şükela:  tümü | bugün
  • kemal sunal'in "x krali" furyasinin en boktan filmi olsa da ben yine de gulmu$tum izlerken*. butun muhabbet "dayi" kelimesine dayanir. film zeytinburnunda cekilmi$tir ve $u anda iki milim yagmur seviyesini kaldiramayan bu altyapisi meftalik semtin nostaljik bir belgeseli olarak belediyece (bkz: zeytinburnu belediyesi) aci icindeki ahaliye dev ekranda gosterilmesi icap eder.
  • $aban ozgune$ isimli idealist ve salak bir bekcinin hikayesi.
    (bkz: kemal sunal) (bkz: semra turel)
  • film aynı zamanda beşiktaş köyiçinde de çekilmiştir. kimi sahnelerde "barbaros halı sarayı"nın 1970'lerdeki tabelası arkadan görünür.
  • mahalleye çöp kamyonuyla giderken kamyonun direksiyonunun çıkması ve şabanın mimikleri gülme krizine sokar adamı. bu sahnedeki alttan çekim tekniğide akıllara zarardır. birde hoşlandığı kıza lan diye hitap etmesi, paso düdük öttürmesi, ekşın olduğu zaman theme olarak çalan samba ayakta alkışlattırır, adamı kopartır.
  • bu filmin aynı zamanda sosyal içerikli yönleri de vardır. en önemlisi film 1979 yılında çevrilidiği için 1980 öncesi türkiyesi'nin yokluklar, kıtlıklar ve karaborsa dönemini anlatır. halkın sokaklarda ekmek kuyruğuna ,tüp kuyruğuna girmesi,esnafın çeşitli mallar kıt olduğu için bunu halktan saklayarak karaborsadan satması ve bütün bunlara halkın tepki göstermesi filmin sosyal içerikli yönüdür. burada kemal sunal'ın "bekçi şaban" tiplemesi emniyet güçlerinin azı dişini temsil etmektedir. bekçi şaban, feodal yapıda idealist ve kurnaz bir tiptir , kanunlarda verilen bir sokak bekçisinin yetki sınırlarını da aşıp karaborsayla mücadele ederek halkı sevindirir.

    filmde 80 öncesi türkiyesini anlatan diğer sosyal içerikli sahne ve replikler:

    - film 12 eylül öncesinde akşamları düdük seslerinden hatırladığımız sokak bekçilerini hatırlatıyor.
    - çöp kamyonuyla mahalleye giderken bir sokak mitingi vardır. kürsüde el hareketleri ve tipi necmettin erbakana benzetilen bir politikacı konuşmaktadır. şaban, kamyonu kullanmayı bilmediğinden kürsüyü paramparça eder.aslında bu sahnede de bir mesaj verilmektedir.
    - tüp kuyruklarında bir kız ve erkeğin tanışması, evlenmesi ve kadının yine tüp kuyruğu beklerken doğum yapması, tüp kuyruğunda doğum sırasında bekçi şabanın "çocuk erkek olsun ülkeye asker lazım" repliği. burada da türkiyede halkın o yıllardaki kargaşa ortamında kurtarıcı olarak askeri istemesi anlatılıyor.
    - yine halk tüp kuyruğunda beklerken "doğacak çocuğun adı ne olsun ?"
    şaban : "tüp türk olabilirmi? son derece sakıncalı bir durum siyaseti çağrıştırıyor" repliği yine o zamanki kamplaşmayı hatırlatıyor.
  • filmde es geçilen bir nokta da bakanın gerçek yeğeni olan şaban özgüneş'in de kemal sunal ile yarışacak derecede şabanlığa sahip olmasıdır, o tipten ayrı bir film çıkacak gibidir.
  • ister espri ister ayar kabul edin en beğendiğim kemal sunal repliklerinden birini barındıran film.

    --- spoiler ---

    + günaydın
    - günaydın (sinirli)
    + nassınızz
    - sayenizde berbat
    + naap mışım ki?
    - o ne biçim ekmekti? taş gibi midemize oturdu. içinden de kıymıklar çıktı.
    + 5 liralık ekmeğin içinden petrol çıkacak değil ya

    --- spoiler ---

    http://www.youtube.com/…x2y0kgr8yee&feature=related adresinden bu sahneye ve diğer bölümlere ulaşılabilir.
  • filmde bekçiler kralı şaban'dan tüp kuyruğunda doğan çocuğa isim bulması istenir. şaban aralarda düşünerek sırasıyla tüper, ertüp, tüptürk, türktüp, yılmaztüp, tüperman, tüpaslan, gaztürk, gazer isimlerini düşünüp beğenmedikten sonra "buldum" diyerek çocuğun adını ismail hakkı koyar. sanırım hayatımda izlediğim ilk absürd film sahnesiydi, unutamam.
  • tüm zamanların en psychedelic müziğine sahip bir filmdir kanaatimce.