• ne nihilist ne anarşist ne de devrimcidir. bazarov dangalağın tekidir.
  • turganyev bu karekterin ağzından süpersonik laflar etmiştir. bazıları...

    --- spoiler ---
    -bir kadın hoşuna mı gitti, hemen onu elde et. olmadı mı? o halde bir daha onu düşünme, dünyanın sonu değil ya!

    -insan her şeyi anlayabilecek kapasitededir; hatta meltemin esişini, güneşteki oluşumları bile... fakat bir başkasının, neden burnunu başka türlü sildiğini bir türlü anlayamaz.

    -bir romantik olsa şöyle söylerdi heralde: ''yollarımızın ayrıldığını hissediyorum''; fakat ben sana kısaca birbirimizden bıktığımızı söylüyorum.

    -alacakargaları örnek al. aile konusunda en hassas, en saygıdeğer kuş onlardır. (bunu biraz kesip biçtim.)
    --- spoiler ---

    her şey bir yana benim için oldukça etkileyici bir karakterdir bazarov. eski zaman avrupasındaki nihilist, genç, kararlı ve rahat bir bilimadamının iyi çizilmiş bir portresidir. nihilizmin kendisinde ve kendisinin nihilizmde yarattıklarını izlemek onu hayran olunası bir anti-kahramana dönüştürüyor gözümde.
  • turgenyev'in babalar ve ogullar'ındaki nihilist karakter.
    ölmeden önce hayatı sevmesi ve aşkını kabul etmesi; "kgb'nin yeni nesli koruma amacıyla turgenyev'e baskı yapıp kitabın orjinal sonunu değiştirmesinin mi, yoksa turgenyev'in 'yapımız nedeniyle kendimizi ne kadar soyutlamaya çalışsak da ideal bir nihilist olamayacağımıza' karar vermesinin mi bir sonucudur?" sorusunu akıllara getirir.
  • nihilist, hiçbir şeye, tıbba da, sanata da önem vermeyen biri olarak yaratılan turgenyev karakteri.

    nihilist bir karakter olarak çizilse de, aslında kitaptaki en hisli adamdır, belki de bununla başetmek için nihilizmi seçmiştir. seçmiştir diyorum çünkü aslında acılarıyla başedemeyecek kadar nihilist olmayandır o. anne babasının çok üstüne düştüğü, arkadaşı arkadi'nin ona taptığı bazarovu, en sonunda hem ailesini, hem arkadaşını, hem aşkını, hem kendisini kaybettirip öldürür turgenyev. tifo ile. kitabın başlarındaki sert, umursamaz, ukala hallleriyle antipati toplasa da, sonlara doğru aslında yalnız bir adam olduğu anlaşılır. ailesinin ona olan çocukça ilgisi, arkadaşı arkadi'nin nihilistçilik oynamasına rağmen bir beyzade ruhuna sahip oluşu, etkilendiği kadının onun duygularına önem vermeyişi. hiçliği arıyorum dediği halde elinde hiç bir şey kalmayınca, kendisini ölüme sürüklemesi onun ciddi anlamda ruhu olan bir adam olduğunu gösteriyor aslında.

    kitap okunası, en güzel kısımlarından biri arkadi ile aralarındaki arkadaşlığı bitirirken yaptığı konuşmanın son cümlesidir:

    ''sen sevimli bir çocuksun; ama, ne olursa olsun yumuşak, liberal bir beyzadesin.''
  • türkiye'de babalar ve oğullar'ın filmi çekilse bazarov'u banko nejat işler oynar.
  • bazarov; sanırım bir roman karakteri bu kadar parlıldar bir roman içerisinde. bazarov 19. yüzyıl rusya kırsalına izleyici olarak katılmış izlenimi verir. değerleri, toplumsal sınıfları, dini, aile kurumunu kıyasıya eleştiren, etkilyebileyeceği kadar insanı etkilemeye çalışan, fakat içinde yaşadığı toplumdan ayrılıp gittikten sonra her şeyin eski haline dönüştüğü rusya tasvirinin sevilmezidir. en yakın arkadaşı arkadi bile bir süre sonra ondan vazgeçer; bazarov da ondan bıkmıştır ve bunu açık bir şekilde ifade eder; dobradır. bazarov uzlaşmazdır; bazarov bulunduğu zamana yabancıdır; bazarov bazarov'dur. edward said'in deyişiyle bazarov, entelektüel aklın yanlızlığı, sürgünü ve marjinalliğidir.
  • bütün nihilistleri zeki demirkubuz gibi zannedenler genç nihilist bazarov'un hakkını yerler. maldır, hafifte dangalaktır ama özünde iyi adamdır.
  • ilik gibi karıyı görünce nihilizmden vazgeçen adam gibi adam.
  • turgenyev 'in babalar ve oğullar kitabında var ettiği tutunamayan oğul karakteridir.

    kafamızın içinde varlığından emin olduğumuz asil benliğimizin dışa vuran halidir. anne ve babasına benzemez, onlar gibi cahil, tanrıyla avunan, insan bağımlısı değildir. yanlış insanlara yanlış değerler yüklemez. varlıkların değersizliğinin farkındadır. ve bunun farkında olan tek insanın kendisi olduğunun da farkındadır. çok şey bilir, bildikleri ile nasıl yaşayacağını, daha neler öğrenmesi gerektiğini ve öğreneceğini bilir. arkadiy 'e, kendisi gibi olamayacağını bile bile hayatında bir şans verir. zamanı geldiğinde ondan bıkar. arkadiy 'in de kendisinden bıktığını bilir. huzursuzdur. karanlıktır. tıpkı kafamızın içindeki yegane benlik gibi, mükemmel benlik gibi.

    huzur arkadiy 'de. ama arkadiy çok demode.
  • olumu karsilayisi mahveden adam.

    olecegini anladiginda karakterin yasadigi şok, kabullenemeyis, caresizligine yenilisi turgenyev tarafindan insani bir persembe aksami metronun koltuguna mihlayip inecegi duraktan ancak bes durak sonra ayilabilir hale gelecek kadar olaganustu anlatilmistir.

    yazarin bazarov' a vedasi ise icerde belli belirsiz bir hissin tetikledigi kahreden bir aglama istegi dogurur.

    "rusya' nin uzak koselerinden birinde kucuk bir koy mezarligi vardir"
hesabın var mı? giriş yap