• aslında gizemli olmayan olay. daha sonradan ortaya çıkarılmış. ailenin oğlu diego çiziyormuş bunları. evlere yapılan ziyaretler, gelen paralar hoşlarına gitmiştir.

    kimse de diego dur allahını seversen zaten ortalık karışık dememiş. deselerdi böyle olmazdı.
  • tam 48 yıldır çözülememiş, tüyler ürpertici bir gizemdir. 1971’de ispanya’nın bélmez de la moraleda kasabasında oturan pereira çiftinin dikkatini mutfak zemininde beliren bir leke çeker. ancak leke birkaç gün içinde bir kadın yüzünü andırır hale gelir. ilk surat

    birkaç hafta içinde farklı suratlar ortaya çıkmaya başlar. asıl garip olansa, suratların az miktarda olsa yer ve şekil değiştirmesidir. örnekler

    ardından pereira çifti evin tabanını değiştirmeye karar verir ve yerine beton dökülür. ancak suratlar görünmeye devam etmektedir. işin garip tarafı: yeni suratların eskileriyle olan benzerliğidir. bu durum evin cazibesini daha da artırır. örnek bir yüz, o dönemden kalma bir kupür

    birkaç hafta içinde yetkililer evin altında kazı çalışmalarına başlarlar ve tahmin edilebileceği üzere * ortaçağdan kalma insan kemikleriyle karşılaşırlar.

    artık ev paranormal araştırmacıların, medyumların, din adamlarının ve tabi ki turistlerin odağı haline gelmiştir. öte yandan bu olayın (bkz: çorum'da mezarlıkta ağlayan kız sesi duyulması) benzeri olaylardan çok daha paranormal olduğu belirtilmelidir. zira evde medyumlardan farklı olarak bilim adamları da çalışmalar yapmıştır.

    profesör bender ve ekibi farklı zamanlarda yüzleri fotoğraflamış ve değişimi gözlemlemiştir. bu zaman aralığında odaya kimse sokulmamıştır. ayrıca laboratuvar sonuçları da gariptir. çünkü suratları oluşturan boya o denli incedir ki yüzler, betonun bir parçasıdırlar adeta.

    şimdi gerçeklere gelirsek ki pek az kişi olayın gerçekten paranormal olmasını benim kadar arzu edebilir. üstelik olay hala açığa çıkarılamamıştır. ancak ev ahalisinin uydurmasıyla başlayıp sonradan medya ve belediye(!) tarafından şişirilmiş olması muhtemeldir. aksi taktirde “kimdir bu profesör bender, akademik bir araştırması var mıdır, yüzlere şimdi ne olmuştur” diye sorarlar adama.

    öte yandan çorum belediyesi belki burayı okur da örnek alır. her bir belediyede binlerce lira para dönüyor. siz de şehre turist çekmek için bula bula mezarlıkta ağlayan kızı buluyorsunuz. mükemmel vizyon, bravo!

    kaynaklar: wikipedia
    bir site
  • parapsikolojik olaylara olan düşkünlüğümüz nedeniyle konuyu sahiplenip hemen bir film çekilmesi gereklidir.korku filmleri bizden sorulur sonuçta

    (bkz: pirabok)
  • hürriyet ısıtıp yeniden önümüze getirmiştir.

    link
  • ispanyanın güneyinde jaén iline bağlı bélmez de la moraleda adındaki kasabada gerçekleşmiş olaydır. 23 ağustos 1971 akşamı maria gomez pereira mutfaktan garip sesler duyduğunu düşünüp mutfağa gitmiş mutfakta bir leke belirdiğini fark etmiş. lekeyi sürekli silmesine rağmen bu leke önceleri belirsizken gün geçtikçe bir insan yüzünü almaya başlamış. maria ilk başlarda bunun bir göz aldanması olduğunu düşünmüş. ama zaman geçtikçe duvarda çok belirgin üzgün ifadeli bir insan yüzü oluşmuş. bu durumdan rahatsız olan pereira ailesi belediyeden yardım istemiş. belediye yaptığı incelemelerden sonra duvarın yıkılmasına karar vermiş. duvarda bir delik açılıp duvarın arkasına ulaşılmış. zemin kısmınıda yığın haline gelmiş bir çok demiş ve başsız iskeletler bulunmuş.

    yıkılan duvar yeniden onarılmış. perreira ailesi her şey normale döndü diye rahatlamışken mutfak duvarında ve zemininde yeniden ama bu kez daha fazla insan yüzleri oluşmaya başlamış. gün geçtikçe artan yüzler, bu kez kızgın, net ve keskin ifadeler almaya başlamış. bu duruma sinirlenen miguel pereira duvarı balyozla kırmaya çalıştığı sırada görünmez bir el kolundan çekip balyozun duvara denk gelmesini engellemiş. miguel bu korkuyla tekrar duvardaki yüzlerden birinin yüzünü yok etmiş. bir hafta sonra aynı yüzresmi aynı yerde tekrar çıkmış ve bu resme pava adı verilmiş. bu olay az nüfuslu belmez kasabasında hızla yayılmış ve perreira’ların evi turist akınına uğrayıp kasabada kargaşaya sebep olmuş. olayın duyulması üzerine politikacı ve bürokratlarla birlikte kilisenin ileri gelenleri bu olayla ilgilenmeye başlamış. bazı mahalli otoriteler tarafından “maria- miguel perreira çiftinin, komşularının ressam bir oğlu var ve bu onun şakası” yönünde ortaya bir iddia atılmış. bu yüzden olay yerine 24 saatlik polis devriyesi konulmuş ve evin etrafı kontrol altına alınmış. bütün ziyaretçiler sıkı bir kontrolden geçip sorguya alınmış. fakat tüm bunlara rağmen duvarda, zeminde insan suretindeki resimler artmaya devam etmiş.

    1972 senesi başlarında jaen valisinin ricası üzerine belmez’e madrid’ten tanınmış bir parapsikoloji uzmanı prof. german de argumosa gelmiş. kendisi ilk defa club yelmo adlı araştırma merkezindeki laboratuvarda öteki alemden gelen varlıklara ait sesleri kayıt etmiş. profesör argumosa, friburg üniversitesi’nden dünyaca tanınmış olan prof. hans bender ile birlikte gelmiş. her iki profesör yaptıkları araştırmalar neticesinde belmez’in yüzleri olayının paranormal fenomenler arasında asrın en esrarengiz ve önemli olayı olduğuna karar vermiş.
    ?
    araştırmalar devam ederken yüzler sanki gençleşiyor gibi daha netleşip, ifadeleri yumuşamaya başlamış. bu değişiklik sadece iki profesör tarafından değil asistanları, olay yerinde bulunan psikoloji öğrencileri tarafından ve gazeteciler tarafından da fark edilmiş. bu arada bu esrarengiz yüzlerin ifadeleri de sanki onlara bakan insanlara göre değişmekte ve kendilerine bakanların hislerini anlıyorlarmış gibi bazılarına gülümseyen bazılarına kızgın bazılarına muzip ifadelerle bakıyorlarmış. mesela duvarı balyozla kıran miguel’e son derece düşmanca ve kızgın bir tavırla bakarken, maria’ya çok daha sakin bir ifade ile sanki sebep oldukları kargaşalardan özür diler gibi bir ifade kullanıyorlarmış.
    ?
    profesör bender ve german, televizyon ekibinin, noterin ve ev halkının gözetiminde resimlerden birkaç tanesini tam olarak kaplayacak kadar bölümlere ayırmış ayrıca her bölümdeki yüz resimlerinin dikkatlice fotoğrafları ve videoları çekilmiş. sonra mutfağın her tarafı bir özel sıva tabakasıyla sıvanıp pencereler iyice kapatılarak noterin gözetiminde mühürlenmiş. ayrıca mutfak kapısına ve pencerenin altına 24 saat görev yapacak polisler konulmuş ve üç ay kapalı tutulmuş. bu zaman zarfında pereira ailesine evin arka tarafında belediye tarafından bir mutfak yapılmış.
    ?
    böylelikle ailenin yaşamında bir değişme olmamış. üç ay sonunda mutfağın mühürleri söküldüğü zaman bender ve german’ın haklı olduğu anlaşılmış. belmez’in yüzleri hem çoğalmış hem de sanki daha netleşmiş.
    en şaşırtıcısı ise mutfağın mührü sökülüp odaya girildiği anda yeni mutfaktan bir çığlık gelmiş ve oraya koşanlar maria‘nın şaşkınlık içinde yeni mutfağın sağ taraftaki boş duvarını işaret ettiği yere baktıklarında üç insan yüzünü görmüşler. maria’nın ifadesine göre eski mutfağın kapısı açılınca yeni mutfağın duvarında birden bu resim oluşmuş. sanki alay edip bana bir şey yapamazsınız der gibi. bu yeni görüntü şimdiye kadar oluşan resimlerin en neti ve en güzeliymiş . bir çay fincanı içinde görülen bayan yüzü şeklinde olduğu için ve ona “ tastaki leydi “ ismini vermişler.

    medya araştırma derneği’nin temmuz 1993 sayısında yayınlanan bir makalesinde luis ruiz-noguez, boya üretiminde pigment olarak kullanılan üç katyonun varlığından söz eder: çinko, kurşun ve krom. bunlardan ikisi kurşun ve krom, bélmez’in yüzlerini yaparken boya kullanımından şüphelenmenin temelini oluşturuyordu. ruiz-noguez, bu kurşunun çeşitli nedenlerle kullanıldığını öne sürdü:
    kurşun, uzun yıllar boyunca, ana renkleri yapmada en yaygın kullanılan pigmentti.

    analizde krom yüzdesi, uygulanabilir bir seçenek olmak için çok düşüktür.
    kurşun, karanlık, zor görünen renklere neden olur;
    en yaygın ve en ucuz primer renkler kurşun içeren emayedir; ayrıca, bu emayel renkleri uygulamak kolaydır, çünkü evde yaygın olarak kullanılırlar.
    bu konuda irili ufaklı pek çok araştırma yapıldı. ciddi kişi ve kurumlar tarafından yapılan araştırmaların sonuçları: genelde yüzde elli dolandırıcılık, yüzde elli gerçek olarak neticelendi. ilerleyen teknolojinin avantajlarıyla olayın uydurma olma ihtimali gerçeğe daha yakın görülse de gizem perdesi tam olarak ortadan kalkmış sayılmaz.
    duvarda oluşan görüntüleri yaptığı iddia edilen sözde medyum maría gómez şubat 2004’te, 85 yaşında öldü. ölümünden sonra popüler psişik araştırmacı pedro amoros, maría’nın evinde daha fazla düşünsel görünümü “keşfetmeye” çalıştı. bélmez’in yeni bir dalgası bu şekilde gerçekleşti. bununla birlikte, amor’un iddiaları ispanyol medyasında tartışılmıştır. el mundo gazetesi, kasım 2004’te “yeni belmez yüzleri, hayalet avcıları eserleri, belediye tarafından” yayınladı.

    mayıs 2007’de gazeteci javier cavanilles ve araştırmacı francisco máñez, “bélmez’in yüzleri” ve “bélmez’in kabadayıları” adlı paranormal fenomen anlatan los caras de bélmez adlı bir kitap yayınladı ve böylelikle bunun bir aldatmaca olduğunu belirterek maría’nın oğlu diego pereira’yı gizemli yüzlerin yaratıcısı olarak gösterdiler. elbette bunun bir aldatmaca mı yoksa paranormal olay mı olduğunu tam olarak bilemeyiz. yine de hala insanların duvardaki yüzleri görmek için bu eve akın akın uğraması oldukça düşündürtücü.

    konuyla ilgili belmezin gizemi
  • belmez yüzleri, ağustos 1971'de, küçük bir ispanyol köyü belmez de la moraleda'da, maria gomez pereira adlı bir ev hanımının mutfağındaki beton zemininde tuhaf lekelerin belirmesiyle başladı. şaşırtıcı bir şekilde, bu lekelerin zamanla gözleri, burunları ve ağızları oluşunca bir insan yüzüne benzedi.

    ailenin yüzü temizleme ve kazmayla zemini delerek yüzleri yok etme çabalarına rağmen, kısa bir süre sonra evin farklı yerlerinde de yeniden ortaya çıktılar. gizemli yüzlerin dedikoduları yayıldıkça, ziyaretçiler bu olaya bizzat tanık olmak için pereira'nın evine akın ettiler. zamanla yerde yeni yüzler de görünmeye devam etti ve bu da insanlara bunun doğaüstü güçler tarafından yapıldığına inandırdı.

    iddiaya göre evde doğa üstü seslerde kaydedildi ve ayrıca zemin kazıldığında gömülü iskeletler bulundu, ancak araştırmacılar evden alınan numuneler incelediğinde olayın tamamen bir aldatmaca olduğuna inandı. ailenin, turistleri evlerine çekip kâr elde etmek için bir tür boya veya kimyasal madde kullandığı sonucuna vardılar. bir kesim halen belmez yüzlerinin paranormal olaylardan veya bir lanetten meydana geldiğini iddaa etmektedir.
hesabın var mı? giriş yap