şükela:  tümü | bugün
  • genellikle alışveriş merkezlerinde sıklıkla yaşanan, asansörden başka yukarı veya aşağı kata gidiş yolunun olmadığı ortamda, bebek arabalı anneye veya babaya asansöre binerken yol vermeyen tiptir. asansörle indiği veya çıktığı süre boyunca sülalesinin kulakları çınlar.
  • bu kişi benim. bebek arabalı tiplerin asansör sırasında bir önceliği olmadığı için genelde yer vermem. herkes gibi bebek sahibi aileler de sırasını beklesinler.

    edit: arkadaş ne kadar dert olmuş ya millete asansörde sıramı vermemem. dün akşam üzeri bu entry'i girdiğim saatten beri belki 50 tane mesaj aldım sizlerden sevgili sözlük yazarları. bu mesajları 3 ana grupta toplayabiliriz, şöyle ki;

    a grubu: bu arkadaşlar bir meriç, bir berkecan tatlılığında ve duyarlılığında bana avm asansörlerinde bebek arabası olanların önceliği olduğunu, bebek arabasıyla merdiven çıkmanın tehlikeli olduğunu vs vs anlattılar. şeker kardeşlerim, asansör de senin bir önceliğin olmadığı gibi hamile, yaşlı ve/veya bebek arabası olmayan adamların o asansöre binmesini engelleyen bir düzenleme de mevcut değil. ayrıca ben sizin sıranızı gasp etme niyetinde değilim eğer sıranın önünde ben varsam senin bebek araban var diye sana öncelik verme zorunluluğum yok. evet verirsem belki sana göre şık bir davranış olabilir ama ben vermek istemiyorum. bu kadar basit. bekle sıranı boş asansör gelirse binersin yoksa benden sonraki arkadaştan rica edersin izin verirse geçip binersin.

    b grubu: bana görgüsüz, saygısız, ergen vs diyip senle inşallah bir gün karşılaşırız da bana yer vermezsin diye tehdit eden yavşaklar. ulan görgü, medeniyet, ahlak gibi kavramlardan bahsedip sana avm de asansör sırasını vermeyen adamı dövmeye çalışacağını söylüyorsun. nasıl bir tipsin lan sen? neyse tatlı kardeşim, sana diyeceğim tek şey inşallah senin de umduğun gibi bir gün karşılaşırız da sen beni indirmeye çalışırsın elindeki o bebek arabasıyla.

    c grubu: haklı olduğumu söyleyip destekleyen arkadaşlar. size çok teşekkür ederim. yukarıda özellikle b grubunda belirttiğim türde insanları bu gibi durumlar karşısında dik durarak ve kendimizden ödün vermeyerek adam edeceğiz.
  • bebek arabasının önceliği yoktur (bal gibi de vardır). o yüzden, anne ve babalara bir öneri: asansöre binerken sırtınız kapıya dönük olsun, siz yanaşın asansöre. size değil, arabaya yer vermiyorlar. sizden önce binmeye çalışan hödüklere, o şevkatli dirseğinizi çıkarın.
    uzatırsa beni çağırın, ağzına bir tane çarpayım... çok hümanistim; hem severim, hem döverim.

    edit: yahu, siz hiç mi yardım etmediniz bebeği olan kadınlara? asansörü olmayan metrobüs durakları var, kadınlar ellerinde torbalar, pusetlerinde çocuklar merdivenlerden inip, çıkmaya çalışıyor. ne farkı var asansörde yer vermekten.

    beddua şiddetini arttırıyorum; digiturk play'iniz çöksün, ödevlerinize filtre kahveniz dökülsün, kulaklığınız kopsun da spotiyf'ınız cızırdasın.

    edit: ekleme

    edit: oha lan, oha lan, ohaa lan.
    bizden bi halt olmaz arkadaşım. asansörde kalasınız, avm'de park yeri bulamayasınız, pasoliginiz kaybolsiniz hindiler. bi de toplanıp ekonomik boykot yapılacak daha. he yavrum he, he güzelim he.
  • bu kişi ibne gibi puşt gibi bi' şeydir.

    otobüste yaşlılara ve hamilelere yer veriniz yazmak da saçmadır ama yazılır, bu gibi mallar içindir o yazı çünkü o yazıyı görmedikçe önceliği olmadığını düşünür o gerizekalı.

    yazıp da verin bunlara canım kardeşim.
  • 1 kişilik yere anne, baba ve koca bebek arabalarıyla sığabileceklerini zanneden gerizekalılara dert olur. bekle bir sonrakine en önde sen olacaksın. rahat rahat binersin.

    bebek arabasıyla gezmeye gelmişsin, bir üst kata 2 dakika sonra çık. eksilmezsin.

    (bkz: hamile kadınların her şeyi ben yarattım bakışı)
    (bkz: bebek arabası terörü)

    edit: gelen mesajlardan yola çıkarsak hangi taraftan bakılırsa empati yapılabilecek bir durum. ben her türk genci gibi boş otobüs/metroda nasılsa bir sonraki durakta yaşlı, hamile, çocuklu biri gelir diye ayakta giden biriyim. seviyeyi "benim ananem de başörtülü" durumuna indirir gibi oldu lakin insanların karşı olduğum genel tavrı bebek arabasını üzerime sürüp hak iddia etme, öne geçme iç güdüsü. ayaklarımı ezerek, bileklerime çarparak geçebileceklerini düşünmeleri. anneler de babalar da yapıyor bunu.

    alışveriş merkezinde -1. kattan 3. kata çıkmak için sağlıklı insanlar da asansörü kullanabilir. hasta yaşlı veya çocuklu insanlara tabii ki öncelik verilir, sorun hak hukuk sorunu değil. tavır ve üslup sorunu.
  • medeniyet turnusolu başlık. bir de uzun uzun anlatmaya çalışıp da hangi çağa mensup olduklarını belli etmiyorlar mı.

    allah kimseyi tenkit ettiği ile sınamasın.
  • ülke topraklarında herkes her şeyi kendi hakkı olarak gördüğünden açılmasına şaşırmadığım başlığa konu tip
    özgürlük, başkalarının özgürlüğünün başladığı yerde biter gençler
    yazın bunu bir kenara
    siz çocuk doğurdunuz diye bir üstünlüğünüz yok, çocuğunuzla alışveriş merkezine gelmeniz size bir öncelik sağlamaz, her yerde ve her şart altında size öncelik vermek diğerlerinin mecburiyeti değil olsa olsa hoşgörüsü, jesti olur
    götünüzden öncelik uydurup durmayın
    yapana nezaketi ve jesti için teşekkür etmelisiniz, yapmayana çemkirme hakkınız yok
  • bebek arabasıyla dolaşan birine asansör sırasında öncelik tanımak ney lan bu neyin kafası. araba boş yere mazot mu yakıyor mantık ne yani.
  • yüksek ihtimal çocuğu olmayan tiptir. bu başlığa mevzubahis konu ve benzerleri konusunda ebeveynlerin neden talepkar olduğunu anlayamazlar. anlamaları da beklenmemelidir zira anlayış bekleyen empatiyi en kolay öğrenmesi gerekendir aynı zamanda.
  • midemi bulandıran bir başlık...

    bebek arabası değil, dumanı tüten plütonyum var sanki ellerinde...

    önden buyrun denmezse, herkes gibi sıra beklerse patlar mazallah...