına sahne tutan, faydalı sahnelerden.

    batman ise animasyon içerisinde diğer ikiliye nazaran “disiplinli, huysuz baba figürü” konumunda. başlık itibariyle batman’in daha ağırlıklı bir rolü olacağına inanmıştım, buna rağmen spot ışıkları altında duran bir harley quinn ve onun ruhsal çatışması doğrultusunda ilerleyen, güldürü unsuru ağırlıklı bir animasyon ile karşılaştım. beni özellikle rahatsız eden iki sahne oldu: bunlardan ilki, gerek harcanan süre açısından gerek de bu tarz sahnelerin ana aksiyonu karalayan laubaliyetinden ötürü, arabadaki gaz çıkarma sahnesi. ikincisi ise final karesi. buna, “ıvy’i ağlayarak ikna etme, finalde boy gösterip hiçbir katkı sağlamayan dev ağaç adam” gibi şeyler de eklenebilir. yazının başlangıcındaki “parodi” kelimesini vurgulama sebebim, bahsi geçen iki sahnenin ne animated serilerin, ne de batman hikayelerinin dokusunda bir yapısı olmaması. bunun sebebinin de harley quinn’i esas alan hikaye akışının suyu bulandırması olduğunu düşünülebilir.

    ne olursa olsun, yapım ekibinin ellerine sağlık. harley quinn’i orijinal kostümünde izleyebilmenin ayrı bir tadı var. joker’in gölgesinde kalmaksızın as karakter olarak var olmasının da karaktere kattığı çok şey olmuş.