• bu şarkının önemi şudur ki, ortalarında bir yerde gayet jazzy bir piyano solosu vardır. bu da zaten acayip bir mahlukat olan serdar ortaç'ın sinirlerimizi laçka etmek için kasıtlı olarak bir yerlerden türkiye'ye gönderildiği yönündeki iddiaları doğrulamaktadır.
  • http://www.youtube.com/…playnext=2&playnext_from=pl

    klibin tam 1. dakikasında, serdar ortaç esas kızla tali yolda işi pişirmek üzereyken anayoldan bir kamyon (sol sinyali yanar şekilde... kurallara saygılı şoför, aferim) olay mahalline *** dönüş yapar.

    benim bildiğim kamyoncu klip mlip dinlemez, serdar'ı, esas kızı, esas kızın jipini, kameramanı, makyözü ve klip yönetmenini, yoldaki çamura buladıktan sonra üst üste koyup skertir.

    klibi sonuna kadar izleyince adamın kamyoncu değil, bar-pavyon sahibi efendi biri olduğunu anlıyoruz. babacan adam serdar'a kırmızı gömlek kıza da kırmızı bi' elbise vermiş, ikisini barında sahneye çıkartmış, sayesinde zavallıların eli ekmek görmüş.

    elaleme denk gelen kamyoncuya bak.
  • hâlâ bu şarkının klibini nostalji kliplerde izlerken bile serdar ortaç'ın* anasını sattığımın dünyası dediği yer insanın içini şöyle bir aah ahh diye cızlatmaktadır.
  • klibi göktürk'de çekilmiştir. şu anda kemerburgazdan göktürke giderken opetten geçtikten sonra hemen su kemerlerinin önünde çekilmiştir. o zamanlar böyle bi su kuyusu vardı orada. klibe dalan kamyon tamamen spontane olarak olaya dahil olmuş, klibi çekenlerde "zikerim lan bidamı çekicez" diye o sahneyi öylece bırakmıştır.

    (bkz: gereksiz ayrıntılar)
  • sergen yalcin'la ozdeslesmis olmasi; sergen'in, gece hayatiyla at yarisi sevdasiyla super elestiri aldigi zamanlarda (96-97 filan herhalde) verdigi bir televole roportajinda gozlerini devire devire bu sarkiyi soylemesinden kaynaklanir.
  • harika bir klibe sahip şarkı. müthiş bir geçiş barındırıyor içinde. yönetmene büyük saygı duydum. kadraja girip üzerlerine süren kamyonla beraber, cennet sahnesine geçiyorlar.

    http://youtu.be/5mkympxzz2s?t=1m12s
  • televole’nin sergen yalçın‘la alakalı neredeyse tüm kliplerinde arka planda çalan serdar ortaç şarkısı.
  • şeker gibi klarinet ve eğlenceli piyano partileriyle şaşırtan bir serdar ortaç şarkısı. özellikle sonlara doğru bir yere monte edilmiş, alakasız bir ritmle çat diye giren ve çat diye biten piyano solosu çok ilginçtir. karşılaştırmak gibi olmasın ama: (bkz: englishman in new york)
  • dün gece lab dizaynı esnasında beynimden ateşler çıkarken kendisi ile ilgili çok önemli bir şey fark ettiğim şarkı. normal zamanlarda indie dinleyen biri, hatta etrafımdakiler tarafından "ehehehe hipster mısın sen amuğagoduğum pabucumun hipsterı xdxd" diye taşak geçilen biri olarak anladım ki bu şarkı benim guilty pleasure'ım, ben bu şarkıyı ciddi ciddi çok seviyorum. hele o nakarata hemen girmeden önce "anasını sattığımın dünyası" diyor ya serdar * ben orda bitiyorum. dün gece sabancı'nın mdbf binasının en alt katında olup da hangi deli "kafayı yormam sonuna bakmam ben adam olmam" diye bağırıyor diye soran varsa o deli bendim :(
  • 96'lı çıkışlı yaz yağmuru albümünde yer alan, serdar ortaç'ın kah bar'da çekilen klibi olsun kah "kafayı yormam, sonuna bakmam, ben adam olmam" sözleri olsun micky mouse pantolunu ve ergenlikten kurtulup yetişkinliğe geçiş yaptığını gösteren şarkıdır.
    "anasını sattığımın dünyası" sözü ise 90'larda bir çoğumuzun diline pelesenk olmuştur.
hesabın var mı? giriş yap