şükela:  tümü | bugün soru sor
  • bir uhud tatsızlıgı değildir. uhuddaki mahalle kavgası sonucunda alkol yasaklanmıstır.
  • koca peygamberi mahalle kavgasına çağırmaya utanmayan sahabeler tarafından gerçekleştirilmiştir.
  • gelmiş geçmiş en iyi ikinci entry. ne zaman baksam gülmekten altıma sicarim.
  • muharebelerin büyüklüğünü sayılar belirlemez, muharebenin önemi belirler dediğim saçma ifade.
    aynı şeyi birinci inönü muharebesi için de söyleyelim o zaman? ama diyemeyiz, çünkü meclisin kurduğu ordunun ilk zaferidir. moral ve motivasyon kazanılmıştır.
    peki 1914-1918 arası, belçika cephesindeki herhangi bir muharebe için aynı şeyi söyleyebilir miyiz? tek bir hata, bir saat içerisinde yüzbinlerce insanın ölümüne yol açmış. tek bir manevra binlerce insanın mitralyözle biçilmesine sebebiyet vermiş ama ne için? kısır bir savaş. blitzkrieg ya da kuşatma manevrası henüz uygulanamıyor. sonuç da belli, sadece düşmanı bilmem kaç metre geriye sürüklemek. şimdi bu muharebeler silsilesi mi önemli yoksa prusyanın ya da fransanın kuruluşundaki muharebeler(tatsızlıklar) mi daha önemli?
    amerika vietnam savaşı mı daha önemli? amerika'nın bağımsız çay vergisi tatsızlığı mı?
    napolyonun moskova seferi mi önemli yoksa fransız ihtilalindeki bir sokak çatışması mı önemli?
    bir şey söylerken nerelere varacağını hesaplamak lazım. tamam anladık müslüman değilsin. aferin. araplardan nefret ediyorsun çok güzel. ama orada tarihin akışı değişiyor. senin için iyi ya da kötü bu önemli değil. ama o coğrafyada bir şeyler değişiyor. fransız ihtilali gibi, kavimler göçü gibi. küçük bir kıvılcım var. anadolu için de düşünmek lazım, beterin beteri var değil mi? bugün yanlış anlaşılmış bir islamiyeti uygulamaya çalışan araplara bakıyorsun. ama bedir tatsızlığı dediğin şey olmasaydı sasaniler zayıflamayacaktı(ileriki tarihler için). onlar zayıflamasaydı türkler güçlenemeyecekti. aynı şekilde anadolu da sasani kralı gavat'ın torunları tarafından idare edilecekti.
    diyelim ki zor ya, anadoluda sasaniler yerine doğu roma galip geldi. doğu roma hristiyan geleneklerinin bugün istenilmeyen saçma salak arap geleneklerinden farkı ne? yani türkiye hristiyan olsaydı sen inanıyor musun "ben ateist olarak çok mutlu olurum" a? siktir git lan manyak.
    düzeltme: anlam kayması.
  • muhammed döneminde arabistan'ın toplam nüfusunun 100.000 kişi civarında olduğu tahmin ediliyor.

    çölün bi noktasında 30-35 kişi karşı karşıya gelip birbirlerine taş falan atıp döner bıçağı sallamışlar resmen.

    bu lise çıkışı kavgası tadındaki gerginliği bize "büyük kutsal savaş" diye iteleyenleri de tebrik etmek lazım.