şükela:  tümü | bugün soru sor
266 entry daha
  • battlefield 1'deki o muhteşem atmosferi pek yaşatamayan oyun. bf1'de arabistan'da oynarken yan unsurlar (müzik, renk paleti, kıyafetler, coğrafya) size o çöl havasını çok net hissettirirdi. bu oyunda onu pek bulamadım açıkçası.
  • battlefield ve cod hemen hemen tüm serilerini oynamış biri olarak nesini kötülüyorlar bu oyunun anlamıyorum mk beceriksizleri işiniz gücünüz boş yapmak. televizyonunuz büyük ekran ve hdr desteğide varsa hayvan gibi iyi olan oyun. ps4 platformunda akıyoruz.
    psn: zaferium (eklerken sözlükten diye belirtin)
  • pc sürümünü 9 kasım'dan beri oynayan biri olarak, yorumlarımı paylaşayım.

    eksiler:

    --- ttk (time to kill) çok kısa tutulmuş. silahların fazla geri tepmemesi ve hareket halindeki askerlerin garip animasyonları da eklenince, bence oynanışa bir tatsızlık hakim olmuş.

    tabii bu durumun, sniper'ları azaltmak açısından faydası da oldu. ancak bu sefer de lmg ile pusanların sayısı artmış.

    dice durumun farkında olduğu için, ttk'nın yamalarla değiştirileceğini belirtti.

    --- haritalarda bir denge sorunu yok; fakat bana çok sıradan geldiler. conquest modundaki haritaların hepsinde, iki taraf da aynı dizilim ve konuşlanmayla başlıyor. 16 sene önceki bf 1942'de bile tobruk, wake island, iwo jima gibi iki tarafın oyuna çok farklı avantajlarla başladığı ve çeşitli hakim noktaların olduğu haritalar vardı.

    bu durum, ttk ile birleşince, oyunda bir koşturmaca haline yol açmış. yapımcıların battle royale moduna göre düzenleme yaptığı anlaşılıyor.

    --- haritaların atmosferi de sıradan geldi (belki fjell 652 ve narvik'in gece hali hariç). bf3'teki gulf of oman, azadi palace, bf4'teki siege of shanghai, bf1'deki sinai desert'in kendine özgü havasına sahip bir harita yok.

    oyunda etkileyici bir müzik de duyamadım.

    --- kara araçlarının etkisi azaltılmış; ancak bazılarının dengesi tam ayarlanmamış. heavy tanklar zayıf kalmış. hantallar ve ilgili upgrade'i seçmezseniz ikide bir taretleri bozuluyor; buna rağmen medium tanka göre büyük bir zırh ve ateş gücü avantajı yok. (iki gün önceki patch'le değişmediyse.)

    --- (benim için eksi sayılmasa da) bomber'lar çok güçlü. oyunun spot mekaniklerinin değişmesinden dolayı bomber'ları güçlü yapmışlar; ancak şu haliyle dengesiz olmuş. dış kameradan nişan alabiliyorlar, hp'leri fazla, süratleri yüksek ve arka gunner'a anında geçilebiliyor.

    aslında ağır silah takılan fighter'lar, bomber'lara karşı çok etkili; ancak oyuncuların çoğu bomber seçip, birbirlerine bulaşmadan kara hedeflerine saldırmayı tercih ediyor. karadaki uçaksavarların da tek bomber saldırısıyla patlatılabilmesini ekleyince, dengesizlik oluşuyor.

    edit: son yamayla, bomber'ların mühimmat ikmali sonrasındaki dolum süreleri arttırılmış. bu sayede, ilk saldırıdan kurtulabilen tanklara kendini onarma zamanı verilmiş. yine de bomber'ların üstünlükleri devam ediyor.

    --- oyunda şu an sadece alman ve ingiliz tarafları var. sovyet tarafı en başından olmalıydı.

    --- deniz araçları şu an sadece dekor olarak var.

    --- spot özelliği neredeyse kaldırılmış. ancak düşük ttk ve haritalardaki görüşün bulanıklığı yüzünden, iyi mi kötü mü olmuş bilemedim. zamanla daha iyi oturabilir.

    --- kadın askerler fazla dikkat çekmiyor. ancak bir ww2 oyununda takımın yarısının kadın olması gerçekçiliği bozuyor. modern savaş olsaydı garipsemezdim.

    --- arayüzü beğenmedim. kill alınca silik bir yazı çıkması, araç spawn'a hazır olmadan aracın türünü seçememe, araç upgrade'lerini oyun içinde değiştirememe, ölünce haritaya dönmek için beklemek gerekmesi hoşuma gitmedi. bf1 bu konuda gayet iyiydi.

    artılar:

    +++ takım oyununun biraz daha öne çıkarılması, aa ve at toplarının araçla taşınması, tahkimat inşası gibi özellikler fena olmamış (ancak, araçların ikmal noktalarının imha edilebilmesi gereksiz olmuş).

    +++ commander gibi bir sistem yerine, squad liderlerine özel tank ve v-1 roketi çağırma özellikleri verilmesi mantıklı olmuş. bf1'deki behemoth ve özel piyadelerin kalkması karşılığında böyle bir yenilik getirmişler.

    +++ tank ve uçakların hissiyatını güzel yapmışlar. bu konuda sınıf atlandığı söylenebilir. yalnız tankların silah sesleri vasat olmuş.

    +++ araç ve silahların özelleştirilebilirliği artmış. ww2'nin en çok evrim geçirmiş tanklarından biri olan panzer iv'nin bu yönünü oyunda görebiliyorsunuz. ancak işin sonunda, battlefield 1'de hazır olarak sunulan, araç başına 3 adet modifikasyondan pek farklı bir şey sunmuyor.

    +++ stuka'nın siren sesi :)

    +++ support sınıfının öne çıkması.

    +++ premium'un kaldırılması. battlefront 2'de olduğu gibi, dlc'ler bedava gelecek.

    netice: bf v, oyun mekaniğinde belirgin değişimler getirmesine rağmen, bana ara oyun havası verdi. yapım kalitesi ve içerik olarak, önceki iki oyunun gerisinde kalmış. patch ve dlc'ler sonrasında tekrar şans veririm; ancak o zamana kadar bf1 ve bf4 oynamak daha mantıklı.

    bf v'i satın almak yerine, deneme amaçlı 1 aylık origin access prime üyeliği almakla doğru bir hareket yapmışım. zaten oyunun fiyatı kısa sürede %50 indirim gördü.

    not: oyunu core i7 5820k@4.5 ghz, 4x4 gb ram ve gtx 980 ti@1457 mhz kartla denedim. overclocklu 980 ti, 1080p - ultra ayarlarda oldukça akıcıydı; ancak 120 hz'in hakkını tam veremedi. post process ayarını low'a çekince, grafikte neredeyse fark olmadan daha iyi bir seviyeye ulaştı. bir tek narvik haritası zaman zaman ağırlığını hissettiriyor.

    bu arada, dx12 modu, bf 1'de olduğu gibi bunda da sorunlu ve işe yaramıyor. hatta oyunun ilk halinde, bf 1'de görmediğim kasma sorunları yaşadım.