şükela:  tümü | bugün
  • burada en sevmediğiniz haritalar için bir anket var, bir el atarsınız.

    http://www.strawpoll.me/13933716

    bir iki gündür attığımı vurmak, fakat vurduğumu sokamamak derdiyle başbaşayım. sadece bombalar, tank ve alevlerle adam öldürebiliyorum. hatta öyle ki aynı tankın topu adam öldürürken, makinalı tüfeği hiçbir şey yapmıyor.

    duran hedefe arkasından ateş ediyorsun, rakipten nil nehri gibi kan akıyor ama hit kaydı yok. tam da #70653583' de bahsedildiği gibi.

    ayrıca o çirkin silahlarla görevler yaptırıp bize yine çirkin silahlar açıyorsun.
    dlc diye çirkin haritaları önümüze koyup bize yine temel moddaki haritaları oynatıyorsun.
    premium sahibi olmanın tek esprisi sıra beklerken premium olmayanların önüne geçmek oldu bu oyunda. umarım son dlc'de adam gibi bir şeyler yaparlar da son demlerde keyif alırız.
  • arada bir çok çekişmeli raundlar dönüyor, işte o zaman tadından yenmiyor. mesela taze bir örnek: https://youtu.be/2lxd96plcdu

    in the name of tsar ile yeni eklenen uzmanlıklardan bir tanesini açmamız için savaş güvercinleri modunda 25 raund bitirmemizi istiyor oyun. biz de kolları sıvadık ve giriştik... her şey standart giderken, her raundu takribi 4 dakika kazanırken birden karşı takıma da nispeten yetenekli oyuncular tesadüf etti ve ortalık kızıştı!

    bilmeyenler için kısaca özetleyeyim; bu oyun modunda haritanın belirli noktalarında ortaya çıkan güvercinleri yakalayıp, üzerine bir not yazana kadar o güvercini muhafaza edip sonra da salmaya çalışıyorsunuz ve aynı zamanda karşı takımın da bunu yapmasını engelliyorsunuz.

    öyle bir denk geldi ki karşı takım da bizim saldığımız güvercinleri, biz de onların saldığı güvercinleri öldürdük havadayken. tam dört tane güvercin telef oldu. 2-0 geriye düşmemize rağmen ne yapıp edip çevirmeyi becerdik, inanılmaz çekişmeliydi cidden. bu aralar oynadığım en sağlam raund oldu, insan istemsizce tüm oynadığı raundların aynı çekişmede geçmesini istiyor ama ne mümkün!
  • ps4 için konuşuyorum, bu hafta başından beri oyun oynamak işkence haline geldi resmen. ne oyuna giriliyor, ne oyundan çıkılıyor, sürekli online ol diyerek atıyor. bireysel değil, grup halinde yaşadığımız şeyler bunlar.
    başlıca ibneliklerine gelecek olursak;

    ana ekranı yüklemez,
    lvl ve loadout bilgilerini yüklemez,
    battlepack'leri göstermez,
    oyuna girmek istersin ama o girer gibi yapıp geri çıkar.
    map sonunda çıkan oylamaya bakmaksınız bir sonraki haritayı yine bir önceki haritayla aynı başlatır.
    aynı sunucuda devam eden mangayı bir sonraki turda aynı sunucuda göstermesine rağmen kimisini bir yere kimisini başka sunucuya atar.
    premium'u olmayan adama otomatik oyun bul seçeneğindeki yükleme ekranında verdun tepeleri yükletir, oyunu sina'da açar.
    ve en beteri de hit log yine yine yine çok sefer çalışmıyor. (bkz: #70812139) (bkz: #70653583)
  • başlığı takip edenlerin, entry girme frekansımdan tahmin edebileceği üzere bu oyunu çok oynadım, oynuyorum... 1000+ saati geçmiş durumdayım şu an.

    ve tüm bu süre zarfında yaşadığım en müthiş an da şu oldu: https://youtu.be/fm1qnrhvvqk

    aşağı yukarı 20 saniye içerisinde 9 kişiyi patates ettim... süperdi.

    ortalama bir oyuncunun biraz üstünde bir performans sergiliyorum genelde... duruma göre değişiyor tabii... bu bir takım oyunu neticede. yanımda özellikle anlaşabildiğim iyi bir oyuncu varsa ki şanslıyım tam da böyle bir arkadaşım var, tadından yenmiyor.

    ne var ki bu güzel günler yavaş yavaş sona yaklaşıyor... dice anlamsız bir şekilde bu oyunu cod standartlarına çekmenin derdiyle time-to-kill konusunda bir hızlanmaya gitmeyi planlıyor. bunun için de tüm smg ve lmg'lerin mermi başına verdiği hasar miktarını artıracaklar.

    haliyle oyunun tüm dengesi de bozulmuş olacak... benim saatlerimi gömdüğüm hekim sınıfının mermi/hasar oranında herhangi bir değişiklik olmayacak haliyle ttk aynı kalacak yani 20 saniye içinde elimdeki silahla 15 kişi öldürme şansım olmayacak ancak bir taarruz sınıfı oyuncusunun böyle bir artısı olacak... eğer videoda hekim değil de taarruz sınıfı oyuncu olsaydım ve elimde hellreigel isimli smg olsaydı orada yerde yatan herkesi öldürebilirdim gelecek güncelleme ile oradaki herkesi 'daha hızlı' öldürebileceğim.

    kısaca oyun codfield olacak belki birkaç aya... tadını çıkarın bu zamanların çünkü güncelleme ile neyin, nereden, kime, niçin ateş ettiğini fark etmeden ölmeye başlayacaksınız.

    ne olursa olsun hiçbir taarruz oyuncusu böyle oynamayacak: https://youtu.be/0dsuccxekve
  • in the name of the tsar dlc'si ile yeni haritalar ve silahların yanı sıra, yeni sorunlar eklenmiş oyun.

    sorunların çoğu server bazlı rubberbanding problemleri idi, özellikle zaman zaman düşmana isabetli atışlar yapmanıza rağmen server'ın bunu hit olarak kabul etmemesi, veya kill alımlarında bildirimin gecikmesi gibi sorunların kaynağını oluşturuyordu. 21.09 ile gelen güncelleme ile bu sorun büyük ölçüde çözülmüş gibi duruyor (pc için konuşursak).

    yine rus dlc'si bazlı battlefest de başlamış vaziyette, benim anladığım kadarıyla, her 2 günde bir sona ermesi şartıyla 4 ana görev segmentleri açılacak. bu görevlerden ilki dün açıldı, bu gece sona erecek; görevlerin karşılığında battlefest temalı ptfo skinleri ve battlepack elde edebiliyorsunuz.

    gelelim yeni eklenen harita ve oyun moduna;

    supply drop, fikir olarak oldukça sıkıcı ve yersiz gözükmüştü bana. ama bir assignment için oynadıkça istemsiz bir şekilde baya keyif aldığımı fark ettim. doğru kişilerle oynandığında oyuna eklenmiş en fast-paced mod diyebilirim, bir tek galicia haritasında açıklık kaynaklı sniper yöneliminden bu hız düşebiliyor, ama "yarım saat stres atıp kapatacağım" diyenler için çok güzel bir mod olmuş; domination'a keyifli bir alternatif oluşturmuş.

    supply drop'ta dikkatimi çeken olaya değinmek için, bilmeyenlere önce oyunun amacını belirteyim; supply drop'lar yere indikten sonra tıpkı bayrak alır gibi, kutuların yanında beklemek; eğer tüm supply drop'ları siz tutuyorsanız 3-4 dakika içersinde 500 puana rahatlıkla ulaşıp oyunu bitiriyorsunuz. bu supply drop'ların süreci dolduğunda, içerdikleri kutular açılıyor ve içlerinden elite class kitleri çıkıyor. dikkatimi çeken ise, birçok oyuncunun; düşmanlar kutuyu neredeyse açana kadar bekleyip, son saniyede elite kit e ulaşmak için atağa geçmesi. unutmamak gerekiyor ki takımınız ne kadar drop'ların yanındaysa, kazanma ihtimali o kadar yüksek. drop'u açma şerefine erişen takım bir bonus puan vs almıyor, sadece elite class'ın sahibi oluyor. tsaritsyn dışında da elite class'ların çok yüksek bir avantajı yok, çünkü çoğunlukla kabak gibi ortadalar ve düşmanlar mesafe/sürpriz avantajını kullanabiliyorlar.

    oyunun yeni haritalarını, boş haritada atla gezip patrolling rp'si kasacak olsaydım sanatsal yönden çok beğenebilirdim, ama kısmen competitive, casual da olsa bir fps oyununda, tecrübesiz oyuncuyu yüceltebilecek bir dizayn gibi geldi bana şu 3 haftalık süreçte. özellikle galicia ve lupkow pass, tüm oyun modlarında camp to win felsefesiyle gelmiş. açıklık çok fazla, kör nokta çok fazla. farklı noktalarda konumlanmış 15 sniper'ın 2'si bir zahmet size isabetli atış yapabiliyorlar. özellikle galicia'da flanking yapabileceğiniz noktalar sınırlı ve genelde oyun darboğaza dönüşüyor. darboğaz demişken, tsarytsin, fort vaux'dan daha büyük facia. dün b bayrağında elinde villar perosa ile gezen bir sentry, sadece içeride bekleyerek 50-0 civarı bir oyun oynadı; bu biraz komik geliyor bana. sentry denilen saçmalığın küçük haritalarda olması zaten büyük bir sorunken, bir de domination gibi küçük oyun modlarına 2'şer tane falan koyuyorlar. katıksız mallık afedersin. alan mal, veren daha mal yani.

    velhasıl, ben şahsen oynamaktan çok keyif alıyorum bu haritalarda, ama hatalı oldukları gerçeğini değiştirmiyor. brusilow keep ve volga river ise dlc haritalarından aldığım keyifin tavan yaptığı yerler. özellikle yeni gelen fedorov avtomat ve parabellum bu haritalarda müthiş flanking işleri çıkartıyor.

    tüm silahların tüm varyasyonlarını ve tüm perk assignmentlarını bitirdim, denedim, biraz değinirsem;

    assault class'ına gelen smg 08, oyunda optical'ını, iron sight'a tercih ettiğim tek silah olabilir. yakın mesafede 5-6 başarısız oyuncuyu arkadan yakalamadıkça hiçbir yararı olmayan bir silah. herhangi bir assault, medic, ve yeni güncellenmiş, damage inputları artırılmış support kolaylıkla üstün gelecektir bu silaha. (selbstlader, benet mercie vs kullanmadıkları sürece) recoil'inin neredeyse olmamasından kaynaklı, orta mesafede kendini biraz işe yarar kılabiliyor. zira yine ne yaptığını bilen herhangi bir medic, support veya scout'a rahatça yem olacaktır, veya hellriegel kullanmayı bilen bir assault'a. belki de bu dlc ile gelen en vasıfsız bulduğum silah bu; ama illa kullananı çıkacaktır. unutmamak gerekir ki dlc'lerin amacı daha iyi veya daha farklı silahlar getirmek değil, çeşit ve alternatif sağlamak.

    model 1900 factory/slug; 2 kurşun içeren double barrell bir terminatör kendileri. diğer shotgun'lara göre fişek kapasitesi büyük bir dezavantaj gibi dursa da reload süresi oldukça kısa; oynanması gerektiği gibi bir flank oyununda, siperlere yakın olunduğu sürece rahatça katliam yapılabiliyor bu canavarla. ben şahsen slug versiyonunu daha çok kullanıyorum, isabetli atışlarda 20-30 metre'ye bile 80+ damage vurabiliyor. her ne kadar nokta atışı yapıyor gibi hissettirse de, eğer düşmanın vücudunun yarısı siper arkasında ise bu uzak atışlar genelde isabetsiz sayılıyor. kesinlikle kullanmaya değer, karakterini hissettiren bir shotgun.

    medic class'ı, belki de bu dlc ile gelen en gözde silaha sahip oldu; fedorov avtomat, yakın mesafede oyunda kullanılabilecek en avantajlı silahlardan birisi. bodoslama değil de uygun bir medic anlayışıyla flank yöntemleriyle yapılan saldırılarda siper temizlemek işten bile değil. tarihin ilk assault rifle'larından biri olarak geçiyor ve yakın mesafede gösterdiği başarıyı, tekli atışa alındığında orta-uzak denilebilecek mesafelerde de sürdürüyor. parabellum ile beraber bu dlc'de şahsi favorim. medic sınıfında yakın mesafede tek rakibi m1907 sl sweeper, ancak fedorov'un sahip olduğu karakteri taşımıyor, görsel, keyif, özellikle de sound mertebesinde.

    fedorov'la olan ilişkimden kaynaklı general liu ile uzun soluklu bir deneme yapamadım, ancak selbstlader 1906 ile cei-rigotti arasında kalan bir edası var, factory versiyonu storm'dan daha mantıklı olabilir çünkü atış hızından kaynaklı daha çok yakın mesafede, zaman zaman hip-fire gerektirecek bir silah gibi duruyor.

    support classı'na gelen parabellum, özellikle low weight versiyonu, yakın orta uzak fark etmeksizin silip süpürüyor. alışması kısa da olsa vakit alan bir silah, diğer support silahlarının aksine reversed recoil olayı bu silahta geçerli değil; aksine, tetiğe basılı tutuldukça isabeti tabana vuruyor. neyse ki belli bir süre sonra ttk * ezberinize oturunca, yakın mesafede 4 farklı noktada duran 4 düşmanı, burst şeklinde atışlarla 1-2 saniyede temizleyebiliyorsunuz; bu açıdan support class'ının automatico'su da denebilir. hatta bana kalırsa doğru ellerde oyunun en güçlü silahı şu an. önemli olan, özellikle yakın mesafede ilk atışınızın isabetli olduğundan emin olmak, taramaya başlar sonra toparlarım şansını pek sunmuyor. orta mesafede kısa süreli burst atışlar, uzun mesafede de bipod destekli, yine mümkün mertebe burst atışlar gerektiriyor.

    perino, support class'ının smg 08'i gibi bir şey. smg 08'den daha mantıklı, çünkü yine support görevini sırtlayabiliyor. kendine has bir reload şekli var, recoil'i oldukça düşük, yavaş atış hızından dolayı uzun süre ısınma yaşamıyor. parabellum'un yanında, general liu gibi sönük kalıyor.

    scout class'ı oyunun başından beri ben dahil birçok insanın beklediği, ak 47'den sonra yine rusya'dan çıkma, tarihin en ikonik silahlarından mosin nagant'a erişti, sonunda. şahsen oyunda uzun süre başka bir scout silahı kullanmayı düşünmüyorum, ama çok daha iyi olabilirdi gibi geliyor. gewehr 98 ile beraber oyundaki en yavaş rof* sahibi silah, sweet spot'ı da russian ile aynı sanırım. bu noktada her ne kadar kişisel tercihim infantry olsa da, marksman varyasyonu ile oynamayı daha mantıklı kılıyor. özellikle mermi hızının gewehr 98 harici kalan silahlara göre daha yüksek olması da, uzak mesafede takip gereksinimini minimize ediyor, yine gewehr 98 gibi headshot ihtimallerini daha yüksek kılıyor. alışma sürecinde benim gibi hataya düşüp (4x marksman kullanıyorum), 90-110 metre civarındaki milletin kafasının üstüne değil, direkt suratının ortasına nişan alın, mantığıma bir türlü oturtamasam da bolca headshot alınıyor; genç vasilli hissiyatı yaşatıyor.

    vetterli vitali, benim gibi zaman zaman oynadığı faction'a göre silah alan oyuncuları, italyan faction'ında scout oynayacağı zaman rahatlatan bir yenilik. aynı zamanda oyunun martini henry, hellriegel kadar ismi çıkmamış olsa da, en karakteristik silahlarından biri. kağıt üstünde sweet spot sahibi bir silah olmasa da, martini henry'nin ohk* mesafelerinde, vücut yukarısına yapılan atışlarda 100 damage vurduğuna defalarca tanık oldum. mosin nagant'a olan sevgim bu silahı çok geri planda bırakmama sebebiyet verdi ama günün birinde bolca kullanacağım. şahsen infantry tercih etsem de carbine versiyonu orta büyüklükte domination haritalarında çok güzel iş yapacaktır.

    yeni gelen bombardıman uçağı, eğer iyi korunmazsa tavuk gibi avlanıyor havada. fighter ve attack plane ile 15.000 üzerinde kill'im olmasına rağmen bu bomber'ı kullanamadım, muhtemelen benim beceriksizliğim ama 8-10 kişilik siperlere nokta atışı bıraktığım bombalardan en fazla 2 kill alabildim defalarca. büyüklüğünün ve yavaşlığının yanı sıra, lmg'ler ile uçak indirmeyi gerektiren assignment sağolsun, 3-4 lmg'nin gıcığı tuttuğu anda zaten pek şansınız kalmıyor.

    perklere de değinecektim ama yeterince uzatmış gibi hissediyorum; o yüzden yüzeysel olarak geçeceğim üzerinden. birçok insan perk/assignment sistemini tam anlayamamış benim konuştuğum; olay şöyle işliyor,

    en başta 5 tane başlık olan assignment/görev var, onlar size sadece xp kazandırıyor, o 5 başlık görevden, 3'ünü tamamladığınızda, oyun içersinde seçebileceğiniz perk'leri kazandıracak assignmentları açıyorsunuz. bu assignmentların yanılmıyorsam 4 tanesi standart ve veteran olmak üzere 2 aşama içeriyor, birini tamamladığınızda, diğer assignment'ı açıyorsunuz. diğer 4'ü de class bazlı, yani her assignment özel bir class için (ör. assault) özel bir perk açıyor. yani 4 standart + 4 veteran assignment genel perkler için; geriye kalan 4 assignment'da sadece o assignment'ın özel olduğu class'ın kullanabileceği bir perk açıyor. bu başlıktan sonra gelen, perk açan assignment'ların 6 gereksinimi oluyor, siz sadece 5'ini tamamlamak ile yükümlüsünüz. sınavlardaki toplamda 100 puanı aşan soru gibi düşünün.

    perk'leri her spawn'da istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz, ancak toplamda en fazla 3 aktif perk'ünüz olabilir. benim şahsi tercihim spot flare'lere yavaş hareket ederken gözükmeme, suppression altındayken %10 daha hızlı koşma ve birini revive edince, edene de edilene de gelen %20'lik running boost'u. (gominist üstada düzeltme için teşekkürler)

    assignmentlar için öneriler; mayın görevlerini en rahat amiens'da tamamlarsınız. lmg ile uçak düşürmeyi aktif bir aa'in yanında bekleyerek ve vurulan uçakları takip ederek 10 dakikada yapabilirsiniz. argonne forest'de melee kill'ler için en mantıklı kit medic; smoke grenade olan rifle grenade'i ve smoke bomb alırsanız toplamda 5 sis bombanız oluyor. he tripwire killer için domination, tdm gibi hızlı oyunlar oynayabilirsiniz, mümkün mertebe düşmanları lure'layın, pistolle bir kez vurup tuzağa doğru peşinizden gelmesini sağlayın.
  • yazıldı mı bilmiyorum ama revolution versiyonu kore origini'inde geçici olarak 109 tl. biraz önce aldım türkçe dilini ve tüm dünya serverlerını destekliyor. ek olarak ölücüleri ile ünlü forum sitesinde bu yolla alan bir sürü arkadaş mevcut o konuyuda inceleyebilirsiniz.

    1) satın almak için web browser üzerinden origin hesabınızı açın kredi kartınızı tanımlayın.

    2) chrome'a hide my ip vpn eklentisini kurun ve güney kore seçin

    3) tekrar origin sitesine girin kore sayfası açılacak dili ingilizce seçin battlefield 1 oyununu seçin 35200 won yazacak satın al diyin kredi kart bilgilerinizi kaydettiğiniz için kartınızı direk seçeceksiniz öylece satın alabilirsiniz . not : vpn açık iken güvenlik açısından kredi kartı bilgilerinizi girmeyiniz.

    takıldığınız yer olursa yeşillendirebiliriniz.
  • bir süre ara vermiştim. rus haritalarını biraz dolaşayım diyerek yeniden girdim oyuna ve acaip sürükleyici geldi. scout class'ını seven biri olarak özellikle karlı geniş ovalarda martini henry ile akmak harika. kadın asker ile oynamak da güzel bir değişiklik olmuş. rusça sevenler gaza gelerek oynayabilir.
  • hahaha

    her süngü yiyişim de ben de buna benzer tepki veriyorum. süngüye kalktıktan sonra 180 derece dönen mi dersin, yol üstündeki koca kirişin içinden geçip süngüyü takan mı dersin, rastgele süngüye kalkıp onca adam arasından beni bulan mı dersin valla hepsi başlı başına birer sabır testi.
  • yeni silahları açmak için verilen görevler insanı deli eder. abidik gubidik silahlarla şu kadar adam vur falan. yahu sınıfa göre vuralım gitsin. mesela hekim sınıfıyla 100 tane vur desin. niye tek bir silaha sıkıştırıyorsunuz. bf4 de vardı böyle görevler.

    bi de gözlemci sınıfındaki silahlardan birinde tuzaklı bombayla 15 adamı öldürmeni istiyor. eskiden 2 tane tuzaklı bombayla oyuna başlardın ikisini koyunca düşman ölürdü. sonra bunu 1'e indirdiler. 1 bombayla düşman ölmüyor. illa adamın yaralı şekilde bombayı tetiklemesi gerekiyor. bu da senin bombayı doğru yere kurmanla alakalı değil tamamen şans işi.

    albayım lan ben. istediğim silahı kullanamayacaksam neyleyim öyle rütbeyi.
  • dinamitle oldurme gorevi bazen eglenceli anlar yaratan oyun.
    bu oyunda hep yapmak istediklerimden biri, aniden karsima cikip hizla uzerime gelen bir araci paniklemeden patlatmak, bu da dinamitle mumkun oldu.
    bazi gadgetler cok az kullaniliyor belki de o yuzden bu gorevleri veriyorlar.

    olay ani: https://www.youtube.com/watch?v=iv-f2edh8u4